Yaratıcı drama yönteminin temel tasarım stüdyosunda kullanılması üzerine örnek çalışma

Yaratıcı drama eğitim yöntemi, uygulamalı eğitim alanlarında uzun yıllardan beri kullanılmaktadır. Eğitime olan katkıları yapılan birçok araştırma tarafından vurgulanmaktadır. Çalışmanın amacı, çeşitli disiplinlerde destekleyici olarak kullanılan yaratıcı drama yönteminin, temel tasarım stüdyolarınd...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Yaratici drama dergisi (Online) Vol. 16; no. 1; pp. 45 - 64
Main Authors: Bozkurt,Eray, Yorulmuş,Ezgi
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Ankara Çağdaş Drama Derneği 01-12-2021
Cukurova University Faculty of Education
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Yaratıcı drama eğitim yöntemi, uygulamalı eğitim alanlarında uzun yıllardan beri kullanılmaktadır. Eğitime olan katkıları yapılan birçok araştırma tarafından vurgulanmaktadır. Çalışmanın amacı, çeşitli disiplinlerde destekleyici olarak kullanılan yaratıcı drama yönteminin, temel tasarım stüdyolarında kullanıldığında ortaya çıkan faydaları değerlendirmektir. Bu durumu değerlendirmek için Tyler’ın Hedefe Dayalı Program Değerlendirme Modelinin kullanılması amaçlanmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan görüş formu ve değerlendirme formu üzerinden kaydedilmiştir. Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, nitel verilerin analizinde ise temel yorumlayıcı analiz teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın kapsamı için önerilen yaratıcı drama etkinlikleri, araştırma için seçilen temel tasarım stüdyolarında atölye çalışması olarak uygulanmıştır. Atölye çalışması içerisinde, öğrencilerin yaklaşımları detaylı bir şekilde gözlemlenmiştir. Ortaya çıkan bulgularda, yaratıcı drama yönteminin temel tasarım eğitimine ön görülenden daha fazla katkı sağladığı tespit edilmiştir. Yaratıcı dramanın, temel tasarım öğrencilerinin yaratıcı düşünme ve tasarım becerilerine kayda değer katkı sağladığı araştırma sırasında gözlemlenmiştir.
ISSN:1305-8177
2459-167X
DOI:10.21612/yader.2021.003