Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Öğrencilerin Matematik Dersine ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına Yönelik Tutumlarına Etkisi

Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerine yönelik matematik dersinin oran-orantı konusuyla ilgili eğitsel bilgisayar oyunları geliştirerek, bu oyunların öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunları hakkındaki tutumlarına etkisini incelemektir. Bu amaçla oran-orantı konusu ile il...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Vol. 4; no. 2; pp. 115 - 127
Main Authors: ÇANKAYA, Serkan, KARAMETE, Ayşen
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Mersin Üniversitesi 2008
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Abstract Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerine yönelik matematik dersinin oran-orantı konusuyla ilgili eğitsel bilgisayar oyunları geliştirerek, bu oyunların öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunları hakkındaki tutumlarına etkisini incelemektir. Bu amaçla oran-orantı konusu ile ilgili "Orantılı Tetris" ve "Orantılı Palyaço" isminde iki adet oyun geliştirilmiştir. Öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunları hakkındaki tutumlarını belirlemek için Likert tipi bir anket kullanılmıştır. Geliştirilen oyunlar ve anket Balıkesir ilindeki iki İlköğretim Okulunda toplam 176 öğrenciye uygulanmıştır. Geliştirilen oyunların, öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunlarıyla ilgili tutumlarında anlamlı bir değişikliğe sebep olup olmadığı t testi ile test edilmiştir. Öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı Pearson korelasyon testi ile test edilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunlarına olan tutumları pozitif çıkmıştır. Ancak geliştirilen "Orantılı Tetris" ve "Orantılı Palyaço" oyunlarını oynayan öğrencilerin tutumlarında anlamlı bir değişim olmadığı görülmüştür. The purpose of the research is to analyze the differences of attitudes of students, who played the educational computer games which was developed for this research, to mathematics course and educational computer games. For this reason, researcher developed two educational computer games, "Propotional Tetris" and "Proportional Clown", which are about ratio and proportion topic in mathematics education. Researcher used a Likert scale survey about mathematics course and educational computer games. Educational computer games and the survey were applied to 176 students in two primary schools in Balıkesir, Turkey. Whether educational computer games affected the student attitudes towards mathematics course and educational computer games was tested with paired samples t test. Whether there is a meaningful relationship between students' attitudes towards mathematics course and students' attitudes towards educational computer games was tested with Pearson Correlation test. As a result, students' attitudes towards mathematics course and educational computer games became positive. But there wasn't any change in attitudes of students who played "Proportional Tetris" and "Proportional Clown".
AbstractList Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerine yönelik matematik dersinin oran-orantı konusuyla ilgili eğitsel bilgisayar oyunları geliştirerek, bu oyunların öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunları hakkındaki tutumlarına etkisini incelemektir. Bu amaçla oran-orantı konusu ile ilgili "Orantılı Tetris" ve "Orantılı Palyaço" isminde iki adet oyun geliştirilmiştir. Öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunları hakkındaki tutumlarını belirlemek için Likert tipi bir anket kullanılmıştır. Geliştirilen oyunlar ve anket Balıkesir ilindeki iki İlköğretim Okulunda toplam 176 öğrenciye uygulanmıştır. Geliştirilen oyunların, öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunlarıyla ilgili tutumlarında anlamlı bir değişikliğe sebep olup olmadığı t testi ile test edilmiştir. Öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunlarına yönelik tutumları arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığı Pearson korelasyon testi ile test edilmiştir. Sonuç olarak, öğrencilerin matematik dersi ve eğitsel bilgisayar oyunlarına olan tutumları pozitif çıkmıştır. Ancak geliştirilen "Orantılı Tetris" ve "Orantılı Palyaço" oyunlarını oynayan öğrencilerin tutumlarında anlamlı bir değişim olmadığı görülmüştür. The purpose of the research is to analyze the differences of attitudes of students, who played the educational computer games which was developed for this research, to mathematics course and educational computer games. For this reason, researcher developed two educational computer games, "Propotional Tetris" and "Proportional Clown", which are about ratio and proportion topic in mathematics education. Researcher used a Likert scale survey about mathematics course and educational computer games. Educational computer games and the survey were applied to 176 students in two primary schools in Balıkesir, Turkey. Whether educational computer games affected the student attitudes towards mathematics course and educational computer games was tested with paired samples t test. Whether there is a meaningful relationship between students' attitudes towards mathematics course and students' attitudes towards educational computer games was tested with Pearson Correlation test. As a result, students' attitudes towards mathematics course and educational computer games became positive. But there wasn't any change in attitudes of students who played "Proportional Tetris" and "Proportional Clown".
Author ÇANKAYA, Serkan
KARAMETE, Ayşen
Author_xml – fullname: ÇANKAYA, Serkan
– fullname: KARAMETE, Ayşen
BookMark eNrjYmDJy89LZWHgNDQ2MNU1NTGy5GDgLS7OTDIwMDEzMTQ0NuJkaHI9Mj-zpDg1R8EpMyc9szixMrFIwb-yNC8nsejIxjwgUjg87cj8otS85Myc1KLMPAXfxJLU3MSSzGwFl9Si4sy8VIWyVAX8piQqRB7elpeaA9QTUlpSmgsTdS3JzizO5GFgTUvMKU7lhdLcDDJuriHOHrqlOYnZSZm58QVFmbmJRZXxlqYmFqbGBKQBP4pWSg
ContentType Journal Article
DBID GIY
GIZ
GJA
GJB
DatabaseName ULAKBİM - Mühendislik ve Temel Bilimler Veri Tabanı
ULAKBİM - Yaşam Bilimleri Veri Tabanı
ULAKBİM - Türk Sosyal Bilimler Veri Tabanı
ULAKBİM - Türk Tıp Veri Tabanı
DatabaseTitleList
Database_xml – sequence: 1
  dbid: GJA
  name: ULAKBİM - Türk Sosyal Bilimler Veri Tabanı
  url: http://uvt.ulakbim.gov.tr/sbvt/
  sourceTypes: Open Access Repository
DeliveryMethod fulltext_linktorsrc
DocumentTitleAlternate The Effects of Educational Computer Games on Students' Attitudes towards Mathematics Course and Educational Computer Games
EndPage 127
ExternalDocumentID 95485
GroupedDBID ALMA_UNASSIGNED_HOLDINGS
GIY
GIZ
GJA
GJB
ID FETCH-ulakbim_primary_954853
IEDL.DBID GIY
ISSN 1305-5429
IngestDate Tue Jan 05 18:07:52 EST 2021
IsOpenAccess true
IsPeerReviewed false
IsScholarly false
Issue 2
Language Turkish
LinkModel DirectLink
MergedId FETCHMERGED-ulakbim_primary_954853
Notes TSOS
OpenAccessLink http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&c=ebsco&c=summon&c=ebsco&ano=95485_fd7afe3ae7268606d623b454f71af00c
ParticipantIDs ulakbim_primary_95485
PublicationCentury 2000
PublicationDate 2008
PublicationDateYYYYMMDD 2008-01-01
PublicationDate_xml – year: 2008
  text: 2008
PublicationDecade 2000
PublicationTitle Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
PublicationYear 2008
Publisher Mersin Üniversitesi
Publisher_xml – name: Mersin Üniversitesi
References Uşun, S. (2000). Dünyada ve Türkiye'de bilgisayar destekli öğretim. Ankara: PegemA Yayınları.
Tüzün, H., Yılmaz, M., Karakuş, T., İnan, Y., ve Kızılkaya, G. (2006). Bilgisayar oyunlarının öğrencilerin öğrenme ve motivasyonuna olan etkileri. Akademik Bilişim '06, Internet'ten 11.09.2006 tarihinde alınmıştır. <http://yunus.hacettepe.edu.tr/~htuzun/html/academic/ab06.ppt>.
Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S., ve Yağcı, E. (2003). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayınları.
Prensky, M. (2001b). Digital natives digital immigrants. NCB University Press. Internet'ten 23.08.2006 tarihinde alınmıştır. <http://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20 %20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf>.
Mitchell, A. ve Savill-Smith, C. (2004). The use of computer and video games for learning - A review of literature. Internet'ten 24.08.2006 tarihinde alınmıştır. <http://www.lsda.org.uk/files/PDF/ 1529.pdf>.
Prensky, M. (2001a). Digital Game-Based Learning. New York: McGraw-Hill.
Öztürk, G. (2005). İlköğretim 8. sınıf permütasyon ve olasılık ünitesinin bilgisayar destekli öğretim tasarımı. Yayınlanmış yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi. Balıkesir.
Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik. İstanbul: Tübitak Bitav-Ceren Yayınları.
Can, G. (2003). Perceptions of prospective computer teachers toward the use of computer games with educational features in education, Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. METU, Ankara.
İşman, A. (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Tapscott, D. (1997). Growing up digital: The rise of the next generation. New York: McGraw-Hill.
Aktümen, M. ve Kaçar, A. (2003). İlköğretim 8.sınıflarda harfli ifadelerle işlemlerin öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin rolü ve bilgisayar destekli öğretim üzerine öğrenci görüşlerinin değerlendirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi. Internet'ten 21.08.2006 tarihinde alınmıştır. <http://www.ksef.gazi.edu.tr/dergi/pdf/Cilt11-No2-2003Ekim/maktumen.pdf>.
Nicolopoulou, A. (2004). Oyun, bilişsel gelişim ve toplumsal dünya: Piaget, Vygotsky ve sonrası (Çev. Bağlı, M.T.). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(2), 137-169. Internet'ten 14.09.2006 tarihinde alınmıştır. <http://www.education.ankara.edu.tr/ebfdergi/pdfler/ 2004_2/137-169.pdf>.
Prensky, M. (2002). The Motivation of Gameplay or, the REAL 21th century learning revolution. Internetten 12.09.2006 tarihinde alınmıştır. <http://www.marcprensky.com/writing /Prensky%20-%20The%20Motivation%20of%20Gameplay-OTH%2010-1.pdf>.
References_xml
SSID ssib004641132
Score 2.7988737
Snippet Bu araştırmanın amacı, ilköğretim öğrencilerine yönelik matematik dersinin oran-orantı konusuyla ilgili eğitsel bilgisayar oyunları geliştirerek, bu oyunların...
SourceID ulakbim
SourceType Open Access Repository
StartPage 115
Title Eğitsel Bilgisayar Oyunlarının Öğrencilerin Matematik Dersine ve Eğitsel Bilgisayar Oyunlarına Yönelik Tutumlarına Etkisi
URI http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TSOS&c=ebsco&c=summon&c=ebsco&ano=95485_fd7afe3ae7268606d623b454f71af00c
Volume 4
hasFullText 1
inHoldings 1
isFullTextHit
isPrint
link http://sdu.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwxV3NTgIxEG6Ekxd_IsYfND0Ybosr-8uBA8gSNFEOcBAvZHa3NRuWYpYuhqsP4ZVn8OILwIPZdpeEg3o1aabJJNtM201npjP9BqGr0KbOja_XNTcIQTMlAWrLEKJJLNMxfV0V7ev2nccnt-1JmJxN1lI659U0hrEfTWRWZZUnknWtkAMVXETwJjarXplzCKPGoN_rV4KGim-KPi-nsWEAmzYknJk1oqEDlBhAnJrtCos9FDrfNy1TiAlU14MCKghNJl8K3w23Q36yCrty2HRLk3WdhI2cC7elgzr7_yz9AdrLjVfczP62Q7TDkyP07q2XEZ-RGLei-CWawQIS3FukTPjM608mGl59rJfyVaE4gZKI4QfIwKPHuC1v6xjBc4L_HgXwcPXFSCy-GaQ8nWy4HhcGcFRC5Y43uO1q-bKMXjMMjZGamnGMimzKyAnC4qQRnp8V1MTEzLrhggHUoiF1bCC1wKWnqPTjEGe_8M_RbpbZIS9LyqjIk5RcoMIsTC_VNiv6LOl9U9HWN3gO19c
link.rule.ids 224,225,226,227,230,315,782,786,887,4028
linkProvider Ulusal Akademik Ag ve Bilgi Merkezi (ULAKBIM)
openUrl ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fsummon.serialssolutions.com&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Ajournal&rft.genre=article&rft.atitle=E%C4%9Fitsel+Bilgisayar+Oyunlar%C4%B1n%C4%B1n+%C3%96%C4%9Frencilerin+Matematik+Dersine+ve+E%C4%9Fitsel+Bilgisayar+Oyunlar%C4%B1na+Y%C3%B6nelik+Tutumlar%C4%B1na+Etkisi&rft.jtitle=Mersin+%C3%9Cniversitesi+E%C4%9Fitim+Fak%C3%BCltesi+Dergisi&rft.au=%C3%87ANKAYA%2C+Serkan&rft.au=KARAMETE%2C+Ay%C5%9Fen&rft.date=2008&rft.pub=Mersin+%C3%9Cniversitesi&rft.issn=1305-5429&rft.volume=4&rft.issue=2&rft.spage=115&rft.epage=127&rft.externalDocID=95485
thumbnail_l http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/lc.gif&issn=1305-5429&client=summon
thumbnail_m http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/mc.gif&issn=1305-5429&client=summon
thumbnail_s http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/sc.gif&issn=1305-5429&client=summon