Yükseköğretim kurumunda iç paydaş memnuniyet analizi: Pamukkale Üniversitesi örneği
Yükseköğretim kurumlarında kalite geliştirme çalışmaları, küresel boyutta rekabet açısından son yıllarda büyük önem arz etmektedir. Türkiye’deki üniversitelerde ise söz konusu çalışmalar Yükseköğretim Kurulunun belirlediği yasal mevzuatlar kapsamında sürdürülmektedir. Bu bağlamda üniversiteler; iç k...
Saved in:
Published in: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi Vol. 2018; no. 44; pp. 231 - 250 |
---|---|
Main Authors: | , , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | English Turkish |
Published: |
Pamukkale Üniversitesi
01-07-2018
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Yükseköğretim kurumlarında kalite geliştirme çalışmaları, küresel boyutta rekabet açısından son yıllarda büyük önem arz etmektedir. Türkiye’deki üniversitelerde ise söz konusu çalışmalar Yükseköğretim Kurulunun belirlediği yasal mevzuatlar kapsamında sürdürülmektedir. Bu bağlamda üniversiteler; iç kalite güvence sisteminin ve dış kalite güvence sisteminin kurulmasından ve iç ve dış değerlendirme süreçlerinden sorumlu tutulmaktadır. Bu çalışmada, bir yükseköğretim kurumunda iç değerlendirme süreci kapsamında gerçekleştirilen ve Yükseköğretim Kurulu Kurumsal İç Değerlendirme Raporu Hazırlama Kılavuzuna göre tasarlanmış olan iç paydaş (akademik personel, idari personel ve öğrenci) memnuniyet anketleri Yapısal Eşitlik Modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilere göre paydaşların memnuniyetini etkileyen faktörler belirlenmiş ve öğrenciler için hazırlanan ankette alt başlıklar arasında aynı yönde ve yüksek ilişki gözlenmesine rağmen anket sorularının öğrencilere sorulması bakımından uygun olmadığı tespit edilmiştir. |
---|---|
ISSN: | 1301-0085 1309-0275 |
DOI: | 10.9779/PUJE.2018.216 |