Okul öncesinde fotoğrafçılık: Bir atölye tasarımı uygulaması
Amaç: Araştırmayla, okul öncesi 60-72 aylık çocukların fotoğrafı tanıma ve üretme yetkinliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırma, nitel araştırma kapsamındaki eylem araştırması modeliyle gerçekleştirilmiştir. Uygulayıcının aynı zamanda araştırmacı olduğu eylem araştırması modeli terci...
Saved in:
Published in: | İstanbul gelişim üniversitesi sağlık bilimleri dergisi : (Online) Vol. 2020; no. 11; pp. 178 - 201 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | English Turkish |
Published: |
İstanbul Gelişim Üniversitesi
01-08-2020
Istanbul Gelisim University Press |
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Amaç: Araştırmayla, okul öncesi 60-72 aylık çocukların fotoğrafı tanıma ve üretme
yetkinliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırma, nitel araştırma kapsamındaki eylem araştırması modeliyle
gerçekleştirilmiştir. Uygulayıcının aynı zamanda araştırmacı olduğu eylem araştırması modeli
tercih edilmiştir. Veri toplama araçları araştırmacı tarafından tasarlanan ihtiyaç analizi görüşme
formu ve sınama aracı olarak hazırlanan performans değerlendirme testidir. Araştırmanın veri
analizi için betimsel istatistikler kullanılmıştır. Çalışma grubu 2019-2020 eğitim-öğretim yılı güz
döneminde özel bir okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72 aylık 47 (çocuktan
oluşmaktadır.
Bulgular: Çocukların %75’i daha önce fotoğraf çektiğini belirtirken, çocukların %66’sı fotoğrafı
mobil cihazlarla çektiklerini, %63’ü de mobil cihazlarla daha güzel fotoğraf çekildiğini ifade
etmiştir. Çocukların sadece %8’inin aileleri fotoğraf makinesi kullanmaktadır. Çocukların %47’si
fotoğrafın çekilme nedenine ilişkin kendi gerekçelerini içeren cevaplar verse de, sadece %2’si
fotoğrafın hatırlamak için çekildiğini ifade edebilmiştir.
Sonuç: Çocukların fotoğrafı tanıma ve üretme yetkinliğinin geliştirilmesi ihtiyacını karşılamak
üzere, eylem planı kapsamında hazırlanan fotoğrafçılık atölye programı uygulanmış ve %87,2
başarı oranına ulaşılmıştır. Bu oran, okul öncesinde fotoğrafçılık atölye çalışmasıyla, çocukların
maruz kaldıkları görselleri ve fotoğrafları nitelik bakımından ayırabilme gücünü kazanabildiklerini ve tüketici konumun yanı sıra üretici konuma geçebildiklerini gösterir
niteliktedir. Yurt dışındaki örnekleri dikkate alınarak okul öncesinde fotoğraf ve fotoğrafçılık
eğitimine ilişkin akademik ve kurum bazlı, teorik ve uygulamalı çalışmaların sayıca artırılmasının
okul öncesi eğitimin niteliğinin artırılmasına önemli katkı sağlayacağı düşünülmektedir. |
---|---|
ISSN: | 2536-4499 2602-2605 |
DOI: | 10.38079/igusabder.701667 |