Türkiye’de Sosyal Sorumluluk Projelerinde Müzik Faktörünün Katılımcılar Açısından Önemi

Müzik, tüm dünyada hızla değişen kültürel kimliğin görünen yüzü olarak pazarlama faaliyetlerinde kullanılmaktadır. Müzik duyma duyusuna hitap etmesi, dolayısıyla hem radyo hem televizyon ve hem de birebir olarak kullanılabildiğinden en çok kullanılan sanat dalıdır. Müziğin pek çok işlevinin yanında...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Uluslararası Hakemli Müzik Araştırmaları Dergisi (UHMAD) Vol. 2; no. 4
Main Authors: Cengiz,Ebru, Orhan,Serdar
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Güven Plus Grup A.Ş 2015
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Müzik, tüm dünyada hızla değişen kültürel kimliğin görünen yüzü olarak pazarlama faaliyetlerinde kullanılmaktadır. Müzik duyma duyusuna hitap etmesi, dolayısıyla hem radyo hem televizyon ve hem de birebir olarak kullanılabildiğinden en çok kullanılan sanat dalıdır. Müziğin pek çok işlevinin yanında haz verme işlevi de vardır. Bazı kurumlar müziğin bu yönünü kullanırlarken, müzik kayıt edilip tekrar tekrar dinlenilebilen mükemmel bir anımsatıcı durumuna da gelir. Böylece müziğin sanat olma işlevinden kaynaklı haz veren bir anımsatıcı olma işlevi pazarlama alanında sıkça kullanılmaktadır. Kurumlar, kurum imajlarını güçlendirmek, hedef kitlesini artırmak, müşteri sadakatini sağlamak vb. amaçlarla uyguladıkları sosyal sorumluluk projelerinde müziğin bu işlevinden yararlanmaktadırlar. Bu çalışmada kurumların uyguladıkları sosyal sorumluluk projelerinde tercih ettikleri müzik türleri ve amacı incelenmiştir. İncelemeye alınan kurumlar ve sosyal sorumluluk projelerinde kullandıkları müzikler, Borusan-Filarmoni Orkestrası, Coca Cola-Gençlik Festivali ve Akbank-Caz Festivalidir. Araştırma sonucunda sosyal sorumluluk projelerinde kullanılan müzik türlerinin kurumların ve katılımcıların hedef ve amaçlarına uygun olarak seçildiği sonucuna ulaşılmıştır.
ISSN:2148-8223
2149-2476