Türkiye’de Sosyal Sorumluluk Projelerinde Müzik Faktörünün Katılımcılar Açısından Önemi
Müzik, tüm dünyada hızla değişen kültürel kimliğin görünen yüzü olarak pazarlama faaliyetlerinde kullanılmaktadır. Müzik duyma duyusuna hitap etmesi, dolayısıyla hem radyo hem televizyon ve hem de birebir olarak kullanılabildiğinden en çok kullanılan sanat dalıdır. Müziğin pek çok işlevinin yanında...
Saved in:
Published in: | Uluslararası Hakemli Müzik Araştırmaları Dergisi (UHMAD) Vol. 2; no. 4 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Güven Plus Grup A.Ş
2015
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Müzik, tüm dünyada hızla değişen kültürel kimliğin görünen yüzü olarak pazarlama faaliyetlerinde
kullanılmaktadır. Müzik duyma duyusuna hitap etmesi, dolayısıyla hem radyo hem televizyon
ve hem de birebir olarak kullanılabildiğinden en çok kullanılan sanat dalıdır. Müziğin pek çok işlevinin yanında haz verme işlevi de vardır. Bazı kurumlar müziğin bu yönünü kullanırlarken, müzik kayıt edilip tekrar tekrar dinlenilebilen mükemmel bir anımsatıcı durumuna da gelir. Böylece müziğin sanat olma işlevinden kaynaklı haz veren bir anımsatıcı olma işlevi pazarlama alanında sıkça kullanılmaktadır. Kurumlar, kurum imajlarını güçlendirmek, hedef kitlesini
artırmak, müşteri sadakatini sağlamak vb. amaçlarla uyguladıkları sosyal sorumluluk projelerinde müziğin bu işlevinden yararlanmaktadırlar. Bu çalışmada kurumların uyguladıkları sosyal sorumluluk projelerinde tercih ettikleri müzik türleri ve amacı incelenmiştir. İncelemeye alınan kurumlar ve sosyal sorumluluk projelerinde kullandıkları müzikler, Borusan-Filarmoni Orkestrası, Coca Cola-Gençlik Festivali ve Akbank-Caz Festivalidir. Araştırma sonucunda sosyal sorumluluk
projelerinde kullanılan müzik türlerinin kurumların ve katılımcıların hedef ve amaçlarına uygun olarak seçildiği sonucuna ulaşılmıştır. |
---|---|
ISSN: | 2148-8223 2149-2476 |