Necil Kazım Akses’in müzik stili ve solo viyola için yazdığı kapriçyo eserinin form analizi

Bu araştırmada Osmanlı Devleti’nden sonra Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulması ile beraber batıda gelişen klasik müziğin yerel ve kültürel izlerini oluşturmak için büyük çaba harcayan Türk Beşleri olarak adlandırılan sanatkârlardan biri olan Necil Kazım Akses’in yaptığı çalışmalar, yarattığı eserler ve...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Balkan Müzik ve Sanat Dergisi Vol. 4; no. 2; pp. 97 - 110
Main Author: Dinç,Şükrü Öner
Format: Journal Article
Language:English
Turkish
Published: Trakya Üniversitesi 20-11-2022
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu araştırmada Osmanlı Devleti’nden sonra Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulması ile beraber batıda gelişen klasik müziğin yerel ve kültürel izlerini oluşturmak için büyük çaba harcayan Türk Beşleri olarak adlandırılan sanatkârlardan biri olan Necil Kazım Akses’in yaptığı çalışmalar, yarattığı eserler ve müzik stili incelenmiş, elde edilen bulgularla Cumhuriyet dönemi klasik batı müziğinde kendi kültürümüze ait olan ritim ve melodilerin eşlik ettiği besteleri ortaya konulmuştur. Bestecinin solo viyola için yazmış olduğu kapriçyosu da bu özelliklere sahip eserler içinde yer almaktadır. Türk Beşleri’nin içinde yer alan Necil Kazım Akses bu gruba dahil olan besteciler arasında yaşı en genç olan bestecidir. Kemanla başladığı müzik eğitimi boyunca pek çok ünlü eğitmen ile çalışarak onlardan edindiği bilgilerle Cumhuriyet dönemi klasik müziğine devrim niteliğinde yenilikler kazandırmıştır. Necil Kazım Akses’in solo viyola için yazdığı kapriçyosu bu yeniliklerle donatılmış eserlerinin içinde yer almaktadır. Bu araştırmanın sonucunda ilgili eserin müzik dili, yazım özelliği ve formu incelenerek bu eseri icra edecek müzisyenlere eseri daha kolay anlamak adına yardımcı olunması amaçlanmıştır.
ISSN:2667-5439
2687-2064
DOI:10.47956/bmsd.1155724