Kurumsal web sitelerinin sosyal sorumluluk iletişiminde kullanımı: Opet örneği incelemesi
Gelişen bilgi ve iletişim teknolojileriyle birlikte yeni iletişim kanalları ortaya çıkmış, mekâna ve zamana olan bağımlılık ortadan kalkmaya başlamıştır. Kurumların paydaşlarıyla olan iletişiminde geleneksel yöntemlere nazaran daha kolay, hızlı ve etkileşimli iletişimin kurulmasını sağlayan yeni ile...
Saved in:
Published in: | Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) Vol. 5; no. 1; pp. 168 - 193 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
İstanbul Ticaret Üniversitesi
01-03-2022
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Gelişen bilgi ve iletişim teknolojileriyle birlikte yeni
iletişim kanalları ortaya çıkmış, mekâna ve zamana olan bağımlılık
ortadan kalkmaya başlamıştır. Kurumların paydaşlarıyla
olan iletişiminde geleneksel yöntemlere nazaran daha kolay,
hızlı ve etkileşimli iletişimin kurulmasını sağlayan yeni iletişim
kanallarının iletişim stratejilerinin ve kanallarının değişmesine
yol açtığı gözlemlenmektedir. Kurumların bu sayede web siteleri,
bloglar ve sosyal medya kanallarını kullanarak paydaşları
ile olan ilişki ve iletişimlerini daha etkili şekilde yürütmeye
başladıkları gözlemlenmektedir. Web siteleri paydaşların hızlı
ve güvenilir bilgi alarak/vererek, iletişim kurmak için sıkça
başvurdukları kanallar olarak ifade edilebilecektir. Bu nedenle
kurumlar gerçekleştirdikleri sosyal sorumluluk projelerini de
ziyaretçi trafiğinin yoğun olduğu web siteleri üzerinden sunmaya
yönelmektedirler. Bu araştırmanın temel amacı; kurumların
sosyal sorumluluk faaliyetlerini yürütürken web sitelerini nasıl
kullandıkları, paydaşlarını web siteleri üzerinden hangi amaçla
ve nasıl bilgilendirdikleri konusunda veriler ortaya koymaktır.
Araştırmanın amaçları doğrultusunda belirlenen Opet Petrolcülük
A.Ş’nin Kurumsal İletişim Müdürü ile irtibat kurularak,
verilerin toplanmasında derinlemesine görüşme tekniği kullanılması
planlanmış ve elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur.
Araştırma ile Opet’in; web sitelerinin bilginin anlık,
güncel ve doğru kaynaktan temini konusunda önemine yönelik
farkındalığı tespit edilmiştir. Ayrıca Opet’in sosyal sorumluluk
projelerini kurumsal web siteleri üzerinden etkili bir şekilde duyurmakta
olduğu ve yine paydaşlarının web sitesi ile bilgilendirilmekte
olduğu verileri elde edilmiştir. |
---|