Kodlama Etkinliklerine ve Analitik Düşünme Becerisine Yönelik Sınıf Öğretmenlerinin Görüşlerinin İncelenmesi

Kodlama, belirli görevleri, belirli bir sıraya göre yaptırabilmek için adım adım yazılan komutlar dizisidir. Kodlama eğitimi ile bireyin bir problem durumunu fark etmesi ve ona çözüm üretmesi amaçlanmaktadır. Kodlama etkinlikleri; öğrencilerin üst düzey düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, bilg...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi Vol. 4; no. 4; pp. 307 - 324
Main Authors: ANILAN, Hüseyin, GEZER, Burcu
Format: Journal Article
Language:English
Published: 31-10-2020
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Kodlama, belirli görevleri, belirli bir sıraya göre yaptırabilmek için adım adım yazılan komutlar dizisidir. Kodlama eğitimi ile bireyin bir problem durumunu fark etmesi ve ona çözüm üretmesi amaçlanmaktadır. Kodlama etkinlikleri; öğrencilerin üst düzey düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, bilgi işlemsel düşünme, eleştirel düşünme, algoritmik düşünme ve analitik düşünme gibi becerilerini geliştirmektedir. Analitik düşünme, çözümlemeye dayalı bir düşünme türüdür. Bu çalışmada, kodlama etkinliklerine ve analitik düşünme becerilerine yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, (a) sınıf öğretmenleri kodlama etkinliklerine derslerinde yer vermekte midir, neden? (b) sınıf öğretmenlerine göre kodlama etkinlikleri hangi becerilerin gelişmesini sağlar? (c) sınıf öğretmenlerine göre kodlama etkinlikleri ve analitik düşünme becerisi arasında nasıl bir ilişki vardır? (d) sınıf öğretmenleri, öğrencilerin analitik düşünme becerisini geliştirmek için ne tür etkinlikler yapmaktadır? sorularına yanıt aranmaya çalışılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni benimsenerek yürütülmüştür. Araştırmaya 2019-2020 öğretim yılı güz yarıyılında, Türkiye’nin farklı okullarında görev yapan ve araştımaya katılmaya gönüllü 15 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri, yapılandırılmış açık uçlu yazılı görüşme formuyla, elektronik ortamda toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenlerinin çoğunun kodlama etkinliklerine derslerinde yer vermediği; sınıf öğretmenlerine göre kodlama etkinlikleriyle problem çözme, yaratıcı ve analitik düşünme gibi becerilerin gelişebileceği; sınıf öğretmenlerine göre kodlama etkinlikleri ile analitik düşünme becerisi arasında uyumlu bir ilişki olduğu; sınıf öğretmenlerinin öğrencilerdeki analitik düşünme becerisini geliştirmek için çeşitli etkinlikler yaptığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Bu doğrultuda sınıf öğretmenlerine kodlama eğitimi verilmelidir. Okulların, kodlama eğitimi için gerekli donanıma sahip olması sağlanmalıdır. Coding is a series of commands that are written sequences to perform specific tasks in a specific order. With coding education, it is aimed that the individual notices a problem situation and produce solutions to it. Coding activities improve students' skills such as problem solving, creative thinking, computational thinking, algorithmic thinking and analytical thinking. Analytical thinking is a way of thinking based on analysis, which includes the processes of disassembling the whole, redefining and classifying the parts. In this study, it was aimed to examine in detail the opinions of primary school teachers about coding activities and analytical thinking skills. For this purpose, answers to these questions were sought: (a) Do primary school teachers include coding activities in their lessons, why? (b) According to primary school teachers, which skills do coding activities improve? (c) According to primary school teachers, between coding activities and analytical thinking skills. What kind of relationship is there? (d) What kinds of activities do primary school teachers do to improve students' analytical thinking skills? The research was conducted by adopting the case study design, one of the qualitative research methods. In the research, in the fall semester of the 2019-2020 academic year, 15 primary school teachers who worked and volunteered in different schools in Turkey participated. The research data were collected electronically using a structured written interview form. Descriptive analysis technique was used to analyze the data. According to the findings obtained from the research, most of the teachers participating in the study stated that they do not include coding activities in their lessons. Teachers participating in the study think that coding activities can improve skills such as creative thinking, analytical thinking skills. All of the teachers participating in the study stated that there is a significant relationship between coding activities and analytical thinking skills. They stated that coding activities can improve analytical thinking skills also analytical thinking skills can improve coding skills. In addition, they stated that their students did various activities to improve their analytical thinking skills. According to the results of the research, coding training should be given to primary school teachers. It should be provided that schools have the necessary equipment for coding education.
ISSN:2602-2249
2602-2249
DOI:10.34056/aujef.801254