Havayolu işletmelerinde hava aracı bakım faaliyetlerinin dış kaynaklardan temin edilmesi: Ortaya çıkması muhtemel emniyet tehlikelerinin belirlenmesi
Bu çalışmada, havayolu işletmelerinin hava aracı bakım faaliyetlerinde dış kaynak kullanması (DKK) sonucu; sürece özgü ortaya çıkması muhtemel potansiyel tehlikelerin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Böylece havacılık emniyetinin artırılmasına katkı sağlamak için öneriler sunulmuştur. Çalışmada bu ama...
Saved in:
Published in: | İşletme Araştırmaları Dergisi Vol. 9; no. 3; pp. 86 - 108 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
İSADER
01-03-2017
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu çalışmada, havayolu işletmelerinin hava aracı bakım faaliyetlerinde dış kaynak
kullanması (DKK) sonucu; sürece özgü ortaya çıkması muhtemel potansiyel tehlikelerin
tespit edilmesi amaçlanmıştır. Böylece havacılık emniyetinin artırılmasına katkı
sağlamak için öneriler sunulmuştur. Çalışmada bu amaçlara ulaşabilmek için nitel
araştırma deseni tercih edilmiştir. Bu kapsamda amaçlı örneklem oluşturmak ve veri
toplamak için daha çok iş amaçlı profesyonellerin kullanmayı tercih ettiği küresel
ölçekte faaliyet gösteren LinkedIn sosyal medya ortamından yararlanılmıştır.
LinkedIn’deki konuya ilişkin uzmanların üye olduğu “Havacılıkta Kalite Güvence ve
Emniyet Bilgi Paylaşımı (Aviation Quality & safety information Exchange)” adlı grupta
bir alt tartışma grubu oluşturulmuş, bu sayede amaçlı örneklemden toplanan nitel veriler
tümevarımsal bir yöntemle analiz edilmişlerdir. DKK uygulaması, bakım faaliyetini
havayolu örgüt hiyerarşisi dışına çıkardığı için hiyerarşik kontrol etkinliğinin azaldığı
ve gittikçe karmaşık hale gelen DKK uygulamalarının havacılık otoriteleri tarafından
takip edilmesinin güçleştiği tespit edilmiştir. DKK’nın temelde maliyetleri azaltma aracı
olarak görülmesinin de diğer bir potansiyel tehlike olduğu görülmüştür. |
---|---|
ISSN: | 1309-0712 |
DOI: | 10.20491/isarder.2017.289 |