Hemşirelik Öğrencilerinin ve Hemşirelerin İntörnlüğe İlişkin Görüşleri

GİRİŞ ve AMAÇ: Çalışma, hemşirelik eğitim müfredatında ilk defa uygulanmaya başlayan intörnlük programına ilişkin olarak, dördüncü sınıf öğrencileri ile daha önce intörn öğrencilik sisteminin olmadığı ve uygulamanın yapıldığı bir hastanenin ilgili kliniklerinde görev yapan hemşirelerin görüşlerini b...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Pamukkale Medical Journal Vol. 11; no. 3; p. 329
Main Author: YILMAZ, Medine
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Denizli Pamukkale University, Facutly of Medicine 02-09-2018
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:GİRİŞ ve AMAÇ: Çalışma, hemşirelik eğitim müfredatında ilk defa uygulanmaya başlayan intörnlük programına ilişkin olarak, dördüncü sınıf öğrencileri ile daha önce intörn öğrencilik sisteminin olmadığı ve uygulamanın yapıldığı bir hastanenin ilgili kliniklerinde görev yapan hemşirelerin görüşlerini belirlemek amacıyla yürütülmüştür. YÖNTEM ve GEREÇLER: Tanımlayıcı tipteki bu çalışma hemşirelik bölümü 4.sınıfında öğrenim gören intörnlük programı uygulanan 101 öğrenci ve intörnlük programının uygulandığı hastanede, intörnler ile birlikte çalışan 100 hemşire ile yürütülmüştür. Verilerin toplanmasında literatürden faydalanılarak araştırmacılar tarafından, öğrenci ve hemşireler için ayrı birer form olarak oluşturulan İntörnlük Değerlendirme Formu kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesi tanımlayıcı testler ile yapılmıştır. BULGULAR: Öğrencilerin %96,4’ü, intörnlük uygulamalarının hemşirelik mesleğini tanımasına ve uyum sağlamasına, %89,3’ü el becerilerinin artmasına, %82,1’i sorumluluk duygusunun ve iletişim becerisinin gelişmesine, %81’i kendine olan güveninin artmasına ve ekip çalışmasını öğrenmesine katkı sağladığını belirtmiştir. Hemşireler ise, intörnlük uygulamalarının öğrenciler açısından, el becerilerinin (%97,9) ve teorik bilgilerinin (%91,8) artmasına, mesleği tanımalarına ve uyum sağlamalarına (%97,9), iletişim becerilerinin gelişmesine (%95,9), kendilerine güvenlerinin artmasına (%93,8) ve ekip çalışmasını öğrenmelerine (%91,8) katkı sağladığını ifade etmiştir. Öğrencilerin %72,6’sı, hemşirelerin ise %98’i intörnlük uygulamasının devam etmesini istemektedir. TARTIŞMA ve SONUÇ: Hemşirelik eğitiminde öğrencilerin mesleki becerilerinin gelişmesine katkı sağlayan intörnlük uygulamalarının, öğrenci ve hemşirelerden görüşlerinin alınarak düzenlenmesi, intörnlük programının daha etkin ve verimli olması açısından önemlidir.
ISSN:1309-9833
1308-0865
DOI:10.31362/patd.451910