Meslek lisesi öğretmenlerinin meslek alanları açısından toplumsal cinsiyet eşitliğine dair görüşleri

Son yıllarda toplumsal cinsiyet eşitliği kavramı sık sık gündeme gelen bir konu olmuştur. Bu kavramla ilgili yapılan çalışmalarda, kadınlık ve erkekliğin toplumda öğrenildiği ortaya konulmakla birlikte bireylerin topluma katılımı ve uyumu, temel hak ve özgürlüklerin farkındalığı ile eğitime erişim ü...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Journal of Turkish Educational Sciences Vol. 15; no. 2; pp. 239 - 264
Main Authors: Büyükalan Filiz,Sevil, Gözelyurt,Kübra
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi 01-02-2017
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Abstract Son yıllarda toplumsal cinsiyet eşitliği kavramı sık sık gündeme gelen bir konu olmuştur. Bu kavramla ilgili yapılan çalışmalarda, kadınlık ve erkekliğin toplumda öğrenildiği ortaya konulmakla birlikte bireylerin topluma katılımı ve uyumu, temel hak ve özgürlüklerin farkındalığı ile eğitime erişim üzerinde önemle durulmuştur. İstihdam politikalarında kadının iş gücüne katılımının artırılması için yapılan çalışmalar düşünüldüğünde de mesleki eğitime yeni bir bakış açısıyla yaklaşılması gerektiği ortaya çıkmıştır. Nitelikli iş gücünün yetiştirilmesinde önemli bir yere sahip olan mesleki eğitimde öğretmenlerin etkisi ise göz ardı edilemeyecek bir durumdur. Bu araştırmanın amacı, meslek lisesi öğretmenlerinin meslek alanlarına yönelik görüşlerinin toplumsal cinsiyet eşitliği açısından belirlenmesidir.. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelinde yürütülmüştür. Araştırma verileri 18 kişiden oluşan çalışma grubundan görüşme tekniği ile toplanmıştır. İçerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri ile veriler analiz edilmiştir. Verilerin analizi ile atölye ve laboratuvar öğretmenlerinin, meslek alanlarını kızlara göre meslekler ve erkeklere göre meslekler şeklinde değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar doğrultusunda; öğretmenlere toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda seminerler düzenlenerek bakış açılarının değiştirilmesi sağlanabilir, okullarda kadın işi, erkek işi görüşünü kaldıracak kariyer günleri planlanabilir.
AbstractList Son yıllarda toplumsal cinsiyet eşitliği kavramı sık sık gündeme gelen bir konu olmuştur. Bu kavramla ilgili yapılan çalışmalarda, kadınlık ve erkekliğin toplumda öğrenildiği ortaya konulmakla birlikte bireylerin topluma katılımı ve uyumu, temel hak ve özgürlüklerin farkındalığı ile eğitime erişim üzerinde önemle durulmuştur. İstihdam politikalarında kadının iş gücüne katılımının artırılması için yapılan çalışmalar düşünüldüğünde de mesleki eğitime yeni bir bakış açısıyla yaklaşılması gerektiği ortaya çıkmıştır. Nitelikli iş gücünün yetiştirilmesinde önemli bir yere sahip olan mesleki eğitimde öğretmenlerin etkisi ise göz ardı edilemeyecek bir durumdur. Bu araştırmanın amacı, meslek lisesi öğretmenlerinin meslek alanlarına yönelik görüşlerinin toplumsal cinsiyet eşitliği açısından belirlenmesidir.. Araştırma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modelinde yürütülmüştür. Araştırma verileri 18 kişiden oluşan çalışma grubundan görüşme tekniği ile toplanmıştır. İçerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri ile veriler analiz edilmiştir. Verilerin analizi ile atölye ve laboratuvar öğretmenlerinin, meslek alanlarını kızlara göre meslekler ve erkeklere göre meslekler şeklinde değerlendirdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Sonuçlar doğrultusunda; öğretmenlere toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda seminerler düzenlenerek bakış açılarının değiştirilmesi sağlanabilir, okullarda kadın işi, erkek işi görüşünü kaldıracak kariyer günleri planlanabilir.
Abstract_FL In recent years, the concept of gender equality has often become a main topic of conversations. The studies on this concept emphasized the importance of collective participation and adaptation of the individuals, awareness of fundamental rights and freedoms and access to education, as well as demonstrating that to be a female or male is learned in society. Considering the studies on increasing employment participation of women in employment policies, vocational education has to be approached with a new point of view. The influence of teachers in vocational education, which has an important place in the training of qualified workforce, is a situation that can not be ignored. The purpose of this research is to determine gender equality in the views of vocational school teachers regarding the profession The research was conducted on a case study model of qualitative research methods. The research data were collected from the study group consisting of 18 people by interview technique. Content analysis and descriptive analysis methods were used to analyze data. According to the analysis of the data, as a result, vocational and technical secondary school teachers evaluate professions by sex.
Author Büyükalan Filiz,Sevil
Gözelyurt,Kübra
AuthorAffiliation Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı
AuthorAffiliation_xml – name: Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı
Author_xml – sequence: 1
  fullname: Büyükalan Filiz,Sevil
– sequence: 2
  fullname: Gözelyurt,Kübra
BookMark eNqNjDFOw0AQRVcoSBjIHbajspT1bkJSIggCCTp6a8ADGhjPoh2n4DQuqd2kovPmXgTBAahe8d7_x2YiUfDAFFWYr0q3ctXEFM7PfLkMc3dkpqr0OAvhfOHD0hcm3qMyvlkmRSU7bnOfsGtRGBMJiW1_PTAIQ8qDhfEzD5oHaUBsF9950yqwfSJR-sDO4q6njin3JGgboGRfxm0av3b9z-WpOXwGVpz-8cScXa8fLm9KahA4Cu9X9WvcJNnb-vZqfXFXL3xVOf__8hvbP1qJ
ContentType Journal Article
DBID IEBAR
DatabaseName Idealonline online kütüphane - Journals
DatabaseTitleList
Database_xml – sequence: 1
  dbid: IEBAR
  name: Idealonline online kütüphane - Journals
  url: http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/listDatabases.xhtml
  sourceTypes: Aggregation Database
DeliveryMethod fulltext_linktorsrc
DocumentTitleAlternate The opinions of workshop and laboratory teachers with regard to area of professions about gender equality
EISSN 2459-1912
Editor Özdemir,Çağatay
Editor_xml – sequence: 1
  fullname: Özdemir,Çağatay
EndPage 264
ExternalDocumentID IDEAL_63221
GeographicLocations Ankara
Türkiye
GeographicLocations_xml – name: Ankara
– name: Türkiye
GroupedDBID -W8
.GO
AAHSB
ALMA_UNASSIGNED_HOLDINGS
EDJ
EOJEC
IEBAR
OBODZ
ID FETCH-idealonline_journals_IDEAL_632213
IEDL.DBID IEBAR
ISSN 1303-8451
IngestDate Wed Nov 20 07:36:44 EST 2024
IsPeerReviewed true
IsScholarly true
Issue 2
Keywords atölye ve laboratuvar öğretmeni
meslek alanı
Toplumsal cinsiyet
workshop and laboratory teachers
Gender equality
area of profession
Language Turkish
LinkModel DirectLink
MergedId FETCHMERGED-idealonline_journals_IDEAL_632213
ParticipantIDs idealonline_journals_IDEAL_63221
PublicationCentury 2000
PublicationDate 2017-2
PublicationDateYYYYMMDD 2017-02-01
PublicationDate_xml – month: 02
  year: 2017
  text: 2017-2
PublicationDecade 2010
PublicationTitle Journal of Turkish Educational Sciences
PublicationYear 2017
Publisher Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi
Publisher_xml – name: Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi
SSID ssib044763483
ssj0003237787
Score 4.0025826
Snippet Son yıllarda toplumsal cinsiyet eşitliği kavramı sık sık gündeme gelen bir konu olmuştur. Bu kavramla ilgili yapılan çalışmalarda, kadınlık ve erkekliğin...
SourceID idealonline
SourceType Aggregation Database
StartPage 239
SubjectTerms Eğitim Bilimleri
Title Meslek lisesi öğretmenlerinin meslek alanları açısından toplumsal cinsiyet eşitliğine dair görüşleri
URI http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/lookAtPublications/paperDetail.xhtml?uId=63221
Volume 15
hasFullText 1
inHoldings 1
isFullTextHit
isPrint
link http://sdu.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwtV27TsMwFLWgXWDgIUC85QGJKbQ0Tp0MCAWaqpGAARjYKidxwGqaVo4rwddkZO7SiS3pf2EnQcrWidW2rq7l4_uwj68BuDDDdmBgfK1Ryws1FBpI82joadgK2wiRbuAXb2EGL_jpzew5qkxOndbMAhkilXUiCkaH4C1XNZW1N1uRDD5tUT_Uak3JlPJeQbm8-vwQ4-h25gY3XYlVmRc1pQfXJd6brnNnP_9hDSG5sVDlWpXV1js6xsV_esqqayZSV5ebNV1qbqe__X8K74CtKhSFdomdXbAm-B6YPNIkoiMYMcXtgNkiTzlVTPRIvRNkMRyX_YoRKZPifA5J9p3Pk3wuc_sYislUWrtEivVZnLAvKiBdphKQLE-lljAgjMP3bMGzn2WqRO6Dy77zej_QatMbVgBPhm7PsR-Ghcb6AWjEk5geAmjRthnqyOuaiCBETY90PCxzMuJTwzes4AjAVdKOVw85ARsd5VwL7vQpaAg-o2dgPQlm59Uq_wIkNs8z
link.rule.ids 315,782,786,25139
linkProvider İdeal Kültür Yayıncılık
openUrl ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fsummon.serialssolutions.com&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Ajournal&rft.genre=article&rft.atitle=Meslek+lisesi+%C3%B6%C4%9Fretmenlerinin+meslek+alanlar%C4%B1+a%C3%A7%C4%B1s%C4%B1ndan+toplumsal+cinsiyet+e%C5%9Fitli%C4%9Fine+dair+g%C3%B6r%C3%BC%C5%9Fleri&rft.jtitle=Journal+of+Turkish+Educational+Sciences&rft.au=B%C3%BCy%C3%BCkalan+Filiz%2CSevil&rft.au=G%C3%B6zelyurt%2CK%C3%BCbra&rft.date=2017-02-01&rft.pub=Gazi+%C3%9Cniversitesi+E%C4%9Fitim+Fak%C3%BCltesi&rft.issn=1303-8451&rft.eissn=2459-1912&rft.volume=15&rft.issue=2&rft.spage=239&rft.epage=264&rft.externalDBID=n%2Fa&rft.externalDocID=IDEAL_63221
thumbnail_l http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/lc.gif&issn=1303-8451&client=summon
thumbnail_m http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/mc.gif&issn=1303-8451&client=summon
thumbnail_s http://covers-cdn.summon.serialssolutions.com/index.aspx?isbn=/sc.gif&issn=1303-8451&client=summon