İSTANBUL TİCARET ÜNİVERSİTESİ VE ERCİYES ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİLERİNE DAİR GÜNCEL VERİLER IŞIĞINDA MEDYA OKURYAZARLIĞI

19.yy da başlayan endüstrileşme ve kalkınma hamleleri o zaman ki anlayışta büyük birgücü simgelemekteydi. 20.yy ile beraber endüstrileşmenin gücü 2.Dünya Savaşı ile beraberyön değiştirmeye başlamış ve günümüze kadar gelen süreçte değişimin kendisi bir güç halinegelmiştir. Değişim ve yenilik, gelişme...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Erciyes iletişim dergisi (Online) Vol. 5; no. 1; pp. 194 - 208
Main Author: Süleyman Özcan
Format: Journal Article
Language:English
Published: Erciyes University 30-01-2017
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:19.yy da başlayan endüstrileşme ve kalkınma hamleleri o zaman ki anlayışta büyük birgücü simgelemekteydi. 20.yy ile beraber endüstrileşmenin gücü 2.Dünya Savaşı ile beraberyön değiştirmeye başlamış ve günümüze kadar gelen süreçte değişimin kendisi bir güç halinegelmiştir. Değişim ve yenilik, gelişmelerinin yansıdığı tüm sistemlerde ortaya çıkan ürünlervasıtasıyla kendi fikirlerini ortaya koyabilmektedir. Günümüzde bu girişimlerin başında gelentelevizyon, gazete, internet vb. medyadaki mesajları algılama ve değerlendirme yetisi büyükönem arz etmektedir. Medyanın farklı araçlar ve kanallar aracılığıyla toplumlar üzerindekiyoğun ve hızlı etkileri, bilinçli medya okuryazarı bireylerin yetiştirilmesini gerektirmektedir.Medya okuryazarlığı ile bireyin medya mesajlarını doğru anlayabilmesine olanak sağlayacak birmedya bilincinin oluşturulması ve eleştirel bir bakışla medya kültürünü çözümleyen bireylerinyetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu çalışmada, İstanbul Ticaret Üniversitesi iletişim fakültesiöğrencileri ile Erciyes Üniversitesi İletişim fakültesi öğrencilerine 21 sorudan oluşan bir anketuygulanarak iki üniversite iletişim fakülteleri öğrencileri arasında medya okuryazarlığı veeleştirel bakış açılarını görmek adına elde edilen veriler irdelenmeye ve konuya genel bir bakışaçısı kazandırılmaya çalışılmıştır.
ISSN:1308-3198
2667-5811
DOI:10.17680/erciyesakademia.291894