Maurice Maeterlinck Oyunlarında Ses
Maurice Maeterlinck'in oyunları Avrupa modernizminin ilk anti-Aristotelesyen dramaturgisi olarak addedilir. Olayörgüleştirmeyi baştacı eden dönemin tiyatro anlayışına karşılık Maeterlinck oyunları, belli bir değişimi işaret etmektedir. Bu yönüyle Maeterlinck oyunları konvansiyonel tiyatro prati...
Saved in:
Published in: | Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi dergisi Vol. 60; no. 2; pp. 942 - 957 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | English Turkish |
Published: |
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
15-12-2020
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Maurice Maeterlinck'in oyunları Avrupa modernizminin ilk anti-Aristotelesyen dramaturgisi olarak addedilir. Olayörgüleştirmeyi baştacı eden dönemin tiyatro anlayışına karşılık Maeterlinck oyunları, belli bir değişimi işaret etmektedir. Bu yönüyle Maeterlinck oyunları konvansiyonel tiyatro pratiklerine meydan okuyarak yeni tiyatro formlarına yol açar. Bu çalışmada, Aristotelesçi sava karşı, sahnenin şiirsel dilini amaçlayan Maeterlinck'in “Evin İçi”, “Çağrılmadan Gelen” ve “Körler” adlı oyunları ses açısından incelenecektir. |
---|---|
ISSN: | 0378-2905 2459-0150 |
DOI: | 10.33171/dtcfjournal.2020.60.2.22 |