Türkiye’de faaliyet gösteren özel alışveriş sitelerinin bütünleşik SWARA - WASPAS yöntemi ile değerlendirilmesi

Teknolojik gelişmeler, çevrimiçi satın alımlarda ve değişen tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında hızlı bir artışa neden oldu. İnternetteki alışverişin pek çok avantajlı özelliği sayesinde tüketiciler İnternet’ten alışverişe yöneldiler. Söz konusu özel alışveriş sitelerinin aynı tür ürünler paza...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Uluslararası iktisadi ve idari incelemeler dergisi Vol. 11; no. 18; pp. 599 - 616
Main Authors: Doğaner,Mustafa, Çakır,Engin, Akel,Gökhan
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Kenan Çelik
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Teknolojik gelişmeler, çevrimiçi satın alımlarda ve değişen tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında hızlı bir artışa neden oldu. İnternetteki alışverişin pek çok avantajlı özelliği sayesinde tüketiciler İnternet’ten alışverişe yöneldiler. Söz konusu özel alışveriş sitelerinin aynı tür ürünler pazarlaması ve fiyat konusunda da benzer politika benimsemeleri nedeniyle tüketicilerin özel alışveriş sitelerini karşılaştırmalarında kararsızlık yaşamalarına neden olmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de faaliyet gösteren özel alışveriş sitelerinin çok kriterli karar verme yöntemleri ile değerlendirilmesi yapılarak, sıralamada en iyi sonucu veren özel alışveriş sitesinin tüketicilere önerilmesi amaçlanmıştır. Bunun için, özel alışveriş sitelerinin değerlendirilmesinde kullanılacak kriter ağırlıkları SWARA yöntemi ile belirlenmiştir. Her bir alternatif özel alışveriş sitesinin değerlendirme işlemi ise, WASPAS yöntemi ile yapılarak alternatiflere ait sıralama ortaya konulmuştur. Sıralamaya göre en iyi özel alışveriş sitesi tüketicilere önerilmiştir.
ISSN:1307-9832
1307-9859
DOI:10.18092/ulikidince.347658