Zihin Engelliler Öğretmenliği Adaylarının Öğretmenlik Uygulamasına İlişkin Görüş ve Önerilerinin Değerlendirilmesi
Bu araştırmada, Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Öğretmenliği Programı son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüş ve önerilerini değerlendirmek amacıyla yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırmaya yirmi alt...
Saved in:
Published in: | Educational sciences : theory & practice Vol. 8; no. 3; pp. 857 - 891 |
---|---|
Main Authors: | , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
İletişim Hizmetleri
2008
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu araştırmada, Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engellilerin Öğretmenliği
Programı son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulamasına ilişkin görüş ve önerilerini
değerlendirmek amacıyla yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmış ve betimsel olarak
analiz edilmiştir. Araştırmaya yirmi altı öğretmen adayı katılmıştır. Öğretmen adayları
yaptıkları uygulamanın olumlu geçtiğini, farklı özür ve yaş gruplarıyla çalışma olanağı
sağladığı için iki farklı kurumda uygulama yapmanın avantajlı olduğunu söylemişlerdir.
Katılımcılar uygulama boyunca pek çok öğretim programı hazırladıklarını belirtmişlerdir.
Öğretmen adayları, kavram öğretimi programı hazırlama ve uygulamayı en kolay, davranış
değiştirme programı hazırlama ve uygulamayı en zor uygulamaya geçirdiklerini ifade
etmişlerdir. Katılımcılar uygulama programının beklentileriyle örtüştüğünü belirtmişlerdir.
Öğretmen adaylarının yarısı, uygulama öğretim elemanlarından aldıkları dönütlerin
yeterli olduğunu, diğer yarısı ise, yeterli olmadığını dile getirmişlerdir.
Undergraduate students who were pursuing towards a degree in mental retardation in the
department of special education at Anadolu University were interviewed in the present
study. Specifically, the interviews focused on students' practicum experiences. The sample
included 26 seniors and data were analyzed descriptively. Students mentioned that they
had a positive practicum experience and that they were happy to have the chance to work
with a more heterogeneous group of students in two diff erent schools. Th ey also mentioned
that they prepared several lesson plans during the practicum process. Th e participants
indicated that they were satisfied with the practicum in both semesters. Half of the participants
pointed out that they had sufficient feedback from their university advisors. |
---|---|
Bibliography: | TSOS |
ISSN: | 1303-0485 2148-7561 |