Pre-service English Teachers’ Career Development Aspirations: Professional Development and Leadership
This mixed-methods study was conducted to investigate pre-service teachers' career development aspirations with an emphasis on their leadership motivations and plans for professional development. A cohort of 672 senior pre-service English teachers answered the questionnaire and 88 of them were...
Saved in:
Published in: | Kastamonu eğitim dergisi Vol. 26; no. 6; pp. 2033 - 2044 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | English |
Published: |
Kastamonu Üniversitesi
15-11-2018
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | This mixed-methods study was conducted to
investigate pre-service teachers' career development aspirations with an
emphasis on their leadership motivations and plans for professional
development. A cohort of 672 senior pre-service English teachers answered the
questionnaire and 88 of them were interviewed. Inferential and descriptive
statistics were employed for quantitative data, and qualitative data were
thematically analyzed. Leadership aspirations of teacher candidates were found
to be moderate and mainly affected by observations as a learner. Participants'
professional development motivations were high but they had very limited
knowledge about the developmental activities. A remarkable number of
interviewee had no idea about professional development. Finally, no significant
difference was found between universities.
Bu karma metot çalışma liderlik motivasyonu ve
mesleki gelişim planlarına odaklanarak öğretmen adaylarının kariyer gelişimi
isteklerini incelemek için yapılmıştır. Son sınıf İngilizce öğretmenliği adaylarından
672 kişilik bir grup anket sorularını yanıtlamış ve bunlardan 88’ i ile görüşme
yapılmıştır. Nicel veriler için yordayıcı ve betimleyici istatistik
kullanılmıştır, nitel veriler tematik olarak analiz edilmiştir. Öğretmen
adaylarının liderlik motivasyonu orta düzeyde bulunmuş ve adaylar temelde öğrenci
olarak gözlemlerinden etkilenmiştir. Katılımcıların mesleki gelişim
motivasyonları yüksektir ama gelişim aktivitelerine dair sınırlı bilgiye
sahiptirler. Belirgin sayıda katılımcı mesleki gelişim ile ilgili hiçbir fikre
sahip değildir. Son olarak, üniversiteler arasında anlamlı bir fark
bulunmamıştır. |
---|---|
ISSN: | 2147-9844 2147-9844 |
DOI: | 10.24106/kefdergi.2308 |