Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değer Öğretimine Ilişkin Görüşleri

Bu araştırmanın amacı, “sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimi hakkındaki görüşlerini ve bu görüşler arasında çeşitli değişkenler açısından anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek”tir. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Main Author: Başeğmez, Derya Acar
Format: Dissertation
Language:Turkish
Published: ProQuest Dissertations & Theses 01-01-2017
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Abstract Bu araştırmanın amacı, “sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimi hakkındaki görüşlerini ve bu görüşler arasında çeşitli değişkenler açısından anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek”tir. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Mehmet Akif Üniversitesi ve Yüzüncü Yıl Üniversitesinde okuyan sınıf öğretmeni adayları araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 450 öğrencinin verileri değerlendirilmiştir.Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Oktay Akbaş (2004) tarafından geliştirilen “değer öğretiminde kullanılan etkinlikler” ve “değer öğretimine ilişkin görüşler” ölçeklerinden yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Dunnett’s C ve korelasyon analizi tekniklerinden yararlanılmıştır.Araştırma kapsamında şu sonuçlara ulaşılmıştır:Öğretmen adayları hikaye anlatma, öğüt verme, telkinde bulunma, örnek olay, soru sorma, biyografi, rol oynama, analiz, tartışma, gözlem ve sosyal proje gibi v yaklaşım, yöntem ve tekniklerin değer öğretiminde kullanılması gerektiği görüşündedirler.Öğretmen adayları; okulda verilen değerlerin ailede ve çevrede pekiştirilemediği, okulda ve ailede verilen değerlerin çatışabildiği ve değer öğretiminde okul aile işbirliğinin kurulamadığı yönünde görüş belirtmişlerdir.Öğretmen adaylarının değer öğretiminde kullanılan öğretmen merkezli etkinliklere ilişkin görüşleri kadınlar lehine anlamlı farklılık göstermektedir.Öğretmen adaylarının değer öğretiminde; kullanılan öğretmen merkezli etkinliklere ve okulda değerler konusuna ilişkin görüşleri üniversitelere göre anlamlı farklılık göstermektedir.Öğretmen adaylarının değer öğretiminde; ailenin rolüne, okulda değerler konusuna ve öğretmenin rolüne ilişkin görüşleri değer öğretimine yönelik eğitim almayan öğrenciler lehine anlamlı farklılık göstermektedir.Öğretmen adaylarının okulda değerler konusuna ilişkin görüşleri, anne ve baba ile birlikte yaşamayan öğretmen adayları lehine anlamlı farklılık göstermektedir.
AbstractList Bu araştırmanın amacı, “sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimi hakkındaki görüşlerini ve bu görüşler arasında çeşitli değişkenler açısından anlamlı farklılık olup olmadığını belirlemek”tir. Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Atatürk Üniversitesi, Balıkesir Üniversitesi, Kilis 7 Aralık Üniversitesi, Mehmet Akif Üniversitesi ve Yüzüncü Yıl Üniversitesinde okuyan sınıf öğretmeni adayları araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında 450 öğrencinin verileri değerlendirilmiştir.Bu araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Oktay Akbaş (2004) tarafından geliştirilen “değer öğretiminde kullanılan etkinlikler” ve “değer öğretimine ilişkin görüşler” ölçeklerinden yararlanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis H, bağımsız örneklem t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Dunnett’s C ve korelasyon analizi tekniklerinden yararlanılmıştır.Araştırma kapsamında şu sonuçlara ulaşılmıştır:Öğretmen adayları hikaye anlatma, öğüt verme, telkinde bulunma, örnek olay, soru sorma, biyografi, rol oynama, analiz, tartışma, gözlem ve sosyal proje gibi v yaklaşım, yöntem ve tekniklerin değer öğretiminde kullanılması gerektiği görüşündedirler.Öğretmen adayları; okulda verilen değerlerin ailede ve çevrede pekiştirilemediği, okulda ve ailede verilen değerlerin çatışabildiği ve değer öğretiminde okul aile işbirliğinin kurulamadığı yönünde görüş belirtmişlerdir.Öğretmen adaylarının değer öğretiminde kullanılan öğretmen merkezli etkinliklere ilişkin görüşleri kadınlar lehine anlamlı farklılık göstermektedir.Öğretmen adaylarının değer öğretiminde; kullanılan öğretmen merkezli etkinliklere ve okulda değerler konusuna ilişkin görüşleri üniversitelere göre anlamlı farklılık göstermektedir.Öğretmen adaylarının değer öğretiminde; ailenin rolüne, okulda değerler konusuna ve öğretmenin rolüne ilişkin görüşleri değer öğretimine yönelik eğitim almayan öğrenciler lehine anlamlı farklılık göstermektedir.Öğretmen adaylarının okulda değerler konusuna ilişkin görüşleri, anne ve baba ile birlikte yaşamayan öğretmen adayları lehine anlamlı farklılık göstermektedir.
Author Başeğmez, Derya Acar
Author_xml – sequence: 1
  givenname: Derya
  surname: Başeğmez
  middlename: Acar
  fullname: Başeğmez, Derya Acar
BookMark eNrjYmDJy89LZWbgtTS3tDC2MDE0NjAzM-Nk8A4-sjHvyMY0hcPTjswvSi3JTc3LVHBMSazMSSwCy-QpuKQemZ9aBFOQmZuZl6rgmZN5dH52Zp6C--FtRYf3HJ2fk1qUycPAmpaYU5zKC6W5GZTdXEOcPXQLivILS1OLS-Kz8kuL8oBS8caGRgYGpgYmJhbGxKkCAOP5RNw
ContentType Dissertation
Copyright Database copyright ProQuest LLC; ProQuest does not claim copyright in the individual underlying works.
Copyright_xml – notice: Database copyright ProQuest LLC; ProQuest does not claim copyright in the individual underlying works.
DBID 054
0BH
AMEAF
EU9
G20
P6D
PQEST
PQQKQ
PQUKI
DatabaseName Dissertations & Theses Europe Full Text: Social Sciences
ProQuest Dissertations and Theses Professional
ProQuest Dissertations & Theses Global: The Humanities and Social Sciences Collection
ProQuest Dissertations & Theses A&I
ProQuest Dissertations & Theses Global
ProQuest Dissertations and Theses A&I: The Humanities and Social Sciences Collection
ProQuest One Academic Eastern Edition (DO NOT USE)
ProQuest One Academic
ProQuest One Academic UKI Edition
DatabaseTitle Dissertations & Theses Europe Full Text: Social Sciences
ProQuest Dissertations & Theses Global: The Humanities and Social Sciences Collection
ProQuest One Academic UKI Edition
ProQuest One Academic Eastern Edition
ProQuest Dissertations and Theses A&I: The Humanities and Social Sciences Collection
ProQuest Dissertations and Theses Professional
ProQuest One Academic
ProQuest Dissertations & Theses A&I
ProQuest Dissertations & Theses Global
DatabaseTitleList Dissertations & Theses Europe Full Text: Social Sciences
Database_xml – sequence: 1
  dbid: G20
  name: ProQuest Dissertations & Theses Global
  url: https://www.proquest.com/pqdtglobal1
  sourceTypes: Aggregation Database
DeliveryMethod fulltext_linktorsrc
Discipline Education
Genre Dissertation/Thesis
GroupedDBID 054
0BH
AMEAF
EU9
G20
P6D
PQEST
PQQKQ
PQUKI
ID FETCH-proquest_journals_31200504483
IEDL.DBID G20
ISBN 9798384130666
IngestDate Fri Oct 25 07:33:46 EDT 2024
IsPeerReviewed false
IsScholarly false
Language Turkish
LinkModel DirectLink
MergedId FETCHMERGED-proquest_journals_31200504483
PQID 3120050448
PQPubID 2026366
ParticipantIDs proquest_journals_3120050448
PublicationCentury 2000
PublicationDate 20170101
PublicationDateYYYYMMDD 2017-01-01
PublicationDate_xml – month: 01
  year: 2017
  text: 20170101
  day: 01
PublicationDecade 2010
PublicationYear 2017
Publisher ProQuest Dissertations & Theses
Publisher_xml – name: ProQuest Dissertations & Theses
Score 3.5381622
Snippet Bu araştırmanın amacı, “sınıf öğretmeni adaylarının değer öğretimi hakkındaki görüşlerini ve bu görüşler arasında çeşitli değişkenler açısından anlamlı...
SourceID proquest
SourceType Aggregation Database
SubjectTerms Education
Title Sınıf Öğretmeni Adaylarının Değer Öğretimine Ilişkin Görüşleri
URI https://www.proquest.com/docview/3120050448
hasFullText 1
inHoldings 1
isFullTextHit
isPrint
link http://sdu.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwY2BQMUsxS0s0NjfWTbMwNgF2UFIMdBOBjThdUOPU0CTRMjEJPHvuEWzuF2Hh4go6JscOthcGtKwSViaCC-qU_GTQGLm-sSFo_MMA2JuwLyjUBd0aBZpdhV6hwczACjroDHx1gxHkJCdLC2MLUAFtBj3_ELmYBdcdbgKU2irIwOOCNGkuxMBUUiQMum0ZujJDhME7-MjGvCMb0xQOTzsyvygVtG48U8ExBdgXTywCy-QpuKQemZ9aBFMAuskrVcEzJ_Po_OzMPAX3w9uKDu85Oj8HmBpFGZTdXEOcPXRhDo2HprbieIQrjcUYWPLy81IlGBQsLQyMUxOBNXiKuZmJhaFBUpKlgSUoZoB1FqhjIckgg88kKfzS0gxcRqAKDjwYIcPAUlJUmirLwFycUioHjgMAVTGf0Q
link.rule.ids 312,782,786,787,11657,11697,34256,34258,44058,74582,79430
linkProvider ProQuest
linkToHtml http://sdu.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwY2BQMUsxS0s0NjfWTbMwNgF2UFIMdBOBjThdUOPU0CTRMjEJPHvuEWzuF2Hh4go6JscOthcGtKwSViaCC-qU_GTQGLm-sSFo_MMA2JuwLyjUBd0aBZpdhV6hwczAagJseYCWdLkbQU5ysrQwtgAV0GbQ8w-Ri1lw3eEmQKmtggw8LkiT5kIMTCVFwqDblqErM0QYvIOPbMw7sjFN4fC0I_OLUkHrxjMVHFOAffHEIrBMnoJL6pH5qUUwBaCbvFIVPHMyj87PzsxTcD-8rejwnqPzc4CpUZRB2c01xNlDF-bQeGhqK45HuNJYjIElLz8vVYJBwdLCwDg1EViDp5ibmVgYGiQlWRpYgmIGWGeBOhaSDDL4TJLCLy3PwOkR4usT7-Pp5y3NwGUEquzAAxMyDCwlRaWpsgzMxSmlcuD4AADzcaK5
linkToPdf http://sdu.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwY2BQMUsxS0s0NjfWTbMwNgF2UFIMdBOBjThdUOPU0CTRMjEJPHvuEWzuF2Hh4go6JscLthcGtKwSViaCC-qU_GTQGLm-sSFo_MMA2JvQT4MuiwhwcbMvKNQF3SAFmmmFXqfBzMBqDpoMAm38NYKc6mRpYWwBKqzNoGchIhe54HrETYCaLhBk4HFBmkwXYmAqKRIG3cIMXbEhwuAdfGRj3pGNaQqHpx2ZX5QKWk-eqeCYAuyjJxaBZfIUXFKPzE8tgikA3fCVquCZk3l0fnZmnoL74W1Fh_ccnZ8DTKWiDMpuriHOHrowR8dDU2FxPMLFxmIMLHn5eakSDAqWFgbGqYnAmj3F3MzEwtAgKcnSwBIUY8C6DNThkGSQwWeSFH5peQYOYKDE-3j6eUszcBmB6kDweIUMA0tJUWmqLANzcUqpHDhqAAbSq3w
openUrl ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fsummon.serialssolutions.com&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Adissertation&rft.genre=dissertation&rft.title=S%C4%B1n%C4%B1f+%C3%96%C4%9Fretmeni+Adaylar%C4%B1n%C4%B1n+De%C4%9Fer+%C3%96%C4%9Fretimine+Ili%C5%9Fkin+G%C3%B6r%C3%BC%C5%9Fleri&rft.DBID=054%3B0BH%3BAMEAF%3BEU9%3BG20%3BP6D%3BPQEST%3BPQQKQ%3BPQUKI&rft.PQPubID=2026366&rft.au=Ba%C5%9Fe%C4%9Fmez%2C+Derya+Acar&rft.date=2017-01-01&rft.pub=ProQuest+Dissertations+%26+Theses&rft.isbn=9798384130666&rft.externalDBID=HAS_PDF_LINK
thumbnail_l http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=9798384130666/lc.gif&client=summon&freeimage=true
thumbnail_m http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=9798384130666/mc.gif&client=summon&freeimage=true
thumbnail_s http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=9798384130666/sc.gif&client=summon&freeimage=true