Migros Türk A.Ş.de birliktelik kurallarının yerleşim düzeni planlamada kullanılması

Günümüzün dinamik iş çevresinde bilgi en değerli varlıktır. Artık birçok örgüt önemli iş kararlarını veri tabanlarından çıkarılan bilgi ve kendi düşüncelerini harmanlayarak vermektedirler. Bu sayede, başarılı işletmeler büyük veri tabanlarından, veri madenciliği tekniklerini kullanarak önceden bilin...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Endüstri Mühendisliği Vol. 21; no. 2; pp. 14 - 29
Main Authors: ÇİL, İbrahim, AY, Derya
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: TMMOB Makine Mühendisleri Odası 2010
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Abstract Günümüzün dinamik iş çevresinde bilgi en değerli varlıktır. Artık birçok örgüt önemli iş kararlarını veri tabanlarından çıkarılan bilgi ve kendi düşüncelerini harmanlayarak vermektedirler. Bu sayede, başarılı işletmeler büyük veri tabanlarından, veri madenciliği tekniklerini kullanarak önceden bilinmeyen ve potansiyel olarak faydalı bilgileri kullanarak hem yerel hem de küresel pazar taleplerine çabuk cevap verebilmektedirler. Bu çalışmada süpermarket yerleşim yeri düzenlemede veri yönelimli bir karar destek sistemi uygulaması sunulmaktadır. Çalışmada veri tabanlarında bilgi keşfi süreci kullanılarak yerleşim düzeni geliştirmeyi gerçekleştiren metodolojik bir çerçeve sunulmaktadır. Çalışmada ilişkisel veri tabanı hazırlanarak, Apriori algoritması ve Çok Boyutlu Ölçekleme (ÇBÖ) yöntemleri kullanılmaktadır. Deneysel çalışma ise Türkiye'nin önde gelen perakende satış firmalarından biri olan Migros Türk A.Ş.de gerçekleştirilmektedir. Knowledge is the most valuable asset in today's dynamic business environment. In many organizations, decisions are made based on a combination of judgment and knowledge extracted from databases. Successful business organizations are able to react rapidly to the changing market demands both locally and globally, by utilizing the latest data mining techniques of extracting previously unknown and potentially useful knowledge from vast resources of raw data. In this paper, an application of data driven decision support is presented for store layout. This paper develops a relational database and uses Apriori algorithm and multidimensional scaling techniques as methods for the store layout issue. We propose a methodological framework for the use of the knowledge discovery process to improve store layout. As the empirical study, a supermarket analysis has done for Migros Turk A.Ş, a leading Turkish retailing company.
AbstractList Günümüzün dinamik iş çevresinde bilgi en değerli varlıktır. Artık birçok örgüt önemli iş kararlarını veri tabanlarından çıkarılan bilgi ve kendi düşüncelerini harmanlayarak vermektedirler. Bu sayede, başarılı işletmeler büyük veri tabanlarından, veri madenciliği tekniklerini kullanarak önceden bilinmeyen ve potansiyel olarak faydalı bilgileri kullanarak hem yerel hem de küresel pazar taleplerine çabuk cevap verebilmektedirler. Bu çalışmada süpermarket yerleşim yeri düzenlemede veri yönelimli bir karar destek sistemi uygulaması sunulmaktadır. Çalışmada veri tabanlarında bilgi keşfi süreci kullanılarak yerleşim düzeni geliştirmeyi gerçekleştiren metodolojik bir çerçeve sunulmaktadır. Çalışmada ilişkisel veri tabanı hazırlanarak, Apriori algoritması ve Çok Boyutlu Ölçekleme (ÇBÖ) yöntemleri kullanılmaktadır. Deneysel çalışma ise Türkiye'nin önde gelen perakende satış firmalarından biri olan Migros Türk A.Ş.de gerçekleştirilmektedir. Knowledge is the most valuable asset in today's dynamic business environment. In many organizations, decisions are made based on a combination of judgment and knowledge extracted from databases. Successful business organizations are able to react rapidly to the changing market demands both locally and globally, by utilizing the latest data mining techniques of extracting previously unknown and potentially useful knowledge from vast resources of raw data. In this paper, an application of data driven decision support is presented for store layout. This paper develops a relational database and uses Apriori algorithm and multidimensional scaling techniques as methods for the store layout issue. We propose a methodological framework for the use of the knowledge discovery process to improve store layout. As the empirical study, a supermarket analysis has done for Migros Turk A.Ş, a leading Turkish retailing company.
Author ÇİL, İbrahim
AY, Derya
Author_xml – fullname: ÇİL, İbrahim
– fullname: AY, Derya
BookMark eNrjYmDJy89LZWHgNDQ2MNA1NjE04GDgLS7OTDIwMDAztTCzNOdkiPbNTC_KL1YIObynKFvBUe_oPL2UVIWkzKKczOySVCChkF1alJiTk1h0ZGMeEClUphblpB6dn5mrkHJ4T1VqXqZCQU5iXk5ibmJKIlAtUCVQWU5uYvGRjTwMrGmJOcWpvFCam0HWzTXE2UO3NCcxOykzN76gKDM3sagy3tAQ6DZLY0LyAIp7RxQ
ContentType Journal Article
DBID GIY
GIZ
GJA
GJB
DatabaseName ULAKBİM - Mühendislik ve Temel Bilimler Veri Tabanı
ULAKBİM - Yaşam Bilimleri Veri Tabanı
ULAKBİM - Türk Sosyal Bilimler Veri Tabanı
ULAKBİM - Türk Tıp Veri Tabanı
DatabaseTitleList
Database_xml – sequence: 1
  dbid: GJA
  name: ULAKBİM - Türk Sosyal Bilimler Veri Tabanı
  url: http://uvt.ulakbim.gov.tr/sbvt/
  sourceTypes: Open Access Repository
DeliveryMethod fulltext_linktorsrc
DocumentTitleAlternate The use of association rules in store layout planning at Migros Türk A.Ş
EndPage 29
ExternalDocumentID 114109
GroupedDBID ABDBF
ABPTK
ALMA_UNASSIGNED_HOLDINGS
ESX
GIY
GIZ
GJA
GJB
I-F
OBODZ
TUS
ID FETCH-ulakbim_primary_1141093
IEDL.DBID GIY
ISSN 1300-3410
IngestDate Tue Jan 05 18:08:10 EST 2021
IsOpenAccess true
IsPeerReviewed false
IsScholarly false
Issue 2
Language Turkish
LinkModel DirectLink
MergedId FETCHMERGED-ulakbim_primary_1141093
Notes TMUH
OpenAccessLink http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TMUH&c=ebsco&c=summon&c=ebsco&ano=114109_fa6874c9b151421116a22fa4af9f54a2
ParticipantIDs ulakbim_primary_114109
PublicationCentury 2000
PublicationDate 2010
PublicationDateYYYYMMDD 2010-01-01
PublicationDate_xml – year: 2010
  text: 2010
PublicationDecade 2010
PublicationTitle Endüstri Mühendisliği
PublicationYear 2010
Publisher TMMOB Makine Mühendisleri Odası
Publisher_xml – name: TMMOB Makine Mühendisleri Odası
References 3. Mladenic, D.; Lavrac, N.; Bohanec, M.; Moyle, S., 2003. "Data Mining and Decision Support Integration and Collaboration Series: The Springer International Series in Engineering and Computer Science", Vol. 745, Syf. 304.
4. Chen, M.C., Lin, C.P., 2007. "A Data Mining Approach to Product Assortment and Shelf Space Allocation, Expert Systems With Applications", Sayı 4, Cilt 32, Syf. 976- 986.
10. Han, J., Fu, Y., 1995. "Discovery of Multiple-Level Association Rules From Large Databases, Proceedings of the 21st VLDB Conference", Zurich, Syf. 420-431.
6. Fayyad, U., Piatetsky-Shapiro, G., Smyth, P.,1996. "From Data Mining to Knowledge Discovery in Databases, AI Magazine", Sayı 17, Syf. 37-54.
11. Hand, DJ, 1998. "Data Mining: Statistics and More, the American Statistician", 2, 52, Syf. 112-118.
14. Merrilees, B. Miller, D., 2005. "Emotional Brand Associations: A New KPI for E-retailers, International Journal of Internet Marketing and Advertising, Sayı 2, 3, Syf. 206 - 218.
16. Tan, P.N., Steinbach M., Kumar, V., 2005. "Introduction to Data Mining, Pearson Addison Wesley, Syf. 359- 369.
5. Chen, Y.L., Chen, J.M., Tung, C.W., 2006. "A Data Mining Approach For Retail Knowledge Discovery With Consideration of the Effect of Shelf-Space Adjacency on Sales, Decisions Support Systems", Sayı 3, Cilt 42, Syf. 1503- 1520.
8. Griffith, D.A., 2005. "An Examination of the Influences of Store Layout in Online Retailing", Journal of Business Research, Sayı 10, Cilt 58, Syf. 1391-1396.
12. Kruskal, J.B., WISH, M., 1978. "Multidimensional Scaling, Sage Publications", Syf. 7-45.
17. Vrechopoulos, A.P., O'keefe, R.M., Doukidis, G.I., Siomkos, G.J., 2004. "Virtual Store Layout: An Experimental Comparison in the Context of Grocery Retail", Journal of Retailing, Sayı 1, Cilt 80, Syf. 13-22
2. Arslan, F.M., Bayçu S., 2006. "Mağaza Atmosferi", Anadolu Üniversitesi Web-Ofset, Syf. 237-254.
15. Sığırlı, D., Ediz, B., Cangür, Ş., Ercan, İ., Kan, İ., 2006. "Türkiye ve Avrupa Birliği'ne Üye Ülkelerin Sağlık Düzeyi Ölçütlerinin Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi İle İncelenmesi", İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Dergisi, Sayı 2, Cilt 13, Syf. 81-85.
7. Giguere, G., 2006. "Collecting and Analyzing Data in Multidimensional Scaling Experiments: A Guide for Psychologists Using SPSS, Tutorials in Quantitative Methods for Psychology", Vol. 2, 1, Syf. 26-37.
9. Han, J., Kamber, M., 2006. "Data Mining: Concepts and Techniques, Morgan Kaufmann Publishers", Syf. 105-259.
19. Yenidoğan T.G., 2008. "Pazarlama Araştırmalarında Çok Boyutlu Ölçekleme Analizi: Üniversite Öğrencilerinin Marka Algısı Üzerine Bir Araştırma", Akdeniz İ.İ.B.F Dergisi, Sayı 15, Syf. 138-169.
13. Liao, S-H., Chen, Y-J., 2004. "Mining Customer Knowledge For Electronic Catalog Marketing, Expert Systems with Applications", Sayı 4, Cilt 27, Syf. 521-532.
1. Agrawal, R., Srikant, R., 1994. "Fast Algorithms For Mining Association Rules", Proceedings of the 20th VLDB Conference, Santiago, Syf. 487-499.
18. Yang, T.C., Lai, H., 2006. "Comparison of Product Bundling Strategies on Different Online Shopping Behaviors, Electronic Commerce Research and Applications", Sayı 4, 5, Syf. 295-304.
References_xml
SSID ssib000658697
ssib003054941
Score 2.88251
Snippet Günümüzün dinamik iş çevresinde bilgi en değerli varlıktır. Artık birçok örgüt önemli iş kararlarını veri tabanlarından çıkarılan bilgi ve kendi düşüncelerini...
SourceID ulakbim
SourceType Open Access Repository
StartPage 14
SubjectTerms Association rule
Birliktelik kuralı
Data mining
decision support system
Fundamental Theory of Information Engineering
İşletme Mühendisliği
Karar destek sistemi
Management Engineering
multidimensional scaling analysis
Temel Bilgi Mühendisliği Kuramı
Veri madenciliği
Veri tabanı
Çok boyutlu ölçeklendirme analizi
Title Migros Türk A.Ş.de birliktelik kurallarının yerleşim düzeni planlamada kullanılması
URI http://uvt.ulakbim.gov.tr/uvt/index.php?cwid=9&vtadi=TMUH&c=ebsco&c=summon&c=ebsco&ano=114109_fa6874c9b151421116a22fa4af9f54a2
Volume 21
hasFullText 1
inHoldings 1
isFullTextHit
isPrint
link http://sdu.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwxV3NS8MwFA86ELz4gQ6_JjnIbqtdl37ksMPUjSnMixP8OIw0SaW060bXKXjwT9G_Yffdtv1fvrRVHOhZKK-QPEJCHvm9l-T9gtCJK01JdYtVuOHwCiFCVCg1wZZNzolruNQ100dsb-zrO-eiqWhy3r5pIBJtHLLA9fvqVqWWxKroNGUOTOki-AtMFi0_J0z49W7ntl3m9fR8E_75cxpfBSwa1KvqGiPtecxybMKpC_hGIOSpWswwPEaYRz2TMFjCVwHKVKrw5f0SOFtLWZ0QS5EsgtNh8SIq63Yt7-0PUGpt_vdwttBG7s7iRmZ_22gliXfQY8d_AvDF3dk0DnBDW7xrQmLXj0M_SCQIHCiyD4ip55MIPgxufygXH34fi9n0VUY-HoYsAltlgoEuaIJa2Gej-WQXlVrN7nm7kg-4N8zoMnpZp2tFVIgGkdxD2LINRUPocNvgpOqZTk0qT5Pr3BNc6HQfFX9v4-CvikO0np3qq62RI1RI4rEsodWRGB-nc5rKByWvGqk8-wSh1cul
link.rule.ids 224,225,226,227,230,315,782,786,887,4030
linkProvider Ulusal Akademik Ag ve Bilgi Merkezi (ULAKBIM)
openUrl ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fsummon.serialssolutions.com&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Ajournal&rft.genre=article&rft.atitle=Migros+T%C3%BCrk+A.%C5%9E.de+birliktelik+kurallar%C4%B1n%C4%B1n+yerle%C5%9Fim+d%C3%BCzeni+planlamada+kullan%C4%B1lmas%C4%B1&rft.jtitle=End%C3%BCstri+M%C3%BChendisli%C4%9Fi&rft.au=%C3%87%C4%B0L%2C+%C4%B0brahim&rft.au=AY%2C+Derya&rft.date=2010&rft.pub=TMMOB+Makine+M%C3%BChendisleri+Odas%C4%B1&rft.issn=1300-3410&rft.volume=21&rft.issue=2&rft.spage=14&rft.epage=29&rft.externalDocID=114109
thumbnail_l http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/lc.gif&issn=1300-3410&client=summon
thumbnail_m http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/mc.gif&issn=1300-3410&client=summon
thumbnail_s http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/sc.gif&issn=1300-3410&client=summon