Ankara Üniversitesi Erasmus koordinatörlerinin Erasmus Programına ilişkin görüşleri
Bu araştırmanın amacı Erasmus koordinatörlerinin, programın olumlu yanları ve programın uygulanmasında yaşanan güçlüklere yönelik görüşleriyle programın daha etkili olması için önerilerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı durum çalışması modelindeki bu araştırmanın çalışma grub...
Saved in:
Published in: | Eğitim Bilimleri Fakültesi dergisi Vol. 50; no. 2; pp. 201 - 223 |
---|---|
Main Authors: | , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Ankara
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
01-07-2017
Ankara Universitesi |
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu araştırmanın amacı Erasmus koordinatörlerinin,
programın olumlu yanları ve programın uygulanmasında yaşanan
güçlüklere yönelik görüşleriyle programın daha etkili olması için
önerilerini belirlemektir. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı
durum çalışması modelindeki bu araştırmanın çalışma grubunu
Ankara Üniversitesi’nde Erasmus koordinatörü olarak görev yapan 10
öğretim üyesi oluşturmuştur. Araştırmacılar tarafından geliştirilen,
yapılandırılmış görüş alma formu ile elde edilen veriler doküman
incelemesi yoluyla analiz edilmiştir. Erasmus Programının olumlu
yanları incelendiğinde gelen öğrenciler açısından en çok dile getirilen
yararı kültürlerarası kaynaşma iken; giden öğrenciler açısından
evrensel bakış açısı kazanma ve bireysel kazanımlardır. Erasmus
programının uygulanmasında karşılaşılan güçlüklere ilişkin görüşler
incelendiğinde, İngilizce açılan ders sayılarının sınırlı olması ve
öğrencilerin dil seviyelerinin beklenilen düzeyin altında olması en sık
dile getirilen güçlüklerdir. Koordinatörler programın daha etkili
olabilmesi için öğrenci ve öğretim elemanlarının dil becerilerinin
geliştirilmesini ve öğrenci seçim ölçütlerinin gözden geçirilmesini
önermişlerdir. |
---|---|
ISSN: | 1301-3718 |
DOI: | 10.1501/Egifak_0000001402 |