TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN COVID-19 PANDEMİSİNDE KİŞİSEL KORUYUCU EKİPMAN KULLANIMI KONUSUNDA BİLGİ DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ
COVID-19 salgını, bulaşıcı hastalıkların edinilmesini ve bulaşmasını önlemek için kişisel koruyucu ekipmanın (KKE) gerekli olduğunu ancak kliniklerde doğru kullanımının genellikle düşük oranlarda olduğunu göstermiştir. Bu çalışmanın amacı, tıp fakültesi öğrencilerinin KKE kullanımıyla ilgili deneyim...
Saved in:
Published in: | ANKEM dergisi Vol. 36; no. 2; pp. 43 - 50 |
---|---|
Main Authors: | , , , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | English |
Published: |
31-08-2022
|
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | COVID-19 salgını, bulaşıcı hastalıkların edinilmesini ve bulaşmasını önlemek için kişisel koruyucu ekipmanın (KKE) gerekli olduğunu ancak kliniklerde doğru kullanımının genellikle düşük oranlarda olduğunu göstermiştir. Bu çalışmanın amacı, tıp fakültesi öğrencilerinin KKE kullanımıyla ilgili deneyimlerini araştırmak, eğitim ve öğretim programlarında iyileştirme fırsatlarını belirlemektir. Araştırma, 01.05.2021-01.11.2021 tarihleri arasında Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmacılar tarafından ilgili literatür incelenerek geliştirilen, “Katılımcı Bilgi Formu” ve “Kişisel Koruyucu Ekipman Kullanımı Bilgi Değerlendirme Formu” kullanılmıştır. Çalışmaya 257 tıp fakültesi öğrencisi dahil edilmiştir. Katılanların 139’unun (%54) kadın; 103’ünün temel tıp (%40; 1, 2 ve 3. dönem), 154’ünün ise klinik staj (%60; 4, 5 ve 6. dönem) dönemlerinde oldukları gözlenmiştir. Öğrencilerin KKE uygulamaları hakkındaki sorulara verdikleri yanıta göre aldıkları puanlar incelendiğinde; klinik eğitimdeki öğrencilerin aldığı puanın ortancası 5.0, temel tıp eğitimi alan öğrencilerin ise 3.0 bulunmuş ve aradaki farkın istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür (p<0.0001). Daha öncesinde KKE kavramını duyan, KKE eğitimi alan ve KKE kullanan öğrencilerin puan ortancaları anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur (p<0.0001). Dönem 6 öğrencileri ile Dönem 4-5 öğrencileri arasında KKE giyme sırası bilgisi hariç anlamlı fark bulunmamıştır. KKE ile ilgili eğitimler tıp fakültesinde öğrencilerin seviyesine göre çeşitli eğitim yıllarında tekrarlanarak sürekli hale getirilmeli ve intörnlük döneminde de devam ettirilmelidir. Eğitimler standardize edilmeli ve müfredata uyum sağlamalıdır.
The COVID-19 pandemic has shown that personal protective equipment (PPE) is necessary to prevent the acquisition and transmission of infectious diseases, but its correct use in clinics is generally low. The aim of this study is to investigate medical school students' experiences with the use of PPE and to identify opportunities for improvement in education and training programs. The research was carried out with the participation of Çanakkale Onsekiz Mart University Faculty of Medicine students between 01.05.2021 and 01.11.2021. The "Participant Information Form" and the "Personal Protective Equipment Use Information Evaluation Form," developed by the researchers by examining the relevant literature, were used. Two hundred and fifty seven medical faculty students were included in the study. Of the students, 139 (54%) were female, 103 were in basic medicine (40%; Phases 1,2 and 3) and 154 students were in clinical internships (60%; Phases 4,5 and 6). When the scores obtained by the students according to their answers to the questions about PPE practices are examined, the median score of the students in clinical education was 5.0 and the students receiving basic medical education was 3.0, and the difference was statistically significant (p<0.0001). The median score of the students who previously heard the concept of PPE, received PPE training, and used PPE was significantly higher (p<0.0001). No significant difference was found between Phase 6 and Phase 4-5 students, except fort he information on the order of wearing PPE. The training on PPE should be repeated in various education years according to the level of the students in the medical faculty and should be made continued during internship period. The training should be standardized and harmonized with the curriculum. |
---|---|
ISSN: | 1301-3114 |
DOI: | 10.54962/ankemderg.1163264 |