PISA 2003 sonuçlarına göre öğrenci ve sınıf özelliklerinin matematik okuryazarlığına ve problem çözme becerilerine etkisi
Uluslararası Öğrenci Basarı Belirleme Programı (PISA), 15 yas çocuklarının kazandığı bilgi ve beceriler üzerinde üç yıllık aralarla yapılan bir tarama çalısmasıdır. Çalısmada, Türkiye, Finlandiya ve Yunanistan'a ait PISA 2003 verileri kullanılarak, öğrencilerin matematik okuryazarlıklarına ve p...
Saved in:
Published in: | Ilköğretim online Vol. 9; no. 2; pp. 668 - 678 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Öğretmen Eğitimi Akademisi-Maya Akademi
2010
|
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Uluslararası Öğrenci Basarı Belirleme Programı (PISA), 15 yas çocuklarının kazandığı bilgi ve beceriler
üzerinde üç yıllık aralarla yapılan bir tarama çalısmasıdır. Çalısmada, Türkiye, Finlandiya ve Yunanistan'a ait
PISA 2003 verileri kullanılarak, öğrencilerin matematik okuryazarlıklarına ve problem çözme becerilerine etki
eden öğrenci, aile ve sınıf ile ilgili faktörler arastırılmıs ve her bir ülke için yapısal esitlik modelleri kurularak
karsılastırılmıstır. Mevcut durumun irdelenmesi, basarıyı etkileyen faktörlerin neler olduğunun tespit edilmesi,
diğer ülkelerle karsılastırma çalısmalarının yapılması önemlidir. Çalısmada, PISA 2003 öğrenci anket
verilerindeki değiskenlerle açımlayıcı faktör analizi yapıldıktan sonra LISREL ile doğrulayıcı faktör analizi
yapılmıstır. Ülkelerin faktör analizi sonuçları birbirine paralel çıkmıs ve belirlenen örtük değiskenlerle yapısal
esitlik modelleri kurulmustur.
Programme for International Student Assessment (PISA) is a research study which is constructed
over 15-year-old students' knowledge and abilities in every 3-year-period. In this present study, the factors
related with student, family and class, which effect students' mathematical literacy and problem solving
abilities, were investigated by using PISA 2003 data of Turkey, Finland and Greece and compared by
constructing structural equation models for each country. Analysis of PISA data inform us about our students'
achievement levels and help us to evaluate our education system. Investigating this situation, determining the
factors affecting achievement, making comparisons with other countries is important. In this study, exploratory
factor analysis was carried out by using the variables in PISA 2003 student questionnaire data and then
confirmatory factor analysis was made by using LISREL 8.54. Structural equation models were constructed
with the latent variables determined according to these results. . |
---|---|
Bibliography: | TSOS |
ISSN: | 1305-3515 1305-3515 |