Müzelere yönelik bilgi yönetimi eğitimi: Hacettepe Üniversitesi Bilgi Ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencilerinin analizi
Kültürel mirasın yönetiminde öne çıkan kurumlardan biri olan müzeler, teknoloji olanakları doğrultusunda hizmetlerini geliştirmekte ve toplumla olan etkileşimlerini çok yönlü bir yapıya taşımaktadır. Ayrıca bu hizmetlerin geliştirilmesi sürecinde farklı alanlardaki bilgi ve becerilere ihtiyaç duymak...
Saved in:
Published in: | Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi dergisi Vol. 57; no. 2; pp. 796 - 821 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi
01-02-2017
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Kültürel mirasın yönetiminde öne çıkan kurumlardan biri olan müzeler, teknoloji
olanakları doğrultusunda hizmetlerini geliştirmekte ve toplumla olan etkileşimlerini çok
yönlü bir yapıya taşımaktadır. Ayrıca bu hizmetlerin geliştirilmesi sürecinde farklı
alanlardaki bilgi ve becerilere ihtiyaç duymaktadır. Bu alanlardan biri olan
kütüphanecilik ve bilgibilim alanı müzeler için modern anlamda ihtiyaç duyulan insan
kaynağının sağlanmasında ve bilgi profesyonellerinin yetiştirilmesinde öne çıkmaktadır.
Çalışmada bilgi ve belge yönetimi bölümü eğitimi kapsamında öğrencilerin müzelerde
görev almalarına yönelik yaklaşımlarının ve hazır bulunuşluk düzeylerinin analiz
edilmesi amaçlanmaktadır. Belirlenen bu amaç doğrultusunda Hacettepe Üniversitesi
Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü'nde lisans eğitiminde Müzelerde Bilgi Yönetimi dersini
alan öğrencilerden web tabanlı bir anket ile veri toplanmıştır. Müzelerdeki bilgi yönetimi
süreçlerine yönelik farkındalık düzeylerinin daha yüksek olması nedeniyle ilgili dersi alan
70 öğrenciden 52'sinin katıldığı araştırmada öğrencilerin müzelerle etkileşimleri,
müzelere ve müzelerde sunulan bilgi hizmetlerine yönelik farkındalıkları ile almış
oldukları lisans derslerinin etkileriyle ilgili düşünceleri değerlendirilmiştir. Araştırma
sonuçlarında öğrencilerin müzelerle etkileşimlerinin düşük düzeyde olduğu, müze
etkinliklerini daha çok sosyal medya platformlarından takip ettikleri ve almış oldukları
lisans eğitimiyle müzelerde bilginin yönetim süreçlerinde hem teknik hem de yönetsel
konularda görev alabilecekleri ortaya çıkmıştır. |
---|---|
ISSN: | 0378-2905 |
DOI: | 10.1501/Dtcfder_0000001539 |