Türkçe Eğitimi Alanında Nicel Araştırma Yöntemleri Kullanılarak Yapılan Doktora Tezlerindeki Eğilimler
Bu çalışmada Türkçe eğitimi alanında 2010-2020 yılları arasında nicel araştırma yöntemleri kullanılarak hazırlanan doktora tezlerindeki eğilimleri belirlemek amaçlanmıştır. Doktora tezlerinden alana özgün katkılarda bulunması beklenir. Bu sebeple doktora tezlerinin incelendiği çalışmalar alandaki ge...
Saved in:
Published in: | Ana Dili Egitimi Dergisi Vol. 9; no. 2; pp. 543 - 560 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | English |
Published: |
Mehmet KURUDAYIOĞLU
27-04-2021
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu çalışmada Türkçe eğitimi alanında 2010-2020 yılları arasında nicel araştırma yöntemleri kullanılarak hazırlanan doktora tezlerindeki eğilimleri belirlemek amaçlanmıştır. Doktora tezlerinden alana özgün katkılarda bulunması beklenir. Bu sebeple doktora tezlerinin incelendiği çalışmalar alandaki gelişimi ortaya koyacaktır. Yapılan çalışmada doktora tezleri incelenirken bilimsel araştırma yöntemleri açısından bir çerçeve çizilerek inceleme yapılmıştır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında incelenen tezlere Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi aracılığıyla ulaşılmıştır. Bu kapsamda 323 teze ulaşılmış bunların 78 tanesinin nicel araştırma yöntemleriyle hazırlandığı tespit edilmiştir. Bu tezler hazırlanan tez sınıflama formu yardımıyla değerlendirilerek içerik analizi gerçekleştirilmiştir. Çalışma sonucunda nicel araştırma yöntemleriyle hazırlanan tezlerde dil becerileri merkezli konulara ağırlık verildiği, deneysel desenlerle üretilen tezlerin oranının daha yüksek olduğu görülmüştür. Ortaokul öğrencileri üzerinde yapılan çalışmaların çoğunlukta olduğu tespit edilmiştir. Tezlerde en çok parametrik testlerle veri analizi yapılmıştır. Lisansüstü tezler üzerine farklı araştırma yöntemleri çerçevesinde araştırmalar yapılabilir.
In this study, it was aimed to determine the trends in doctoral dissertations prepared using quantitative research methods in the field of Turkish education between 2010-2020. While examining the doctoral dissertations in the study, a framework was drawn in terms of scientific research methods. Survey model was used in the study. The theses examined within the scope of the research were reached through the Higher Education Council National Thesis Center. In this context, 323 theses were reached and 78 of them were found to be prepared by quantitative research methods. Content analysis was carried out by evaluating these theses with the help of the thesis classification form. As a result of the study, it was observed that in theses prepared with quantitative research methods, language skills centered subjects were emphasized and the rate of theses produced with experimental designs was higher. It has been determined that studies conducted on secondary school students are in the majority. In theses, mostly data analysis has been done with parametric tests. Research can be done on postgraduate theses within the framework of different research methods. |
---|---|
ISSN: | 2147-6020 2147-6020 |
DOI: | 10.16916/aded.873899 |