Maurice Maeterlinck Oyunlarında Ses

Maurice Maeterlinck'in oyunları Avrupa modernizminin ilk anti-Aristotelesyen dramaturgisi olarak addedilir. Olayörgüleştirmeyi baştacı eden dönemin tiyatro anlayışına karşılık Maeterlinck oyunları, belli bir değişimi işaret etmektedir. Bu yönüyle Maeterlinck oyunları konvansiyonel tiyatro prati...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi dergisi Vol. 60; no. 2; pp. 942 - 957
Main Author: TOKSOY ÇEBER, Duygu
Format: Journal Article
Language:English
Turkish
Published: Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi 15-12-2020
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Maurice Maeterlinck'in oyunları Avrupa modernizminin ilk anti-Aristotelesyen dramaturgisi olarak addedilir. Olayörgüleştirmeyi baştacı eden dönemin tiyatro anlayışına karşılık Maeterlinck oyunları, belli bir değişimi işaret etmektedir. Bu yönüyle Maeterlinck oyunları konvansiyonel tiyatro pratiklerine meydan okuyarak yeni tiyatro formlarına yol açar. Bu çalışmada, Aristotelesçi sava karşı, sahnenin şiirsel dilini amaçlayan Maeterlinck'in “Evin İçi”, “Çağrılmadan Gelen” ve “Körler” adlı oyunları ses açısından incelenecektir.
ISSN:0378-2905
2459-0150
DOI:10.33171/dtcfjournal.2020.60.2.22