Karmaşık anatomik yapıların üç boyutlu anaglif stereo yöntemi kullanılarak öğrencilere anlatılması ve bunun geleneksel iki boyutlu ders anlatımı ile karşılaştırılması
Fossa infratemporalis ve fossa pterygopalatina gibi etrafı kemiklerle çevrili olan ve karmaşık gözüken yapıların öğrenciler tarafından algılanması zordur. Bu çalışmada, adı geçen yapıların anlaşılabilmesinde üç boyutlu anaglif stereo görsel aracı ile iki boyutlu görsel aracın etkinliği karşılaştırıl...
Saved in:
Published in: | Acta odontologica turcica Vol. 31; no. 2; p. 80 |
---|---|
Main Authors: | , , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | English |
Published: |
Gazi Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi
01-06-2014
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Fossa infratemporalis ve fossa pterygopalatina gibi etrafı kemiklerle çevrili olan ve karmaşık gözüken yapıların öğrenciler tarafından algılanması zordur. Bu çalışmada, adı geçen yapıların anlaşılabilmesinde üç boyutlu anaglif stereo görsel aracı ile iki boyutlu görsel aracın etkinliği
karşılaştırıldı. GEREÇ VE YÖNTEM: Adı geçen bölgelerle ilgili olarak anatomi bölümünde bulunan kadavralar, kuru kafalar ve modellerden elde edilen anaglif stereo görüntüler hazırlandı. Gazi
Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi 3. Sınıf öğrencilerine (88 öğrenci) topografik anatomi derslerinde bir gruba (Grup 1, n=44) üç-boyutlu anaglif stereo görüntüler ve diğer gruba da (Grup 2, n=44) iki-boyutlu görüntüler gösterildi. Her sunumun bitiminde öğrencilerin konuyu anlama
derecesini saptamak için sınav yapıldı ve geri bildirim formu doldurmaları istendi. Gruplara ait sınav sonuçları ve geri bildirim değerleri Mann Whitney U testi kullanılarak istatistiksel olarak karşılaştırıldı. BULGULAR: Grup 1’deki öğrencilerin sınav notu ortalaması 49.7, Grup 2’dekilerin sınav notu ortalaması ise 24.7 olarak bulundu. Grup 1’in sınav sonuçları ve geri bildirim formunda
ders ile ilgili verdikleri puanlar Grup 2 ile karşılaştırıldığında daha yüksek bulundu. Bu fark istatistiksel olarak da anlamlıydı (p |
---|---|
ISSN: | 2147-690X 2147-690X |
DOI: | 10.17214/aot.06914 |