6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri, Fen Dersine Yönelik Tutumları ve Motivasyonları Arasındaki İlişki

Bu araştırmanın amacı, 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fene karşı tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışma, Balıkesir il merkezine bağlı dört ilköğretim okulundaki 6 ve 7. sınıflarında öğrenim gören toplam 389 öğrenci ile yapılmıştır. Öğrencilerin öğrenme...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Kastamonu eğitim dergisi Vol. 17; no. 1; pp. 171 - 182
Main Authors: ÇETİN, Gülcan, AZİZOĞLU, Nursen
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Kastamonu Üniversitesi 2009
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu araştırmanın amacı, 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri, fene karşı tutumları ve motivasyonları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Çalışma, Balıkesir il merkezine bağlı dört ilköğretim okulundaki 6 ve 7. sınıflarında öğrenim gören toplam 389 öğrenci ile yapılmıştır. Öğrencilerin öğrenme stilleri, motivasyonları ve fene karşı tutumları ölçekler yardımıyla belirlenmiştir. Cinsiyetin 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin motivasyon düzeyini anlamlı bir şekilde etkilemediği, ancak tutuma anlamlı bir etkisinin olduğu bulunmuştur. Altı ve yedinci sınıflar arasında motivasyon ve tutum düzeyleri bakımından anlamlı bir fark bulunamamıştır. Farklı öğrenme stillerinin motivasyon düzeyleri arasında anlamlı farkların olduğu, ancak fen tutum düzeyleri arasında anlamlı farkın olmadığı ortaya konmuştur. The aim of this study was to investigate the effect of learning style on middle schools students' motivation and attitudes towards science, and the relationships among these variables. The study was conducted with 389 students at 6 and 7th grades of four middle schools in Balıkesir. The students' learning styles, attitudes towards science and motivations were determined. Gender has an effect on 6 and 7th grade students' attitudes towards science and no effect on motivation. There was no effect of grade level on students' motivation and attitudes. Mean differences between learning styles with respect to the attitudes towards science were significant, while with respect to the motivation were not significant.
Bibliography:TSOS
ISSN:1300-8811