Yeni medyanın özellikleri çerçevesinde kurumsal sosyal sorumluluk iletişimi ve sürdürülebilirliğin Instagram özelinde incelenmesi
Son yıllarda işletmeler, ürün ve hizmetlerinin tanıtım ve reklam faaliyetlerini sosyal medya üzerinden sürdürmeye yönelmektedirler. Bu durumun en önemli nedenlerin de biri ise yeni medya araçlarının iletişime getirdiği yöndeşme, eşzamanlılık, etkileşim, kitlesizleştirme gibi özelliklerdir. Bu doğrul...
Saved in:
Published in: | Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) Vol. 5; no. 2; pp. 68 - 90 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
İstanbul Ticaret Üniversitesi
2022
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Son yıllarda işletmeler, ürün ve hizmetlerinin tanıtım
ve reklam faaliyetlerini sosyal medya üzerinden sürdürmeye
yönelmektedirler. Bu durumun en önemli nedenlerin de biri ise
yeni medya araçlarının iletişime getirdiği yöndeşme, eşzamanlılık,
etkileşim, kitlesizleştirme gibi özelliklerdir. Bu doğrultuda
çalışma kapsamında, yeni medyanın iletişim pratiklerine kazandırdığı
özellikler çerçevesinde, Kurumsal sosyal sorumluluk ve
sürdürülebilirlik kavramlarının önemini ve sosyal medyanın
etkisini ortaya koymak amacıyla; Marketing Türkiye 2020 sayısında
yapılan anket verileri baz alınarak seçilen en hijyenik
temizlik kategorisindeki yer alan markalar olan Cif, Domestos,
Fairy ve Tursil’in Instagram hesaplarındaki 2021 yılına ait paylaşımlarına
yönelik içerik analizi yapılmıştır. Bu doğrultuda,
markaların sosyal medya paylaşımlarının tüketiciler ile olan
iletişimlerine etkileri, kurumsal sosyal sorumluluk ile ilgili mesajların
içerikleri, sürdürülebilirlik ile ilgili mesajları, Instagram
üzerinden yıllık ve aylık gönderi durumları analiz edilmiştir.
Hijyenik temizlik markaları tarafından sürdürülebilirliğin nasıl
değerlendirildiği, hangi uygulamalar yapıldığı ve tüketicileri
bilgilendirme noktasında Instagramda nasıl yer verildiği konularına
açıklık getirilmeye çalışılmıştır. Çalışmada, Sürdürülebilirliğin
temizlik markaları tarafından nasıl gerçekleştirildiği ve
sosyal medyada bunun nasıl işlendiği konusu ile ilgili olarak
alan yazına katkı sağlanması hedeflenmiştir. |
---|