EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ BİRİMİNDEN ELDE EDİLEN YILLIK GELİR-GİDER, KAR-ZARAR İNCELENMESİ VE BİR MODEL ÖNERİSİ

2010 yılından bu yana 81 ilde sağlık bakanlığına bağlı 2. ve 3. basamak evde sağlık hizmetleri birimleri tarafından sunulan hizmetlerin elde edilen gelirleri noktasında mevcut hastane döner sermaye bütçelerine negatif ya da pozitif yönde olası etkileri, mevcut hastanelerin bu hizmetleri sunarken eld...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Elektronik sosyal bilimler dergisi Vol. 19; no. 75; pp. 1407 - 1418
Main Authors: Kurt, Mehmet Emin, Ceylan, Ali, Çemberlitaş, İbrahim
Format: Journal Article
Language:English
Published: 01-07-2020
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:2010 yılından bu yana 81 ilde sağlık bakanlığına bağlı 2. ve 3. basamak evde sağlık hizmetleri birimleri tarafından sunulan hizmetlerin elde edilen gelirleri noktasında mevcut hastane döner sermaye bütçelerine negatif ya da pozitif yönde olası etkileri, mevcut hastanelerin bu hizmetleri sunarken elde ettikleri gelir-gider ve kâr-zararları açısından büyük önem taşımaktadır. Sağlık sektörünün sunmuş oldukları hizmetler kâr-zarar açısından değerlendirilmemesi gereken hizmet türleri iken mevcut döner sermaye ek ödemlerinden çalışanlara yapılması gereken ödemelerin aksine farklı hizmet sunum birimlerinin giderlerine harcanmış olması çalışanlar için emek-kazanç dengesini bozmaktadır. Bu durumun hastane döner sermayelerine negatif yönde etkisi ile mevcut evde sağlık hizmetlerinin sunumu noktasında iyileştirilmelerini zorunlu kılmaktadır. Bütçe uygulama tebliği içerisinde evde sağlık hizmetleri 112 komuta merkezleri gibi riskli birimler statüsünde ele alınıp yeniden sunmuş oldukları hizmet ücret tarifeleri gözden geçirilmelidir. Çalışma bir kamu hastanesinin evde sağlık hizmetleri biriminin yıllık hizmet sunumunun gelir-gider dengesine göre kâr-zarar açısından durumunun incelenmesini içermektedir. Sonuç olarak talep edilen düzenleme ile evde sağlık hizmetleri birimlerinin yeniden dizaynı sayesinde hizmet daha çok hastaya ulaştırılabilir niteliğe kavuşacaktır. Yani yeniden fiyat tarifesi hastane döner sermaye üzerinde ki baskıyı azaltırken hastane yönetimleri tarafından birimin işleyişi daha geniş bir hasta kitlesine ulaştırılabilir organizasyona kavuşturulabilecek ayrıca sağlık personelinin elde edeceği döner sermaye ek ödeme dengesini bozmayacağı sonucuna götürecektir.
ISSN:1304-0278
1304-0278
DOI:10.17755/esosder.671840