Eğitim fakültesi öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile yazılı anlatım ders başarısı arasındaki ilişki

Yazma eylemi bilgiden çok beceri gerektirir. Etkili yazma; disiplinli ve sürekli çalışmaların, okuduklarından yeni anlamlar üreterek çıkarsamaların yapıldığı; yeniden üretimin gerçekleştiği bir süreçtir. Güzel yazı yazmada etkili bir okur olmanın, usta yazarların yazılarını okuyup incelemenin ve sık...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Uluslararası Türkçe edebiyat kültür egitim dergisi Vol. 7; no. 2; pp. 1161 - 1171
Main Authors: Akkaya,Nevin, İşçi,Cenan
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Atatürk Üniversitesi Yayınları 01-02-2018
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Abstract Yazma eylemi bilgiden çok beceri gerektirir. Etkili yazma; disiplinli ve sürekli çalışmaların, okuduklarından yeni anlamlar üreterek çıkarsamaların yapıldığı; yeniden üretimin gerçekleştiği bir süreçtir. Güzel yazı yazmada etkili bir okur olmanın, usta yazarların yazılarını okuyup incelemenin ve sıkça yazma uygulamaları yapmanın rolü büyüktür. Bu nedenle yazılı anlatım başarısında iyi bir okuyucu olmak önemlidir. Bu çalışma ile eğitim fakültesinde çeşitli ana bilim dallarında eğitim gören öğrencilerin okumaya yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemek, okuma alışkanlığı düzeyini belirlemek ve okumaya yönelik tutum düzeyiyle yazma başarısı arasında ilişki olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi bünyesinde 10 farklı ana bilim dalında öğrenim gören 420 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Susar Kırmızı (2012) tarafından geliştirilen okuma alışkanlığına yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda eğitim fakültesi öğrencilerinin okumaya yönelik tutum düzeyinin ölçek genelinde % 5,1 oranında düşük, % 56,8 oranında orta ve % 38,1 oranında yüksek olduğu görülmüştür. Eğitim fakültesi öğrencilerinin okuma alışkanlığına yönelik tutumları cinsiyete ve ana bilim dallarına göre anlamlı farklar göstermektedir. Diğer yandan eğitim fakültesi bünyesinde eğitim gören öğrencilerin, okuma alışkanlığına yönelik tutumları ile bir yılda okudukları kitap sayısı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Araştırmaya katılanların, okuma alışkanlığına yönelik tutumları ile okur olma algı düzeyleri arasında orta düzeyde olumlu bir ilişki belirlenmiştir. Yazılı anlatım ders başarısı ile okur olma algı düzeyleri arasında ise düşük düzeyde ilişki tespit edilmiştir.
AbstractList Yazma eylemi bilgiden çok beceri gerektirir. Etkili yazma; disiplinli ve sürekli çalışmaların, okuduklarından yeni anlamlar üreterek çıkarsamaların yapıldığı; yeniden üretimin gerçekleştiği bir süreçtir. Güzel yazı yazmada etkili bir okur olmanın, usta yazarların yazılarını okuyup incelemenin ve sıkça yazma uygulamaları yapmanın rolü büyüktür. Bu nedenle yazılı anlatım başarısında iyi bir okuyucu olmak önemlidir. Bu çalışma ile eğitim fakültesinde çeşitli ana bilim dallarında eğitim gören öğrencilerin okumaya yönelik tutumlarını çeşitli değişkenlere göre incelemek, okuma alışkanlığı düzeyini belirlemek ve okumaya yönelik tutum düzeyiyle yazma başarısı arasında ilişki olup olmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi bünyesinde 10 farklı ana bilim dalında öğrenim gören 420 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak Susar Kırmızı (2012) tarafından geliştirilen okuma alışkanlığına yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda eğitim fakültesi öğrencilerinin okumaya yönelik tutum düzeyinin ölçek genelinde % 5,1 oranında düşük, % 56,8 oranında orta ve % 38,1 oranında yüksek olduğu görülmüştür. Eğitim fakültesi öğrencilerinin okuma alışkanlığına yönelik tutumları cinsiyete ve ana bilim dallarına göre anlamlı farklar göstermektedir. Diğer yandan eğitim fakültesi bünyesinde eğitim gören öğrencilerin, okuma alışkanlığına yönelik tutumları ile bir yılda okudukları kitap sayısı arasında anlamlı bir ilişki tespit edilmemiştir. Araştırmaya katılanların, okuma alışkanlığına yönelik tutumları ile okur olma algı düzeyleri arasında orta düzeyde olumlu bir ilişki belirlenmiştir. Yazılı anlatım ders başarısı ile okur olma algı düzeyleri arasında ise düşük düzeyde ilişki tespit edilmiştir.
Abstract_FL Writing necessitates skill rather than knowledge. Skillfully writing is a process that requires disciplined and continuous work, write making inferences from reading and making practice. Effective reader, and reviewing the writings of master authors, writing a lot, reading good are effective role for nice writing. Therefore, being good reader is important for writing success. In this study, it is aimed to investigate the attitudes towards reading of students at Faculty of Education by several variables, determine the level of reading habit and reveals that there is a relationship between the level of attitudes towards reading and writing success. Scanning method was used in this study. 420 students studying at 10 different departments at Faculty of Education participated to this study. Attitude scale towards reading habit was developed by Susar Kırmızı (2012) was used as data collection tool. It is observed that the level of attitudes toward reading of students at Faculty of Education was 4.9%lower, 57.9% of medium and 37.2% higher in scale after the results of the analysis. the attitudes towards reading of students at Faculty of Education shows significant differences by gender and division. There is a meaningful relationship between attitudes towards reading habit and number of books read in a year. It has been defined on a moderate correlation between attitudes towards reading habit and level of reader perceptions; a low correlations between attitudes towards reading habit and writing success.
Author İşçi,Cenan
Akkaya,Nevin
AuthorAffiliation Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
AuthorAffiliation_xml – name: Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı
Author_xml – sequence: 1
  fullname: Akkaya,Nevin
– sequence: 2
  fullname: İşçi,Cenan
BookMark eNqNi7FOwzAURS1UJAp04A-8MbXYqdN0RRAEEiN79CCv0qudF8l2hvRn8g1ZOrEl_S9SiYGR6d6rc-61mHHNKMSdVqtsuzUPES2ujNbqQswTbbKl0mYz-9OvxCKEvVJKr02SbpK5OORjR5EquQM7fLuIgeRwHDuP_EUOPTGxrG1TQQuyHY6MjqyMTWwqB37s5STJFg5j76YB7CCOfSVL9EF-wqk7O-FMPEzBJViaLnTqLN2Kyx24gIvfvBH3L_nH0-uSSgRXsyPGYl83nidavD3nj-9FZtI0Xf_f_AHDhGSY
ContentType Journal Article
DBID IEBAR
DOI 10.7884/teke.4110
DatabaseName Idealonline online kütüphane - Journals
DatabaseTitleList
Database_xml – sequence: 1
  dbid: IEBAR
  name: Idealonline online kütüphane - Journals
  url: http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/listDatabases.xhtml
  sourceTypes: Aggregation Database
DeliveryMethod fulltext_linktorsrc
DocumentTitleAlternate The relationship between education faculty students’ attitude toward reading and their achievement in written expression course
EISSN 2147-0146
Editor Ayyılmaz,Cengiz
Editor_xml – sequence: 1
  fullname: Ayyılmaz,Cengiz
EndPage 1171
ExternalDocumentID IDEAL_74555
GeographicLocations Erzurum
Türkiye
GeographicLocations_xml – name: Erzurum
– name: Türkiye
GroupedDBID ABDBF
ALMA_UNASSIGNED_HOLDINGS
EOJEC
ESX
GROUPED_DOAJ
IEBAR
KQ8
OBODZ
RNS
ID FETCH-idealonline_journals_IDEAL_745553
IEDL.DBID IEBAR
ISSN 2147-0146
IngestDate Wed Nov 20 07:38:47 EST 2024
IsPeerReviewed false
IsScholarly true
Issue 2
Keywords tutum
Faculty of Education
okuma
attitudes
reading
the success of writing courses
yazılı anlatım ders başarısı
Eğitim fakültesi
Language Turkish
LinkModel DirectLink
MergedId FETCHMERGED-idealonline_journals_IDEAL_745553
ParticipantIDs idealonline_journals_IDEAL_74555
PublicationCentury 2000
PublicationDate 2018-2
PublicationDateYYYYMMDD 2018-02-01
PublicationDate_xml – month: 02
  year: 2018
  text: 2018-2
PublicationDecade 2010
PublicationTitle Uluslararası Türkçe edebiyat kültür egitim dergisi
PublicationYear 2018
Publisher Atatürk Üniversitesi Yayınları
Publisher_xml – name: Atatürk Üniversitesi Yayınları
SSID ssj0001342562
Score 4.0814567
Snippet Yazma eylemi bilgiden çok beceri gerektirir. Etkili yazma; disiplinli ve sürekli çalışmaların, okuduklarından yeni anlamlar üreterek çıkarsamaların yapıldığı;...
SourceID idealonline
SourceType Aggregation Database
StartPage 1161
SubjectTerms Kültür & Sanat
Tarih
Title Eğitim fakültesi öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile yazılı anlatım ders başarısı arasındaki ilişki
URI http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/lookAtPublications/paperDetail.xhtml?uId=74555
Volume 7
hasFullText 1
inHoldings 1
isFullTextHit
isPrint
link http://sdu.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwtV27TsMwFLVou8DAQ4B4ywMSU5qmddp0QCjQVERCDMDAVjmxI6I8WqWORPsz-YYundia_hfXSSWydWKK7FxHN8qVfY5zfC9Ct1rXZY4HtETnbUch3RZXKPQpHdLrOgw4hqEVRWzfe6-fxsCSaXKqsmafAUQq80QUig6RqLbsKnNvqiGAT1NUN7XUCZ3wZFBILpvfXyIKH1Kb3feIrus11IAVvAO0rGFbj-bb3_5LB6K1qDcqK_UoModKmXgIOCFRBQ94k2jyXO1exZ_K0jM8-D-nD9H-Bo5is4yfI7QjkmM0t_LMF36EPRqsfkIAoz5eLfNMHgyESUT-84nxOEgjOqN4tlrGPPQDLFKRRsCT8wUGIzyj83wRQoPGIRX5IsJSMo0dus6kzVTeSShcYgYgFob46yzwT9Dd0Pp4elYqbzraxPt0ZA8s82VUON85RfV4HPMzhF3ed3XGgPkyQlzmGazl6W2YYomruX3eOkd429Mutptcol1AMUYppb5CdZGk_BrVpiy92Xz0X5Wi1aw
link.rule.ids 315,782,786,25137,27933,27934
linkProvider İdeal Kültür Yayıncılık
openUrl ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fsummon.serialssolutions.com&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Ajournal&rft.genre=article&rft.atitle=E%C4%9Fitim+fak%C3%BCltesi+%C3%B6%C4%9Frencilerinin+okumaya+y%C3%B6nelik+tutumlar%C4%B1+ile+yaz%C4%B1l%C4%B1+anlat%C4%B1m+ders+ba%C5%9Far%C4%B1s%C4%B1+aras%C4%B1ndaki+ili%C5%9Fki&rft.jtitle=Uluslararas%C4%B1+T%C3%BCrk%C3%A7e+edebiyat+k%C3%BClt%C3%BCr+egitim+dergisi&rft.au=Akkaya%2CNevin&rft.au=%C4%B0%C5%9F%C3%A7i%2CCenan&rft.date=2018-02-01&rft.pub=Atat%C3%BCrk+%C3%9Cniversitesi+Yay%C4%B1nlar%C4%B1&rft.issn=2147-0146&rft.eissn=2147-0146&rft.volume=7&rft.issue=2&rft.spage=1161&rft.epage=1171&rft_id=info:doi/10.7884%2Fteke.4110&rft.externalDBID=n%2Fa&rft.externalDocID=IDEAL_74555
thumbnail_l http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/lc.gif&issn=2147-0146&client=summon
thumbnail_m http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/mc.gif&issn=2147-0146&client=summon
thumbnail_s http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/sc.gif&issn=2147-0146&client=summon