Yaratıcı drama yönteminin temel tasarım stüdyosunda kullanılması üzerine örnek çalışma
Yaratıcı drama eğitim yöntemi, uygulamalı eğitim alanlarında uzun yıllardan beri kullanılmaktadır. Eğitime olan katkıları yapılan birçok araştırma tarafından vurgulanmaktadır. Çalışmanın amacı, çeşitli disiplinlerde destekleyici olarak kullanılan yaratıcı drama yönteminin, temel tasarım stüdyolarınd...
Saved in:
Published in: | Yaratici drama dergisi (Online) Vol. 16; no. 1; pp. 45 - 64 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Ankara
Çağdaş Drama Derneği
01-12-2021
Cukurova University Faculty of Education |
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Yaratıcı drama eğitim yöntemi, uygulamalı eğitim alanlarında uzun yıllardan
beri kullanılmaktadır. Eğitime olan katkıları yapılan birçok araştırma tarafından
vurgulanmaktadır. Çalışmanın amacı, çeşitli disiplinlerde destekleyici olarak kullanılan
yaratıcı drama yönteminin, temel tasarım stüdyolarında kullanıldığında ortaya çıkan
faydaları değerlendirmektir. Bu durumu değerlendirmek için Tyler’ın Hedefe Dayalı
Program Değerlendirme Modelinin kullanılması amaçlanmıştır. Veriler, araştırmacı
tarafından hazırlanan görüş formu ve değerlendirme formu üzerinden kaydedilmiştir.
Nicel verilerin analizinde betimsel istatistikler, nitel verilerin analizinde ise temel
yorumlayıcı analiz teknikleri kullanılmıştır. Çalışmanın kapsamı için önerilen yaratıcı
drama etkinlikleri, araştırma için seçilen temel tasarım stüdyolarında atölye çalışması
olarak uygulanmıştır. Atölye çalışması içerisinde, öğrencilerin yaklaşımları detaylı bir
şekilde gözlemlenmiştir. Ortaya çıkan bulgularda, yaratıcı drama yönteminin temel
tasarım eğitimine ön görülenden daha fazla katkı sağladığı tespit edilmiştir. Yaratıcı
dramanın, temel tasarım öğrencilerinin yaratıcı düşünme ve tasarım becerilerine
kayda değer katkı sağladığı araştırma sırasında gözlemlenmiştir. |
---|---|
ISSN: | 1305-8177 2459-167X |
DOI: | 10.21612/yader.2021.003 |