Meslek lisesi öğretmenlerinin meslek alanları açısından toplumsal cinsiyet eşitliğine dair görüşleri
Son yıllarda toplumsal cinsiyet eşitliği kavramı sık sık gündeme gelen bir konu olmuştur. Bu kavramla ilgili yapılan çalışmalarda, kadınlık ve erkekliğin toplumda öğrenildiği ortaya konulmakla birlikte bireylerin topluma katılımı ve uyumu, temel hak ve özgürlüklerin farkındalığı ile eğitime erişim ü...
Saved in:
Published in: | Journal of Turkish Educational Sciences Vol. 15; no. 2; pp. 239 - 264 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi
01-02-2017
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Abstract | Son yıllarda toplumsal cinsiyet eşitliği kavramı sık sık gündeme gelen bir konu olmuştur. Bu kavramla ilgili yapılan çalışmalarda, kadınlık ve erkekliğin toplumda öğrenildiği ortaya konulmakla birlikte bireylerin topluma katılımı ve uyumu, temel hak ve özgürlüklerin farkındalığı ile eğitime erişim üzerinde önemle durulmuştur. İstihdam politikalarında kadının iş gücüne katılımının artırılması için yapılan çalışmalar düşünüldüğünde de mesleki eğitime yeni bir bakış açısıyla yaklaşılması gerektiği ortaya çıkmıştır. Nitelikli iş gücünün yetiştirilmesinde önemli bir yere sahip olan mesleki eğitimde öğretmenlerin etkisi ise göz ardı edilemeyecek bir durumdur. Bu araştırmanın amacı, meslek lisesi öğretmenlerinin meslek alanlarına yönelik görüşlerinin toplumsal cinsiyet eşitliği açısından belirlenmesidir.. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelinde yürütülmüştür. Araştırma verileri 18 kişiden oluşan çalışma grubundan görüşme tekniği ile toplanmıştır. İçerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri ile veriler analiz edilmiştir. Verilerin analizi ile atölye ve laboratuvar öğretmenlerinin, meslek alanlarını kızlara göre meslekler ve erkeklere göre meslekler şeklinde değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar doğrultusunda; öğretmenlere toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda seminerler düzenlenerek bakış açılarının değiştirilmesi sağlanabilir, okullarda kadın işi, erkek işi görüşünü kaldıracak kariyer günleri planlanabilir. |
---|---|
AbstractList | Son yıllarda toplumsal cinsiyet eşitliği kavramı sık sık gündeme gelen bir konu olmuştur. Bu kavramla ilgili yapılan çalışmalarda, kadınlık ve erkekliğin toplumda öğrenildiği ortaya konulmakla birlikte bireylerin topluma katılımı ve uyumu, temel hak ve özgürlüklerin farkındalığı ile eğitime erişim üzerinde önemle durulmuştur. İstihdam politikalarında kadının iş gücüne katılımının artırılması için yapılan çalışmalar düşünüldüğünde de mesleki eğitime yeni bir bakış açısıyla yaklaşılması gerektiği ortaya çıkmıştır. Nitelikli iş gücünün yetiştirilmesinde önemli bir yere sahip olan mesleki eğitimde öğretmenlerin etkisi ise göz ardı edilemeyecek bir durumdur. Bu araştırmanın amacı, meslek lisesi öğretmenlerinin meslek alanlarına yönelik görüşlerinin toplumsal cinsiyet eşitliği açısından belirlenmesidir.. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelinde yürütülmüştür. Araştırma verileri 18 kişiden oluşan çalışma grubundan görüşme tekniği ile toplanmıştır. İçerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri ile veriler analiz edilmiştir. Verilerin analizi ile atölye ve laboratuvar öğretmenlerinin, meslek alanlarını kızlara göre meslekler ve erkeklere göre meslekler şeklinde değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar doğrultusunda; öğretmenlere toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda seminerler düzenlenerek bakış açılarının değiştirilmesi sağlanabilir, okullarda kadın işi, erkek işi görüşünü kaldıracak kariyer günleri planlanabilir. |
Abstract_FL | In recent years, the concept of gender equality has often become a main topic of conversations. The studies on this concept emphasized the importance of collective participation and adaptation of the individuals, awareness of fundamental rights and freedoms and access to education, as well as demonstrating that to be a female or male is learned in society. Considering the studies on increasing employment participation of women in employment policies, vocational education has to be approached with a new point of view. The influence of teachers in vocational education, which has an important place in the training of qualified workforce, is a situation that can not be ignored. The purpose of this research is to determine gender equality in the views of vocational school teachers regarding the profession The research was conducted on a case study model of qualitative research methods. The research data were collected from the study group consisting of 18 people by interview technique. Content analysis and descriptive analysis methods were used to analyze data. According to the analysis of the data, as a result, vocational and technical secondary school teachers evaluate professions by sex. |
Author | Büyükalan Filiz,Sevil Gözelyurt,Kübra |
AuthorAffiliation | Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı |
AuthorAffiliation_xml | – name: Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı |
Author_xml | – sequence: 1 fullname: Büyükalan Filiz,Sevil – sequence: 2 fullname: Gözelyurt,Kübra |
BookMark | eNqNjDFOw0AQRVcoSBjIHbajspT1bkJSIggCCTp6a8ADGhjPoh2n4DQuqd2kovPmXgTBAahe8d7_x2YiUfDAFFWYr0q3ctXEFM7PfLkMc3dkpqr0OAvhfOHD0hcm3qMyvlkmRSU7bnOfsGtRGBMJiW1_PTAIQ8qDhfEzD5oHaUBsF9950yqwfSJR-sDO4q6njin3JGgboGRfxm0av3b9z-WpOXwGVpz-8cScXa8fLm9KahA4Cu9X9WvcJNnb-vZqfXFXL3xVOf__8hvbP1qJ |
ContentType | Journal Article |
DBID | IEBAR |
DatabaseName | Idealonline online kütüphane - Journals |
DatabaseTitleList | |
Database_xml | – sequence: 1 dbid: IEBAR name: Idealonline online kütüphane - Journals url: http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/listDatabases.xhtml sourceTypes: Aggregation Database |
DeliveryMethod | fulltext_linktorsrc |
DocumentTitleAlternate | The opinions of workshop and laboratory teachers with regard to area of professions about gender equality |
EISSN | 2459-1912 |
Editor | Özdemir,Çağatay |
Editor_xml | – sequence: 1 fullname: Özdemir,Çağatay |
EndPage | 264 |
ExternalDocumentID | IDEAL_63221 |
GeographicLocations | Ankara Türkiye |
GeographicLocations_xml | – name: Ankara – name: Türkiye |
GroupedDBID | -W8 .GO AAHSB ALMA_UNASSIGNED_HOLDINGS EDJ EOJEC IEBAR OBODZ |
ID | FETCH-idealonline_journals_IDEAL_632213 |
IEDL.DBID | IEBAR |
ISSN | 1303-8451 |
IngestDate | Wed Nov 20 07:36:44 EST 2024 |
IsPeerReviewed | true |
IsScholarly | true |
Issue | 2 |
Keywords | atölye ve laboratuvar öğretmeni meslek alanı Toplumsal cinsiyet workshop and laboratory teachers Gender equality area of profession |
Language | Turkish |
LinkModel | DirectLink |
MergedId | FETCHMERGED-idealonline_journals_IDEAL_632213 |
ParticipantIDs | idealonline_journals_IDEAL_63221 |
PublicationCentury | 2000 |
PublicationDate | 2017-2 |
PublicationDateYYYYMMDD | 2017-02-01 |
PublicationDate_xml | – month: 02 year: 2017 text: 2017-2 |
PublicationDecade | 2010 |
PublicationTitle | Journal of Turkish Educational Sciences |
PublicationYear | 2017 |
Publisher | Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
Publisher_xml | – name: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi |
SSID | ssib044763483 ssj0003237787 |
Score | 4.0025826 |
Snippet | Son yıllarda toplumsal cinsiyet eşitliği kavramı sık sık gündeme gelen bir konu olmuştur. Bu kavramla ilgili yapılan çalışmalarda, kadınlık ve erkekliğin... |
SourceID | idealonline |
SourceType | Aggregation Database |
StartPage | 239 |
SubjectTerms | Eğitim Bilimleri |
Title | Meslek lisesi öğretmenlerinin meslek alanları açısından toplumsal cinsiyet eşitliğine dair görüşleri |
URI | http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/lookAtPublications/paperDetail.xhtml?uId=63221 |
Volume | 15 |
hasFullText | 1 |
inHoldings | 1 |
isFullTextHit | |
isPrint | |
link | http://sdu.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwtV27TsMwFLWgXWDgIUC85QGJKbQ0Tp0MCAWaqpGAARjYKidxwGqaVo4rwddkZO7SiS3pf2EnQcrWidW2rq7l4_uwj68BuDDDdmBgfK1Ryws1FBpI82joadgK2wiRbuAXb2EGL_jpzew5qkxOndbMAhkilXUiCkaH4C1XNZW1N1uRDD5tUT_Uak3JlPJeQbm8-vwQ4-h25gY3XYlVmRc1pQfXJd6brnNnP_9hDSG5sVDlWpXV1js6xsV_esqqayZSV5ebNV1qbqe__X8K74CtKhSFdomdXbAm-B6YPNIkoiMYMcXtgNkiTzlVTPRIvRNkMRyX_YoRKZPifA5J9p3Pk3wuc_sYislUWrtEivVZnLAvKiBdphKQLE-lljAgjMP3bMGzn2WqRO6Dy77zej_QatMbVgBPhm7PsR-Ghcb6AWjEk5geAmjRthnqyOuaiCBETY90PCxzMuJTwzes4AjAVdKOVw85ARsd5VwL7vQpaAg-o2dgPQlm59Uq_wIkNs8z |
link.rule.ids | 315,782,786,25139 |
linkProvider | İdeal Kültür Yayıncılık |
openUrl | ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fsummon.serialssolutions.com&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Ajournal&rft.genre=article&rft.atitle=Meslek+lisesi+%C3%B6%C4%9Fretmenlerinin+meslek+alanlar%C4%B1+a%C3%A7%C4%B1s%C4%B1ndan+toplumsal+cinsiyet+e%C5%9Fitli%C4%9Fine+dair+g%C3%B6r%C3%BC%C5%9Fleri&rft.jtitle=Journal+of+Turkish+Educational+Sciences&rft.au=B%C3%BCy%C3%BCkalan+Filiz%2CSevil&rft.au=G%C3%B6zelyurt%2CK%C3%BCbra&rft.date=2017-02-01&rft.pub=Gazi+%C3%9Cniversitesi+E%C4%9Fitim+Fak%C3%BCltesi&rft.issn=1303-8451&rft.eissn=2459-1912&rft.volume=15&rft.issue=2&rft.spage=239&rft.epage=264&rft.externalDBID=n%2Fa&rft.externalDocID=IDEAL_63221 |
thumbnail_l | http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/lc.gif&issn=1303-8451&client=summon |
thumbnail_m | http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/mc.gif&issn=1303-8451&client=summon |
thumbnail_s | http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/sc.gif&issn=1303-8451&client=summon |