Okulda çoklu zekâ kuramı

Bu kitap, beyin araştırmalarının, bilişsel ve gelişimsel psikolojinin ürünü olan çoklu Zeka Kuramının eğitim programlarıyla bütünleştirilerek Türk eğitim sistemine mal edilebilmesi için yazılmıştır. Kuram özellikle 90`lı yıllarda etkisini artırmış, klasik zeka anlayışını sarsarak, bu konuya çoğul ba...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Bümen, Nilay T
Format: Book
Language:Turkish
Published: Ankara Pegem A Yayıncılık 2004
Edition:Glşl. 2. bsk
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu kitap, beyin araştırmalarının, bilişsel ve gelişimsel psikolojinin ürünü olan çoklu Zeka Kuramının eğitim programlarıyla bütünleştirilerek Türk eğitim sistemine mal edilebilmesi için yazılmıştır. Kuram özellikle 90`lı yıllarda etkisini artırmış, klasik zeka anlayışını sarsarak, bu konuya çoğul bakış açısı getirmiştir. Artık bireyler "akıllı, zeki, aptal ya da kapasitesiz" olarak değil; "birbirinden farklı" olarak algılanacaktır. Basit gibi görünen bu betimsel değişiklik, aslında eğitim ortamlarını derinden etkileyecek bir güce sahiptir. Kitapta, çoklu Zekâ Kuramı öncelikle ayrıntılarıyla tanıtılmış, öğrenme ve öğretme süreçlerine etkileri ele alındıktan sonra, kurama dayalı olarak hazırlanmış öğretim planlarına yer verilmiştir. Eğitimde program geliştirme ve ölçme değerlendirmeye olan etkileri örneklerle incelendikten sonra, deneysel araştırmalar ve gözlemlerden yola çıkılarak ulaşılan uygulama problemleri ele alınmıştır. ülkemizdeki kurama dayalı öğretimde karşılaşılan güçlükler öğretmen, öğrenci, veli ve yöneticiler açısından incelenmiştir. Kitabın son bölümünde, eğitim evrimimizde en önemli reformlardan biri olan Köy Enstitüleri ile çoklu Zekâ Kuramı arasındaki ilginç bağlantılara değinilmiştir.
ISBN:9789756802731
9756802731