Diyanet İșleri Bașkanlığı Tashih-i Huruf Eğitim programının içerik ve etkililiğinin değerlendirilmesi
Diyanet İşleri Başkanlığı, İslâm Dininin inançları, ibadet ve ahlak esasları ile ilgili işleri yürütmek, din konusunda toplumu aydınlatmak ve ibadet yerlerini yönetmek görevi uhdesine tevdi edilmiş devlet kurumudur. Başkanlık, bu hizmetlerini daha etkin yürütebilmek için, istihdam ettiği personelini...
Saved in:
Published in: | Diyanet ilmi dergi Vol. 55; no. 2; pp. 467 - 494 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Arabic Turkish |
Published: |
Diyanet İşleri Başlanlığı Dini Yayınlar Genel Müdürlüğü
01-06-2019
Diyanet İşleri Başkanlığı |
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Diyanet İşleri Başkanlığı, İslâm Dininin inançları, ibadet
ve ahlak esasları ile ilgili işleri yürütmek, din konusunda
toplumu aydınlatmak ve ibadet yerlerini yönetmek görevi
uhdesine tevdi edilmiş devlet kurumudur. Başkanlık, bu
hizmetlerini daha etkin yürütebilmek için, istihdam ettiği
personelini tesis ettiği eğitim merkezlerinde eğitime tâbi
tutmaktadır. Süre ve içerik bakımından farklı programlarla
şekillendirilen hizmet içi eğitimlere ilgili personel alınmaktadır.
Söz konusu eğitim programlarından biri de Tashih-i
Huruf Eğitimi’dir. 2005 yılından bu yana uygulamada olan
bu eğitimle, din hizmetleri sınıfında görev yapan Kur’ân
Kursu öğreticileri, İmam- Hatip ve Müezzin- Kayyımların
daha nitelikli hizmetler vermesine katkı sunulması, vatandaşların
birinci derecede kolaylıkla ulaşabilecekleri cami
görevlilerinin daha bilgili ve donanımlı olmaları amaçlanmaktadır.
Bu çalışmada Başkanlığın 10 yılı aşkın süredir uygulamakta
olduğu Tashih-i Huruf Eğitiminin hedefl eri, içeriği
ve etkililiği araştırılmış; bu doğrultuda programın içeriği
tahlil edilmiş, uygulanan programın katılımcılara etkisi
yapılan saha araştırması ile ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma,
2017-2018 eğitim-öğretim yılında Samsun Aşıkkutlu,
Şanlıurfa İbrahim Halilullah ve Bolu Eğitim Merkezleri’ne
kayıtlı 93 kursiyer üzerinde yürütülmüştür. |
---|---|
ISSN: | 1300-8498 1300-8498 |
DOI: | 10.61304/did.485823 |