Okul öncesi dönemde aile katılımına yönelik 2013-2021 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi

Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönemde aile katılımına yönelik 2013-2021 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi olup araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 37 adet yüksek lisans ve doktora tezi oluştu...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (CEBED) Vol. 1; no. 2; pp. 173 - 185
Main Authors: Deveci,Evren, Elaldı,Şenel
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi 2022
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Abstract Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönemde aile katılımına yönelik 2013-2021 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi olup araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 37 adet yüksek lisans ve doktora tezi oluşturmaktadır. Veriler nitel betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiş, verilerin sonuçları frekans ve yüzde tabloları kullanılarak betimselleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye’de okul öncesi dönemde aile katılımına yönelik yapılmış olan lisansüstü tezlerin çoğunlukla yüksek lisans tezi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yayın dilinin genellikle Türkçe olduğu, konu alanı olarak ise program çalışmaları, eğitim-öğretim süreci ve sorunları, yaklaşım/strateji/yöntem/teknik/uygulama konularının yer aldığı tespit edilmiştir. Çalışmalarda genel olarak nicel yöntemi ve en çok deneysel ve tarama yöntemlerinin kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmaların veri toplama araçlarına bakıldığında çoğunlukla görüşme ve anket/ölçek araçlarının kullanıldığı, çalışmalarda veri analizi yöntemi olarak; nitel çalışmalarda çoğunlukla içerik analizi ve nitel betimsel analiz tercih edilmiştir. Ayrıca nicel çalışmaların veri analizinde kestirimsel yöntemlerden non-parametrik testler, anova/ancova, t-testi sıklıkla kullanılan veri analizi yöntemleri olmuştur. Bu çalışmada elde edilmiş olan sonuçların alanyazında gerçekleştirilen çalışmaların güçlü ve zayıf yönlerini görebilme bakımından yarar sağlayacağı, gelecekte yapılacak çalışmalara yön verme konusunda belirleyici bir unsur olarak kullanılabileceği ve okul öncesi dönemde aile katılımına yönelik araştırma yapacak araştırmacılara bir rehber niteliği taşıyacağı düşünülmektedir.
AbstractList Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönemde aile katılımına yönelik 2013-2021 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi olup araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden betimsel içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 37 adet yüksek lisans ve doktora tezi oluşturmaktadır. Veriler nitel betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiş, verilerin sonuçları frekans ve yüzde tabloları kullanılarak betimselleştirilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre Türkiye’de okul öncesi dönemde aile katılımına yönelik yapılmış olan lisansüstü tezlerin çoğunlukla yüksek lisans tezi olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Yayın dilinin genellikle Türkçe olduğu, konu alanı olarak ise program çalışmaları, eğitim-öğretim süreci ve sorunları, yaklaşım/strateji/yöntem/teknik/uygulama konularının yer aldığı tespit edilmiştir. Çalışmalarda genel olarak nicel yöntemi ve en çok deneysel ve tarama yöntemlerinin kullanıldığı sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmaların veri toplama araçlarına bakıldığında çoğunlukla görüşme ve anket/ölçek araçlarının kullanıldığı, çalışmalarda veri analizi yöntemi olarak; nitel çalışmalarda çoğunlukla içerik analizi ve nitel betimsel analiz tercih edilmiştir. Ayrıca nicel çalışmaların veri analizinde kestirimsel yöntemlerden non-parametrik testler, anova/ancova, t-testi sıklıkla kullanılan veri analizi yöntemleri olmuştur. Bu çalışmada elde edilmiş olan sonuçların alanyazında gerçekleştirilen çalışmaların güçlü ve zayıf yönlerini görebilme bakımından yarar sağlayacağı, gelecekte yapılacak çalışmalara yön verme konusunda belirleyici bir unsur olarak kullanılabileceği ve okul öncesi dönemde aile katılımına yönelik araştırma yapacak araştırmacılara bir rehber niteliği taşıyacağı düşünülmektedir.
Abstract_FL The aim of this study is to examine the postgraduate theses made between 2013-2021 on family participation in the preschool period, and the descriptive content analysis method, one of the qualitative research methods, was used in the research. The study group of the research consists of 37 master's and doctoral theses. The data were analyzed with the qualitative descriptive analysis method, and the results of the data were interpreted using frequency and percentage tables. As a result of the research, it was concluded that the postgraduate theses made for family participation in the pre-school period in Turkey are mostly postgraduate theses. It has been revealed that the language of publication is generally Turkish, and the subject area is program studies, education-teaching process and problems, approach/strategy/method/technique/application. It was concluded that the quantitative method was generally used in the studies, and the experimental and survey methods were mostly used. In terms of the data collection tools of the studies, interview and survey/scale tools were used mostly. As a data analysis method; while content analysis and qualitative descriptive analysis were preferred in qualitative studies, non-parametric tests, anova/ancova, t-test, which are predictive methods were used in quantitative studies. It is thought that the results obtained in this study will be beneficial in terms of revealing the strengths and weaknesses of the studies carried out in the literature, can be used as a determining factor in guiding future studies, and will serve as a guide for researchers who will conduct research on family participation in the preschool period.
Author Deveci,Evren
Elaldı,Şenel
AuthorAffiliation Temel Eğitim Bölümü, Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
Temel Eğitim Bölümü
AuthorAffiliation_xml – name: Temel Eğitim Bölümü, Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı
– name: Temel Eğitim Bölümü
Author_xml – sequence: 1
  fullname: Deveci,Evren
– sequence: 2
  fullname: Elaldı,Şenel
BookMark eNqVjT1qw0AQhZfgQPx3hynTCKQV63VrEgcHAm7Si0k0holGI6OVC_tWaly5kw6WDfgCqd7jfR-8mZloo_RgpnZtbZKvvHsyyxD4K3Wpz9fe-qm57KuTwHDVbwoMZSxUlwTIQlBhN_Yy9vXYK8L5jwlXYNMsT2xqMzhHLNiOPWCLIVpl1PAYV1QQDqhhuIVuuEFHF6GWFTgeCWkd3xbm8YASaHnPuXl-236-7BIuCaVRYaXipzm1Gmnx_rrdfBSZcz5z-T_UX08ZXCM
ContentType Journal Article
DBID IEBAR
DatabaseName Idealonline online kütüphane - Journals
DatabaseTitleList
Database_xml – sequence: 1
  dbid: IEBAR
  name: Idealonline online kütüphane - Journals
  url: http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/listDatabases.xhtml
  sourceTypes: Aggregation Database
DeliveryMethod fulltext_linktorsrc
DocumentTitleAlternate Investigation of postgraduate theses on family participation in preschool period between 2013-2021
EISSN 2822-3675
Editor Karakaş,Hamdi
Editor_xml – sequence: 1
  fullname: Karakaş,Hamdi
EndPage 185
ExternalDocumentID IDEAL_155715
GeographicLocations Sivas
Türkiye
GeographicLocations_xml – name: Sivas
– name: Türkiye
GroupedDBID IEBAR
M~E
ID FETCH-idealonline_journals_IDEAL_1557153
IEDL.DBID IEBAR
IngestDate Wed Nov 20 07:36:38 EST 2024
IsPeerReviewed true
IsScholarly true
Issue 2
Keywords okul öncesi dönemde aile katılımı
descriptive content analysis
betimsel içerik analizi
family participation in preschool period
ebeveyn katılımı
Family participation
Aile katılımı
parental involvement
Language Turkish
LinkModel DirectLink
MergedId FETCHMERGED-idealonline_journals_IDEAL_1557153
ParticipantIDs idealonline_journals_IDEAL_155715
PublicationCentury 2000
PublicationDate Ekim 2022
PublicationDateYYYYMMDD 2022-01-01
PublicationDate_xml – year: 2022
  text: Ekim 2022
PublicationDecade 2020
PublicationTitle Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi (CEBED)
PublicationYear 2022
Publisher Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
Publisher_xml – name: Sivas Cumhuriyet Üniversitesi
SSID ssib050738727
Score 4.378634
Snippet Bu çalışmanın amacı okul öncesi dönemde aile katılımına yönelik 2013-2021 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi olup araştırmada nitel...
SourceID idealonline
SourceType Aggregation Database
StartPage 173
SubjectTerms Araştırma-Geliştirme
Eğitim Bilimleri
Matematik
Title Okul öncesi dönemde aile katılımına yönelik 2013-2021 yılları arasında yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi
URI http://www.idealonline.com.tr/IdealOnline/lookAtPublications/paperDetail.xhtml?uId=155715
Volume 1
hasFullText 1
inHoldings 1
isFullTextHit
isPrint
link http://sdu.summon.serialssolutions.com/2.0.0/link/0/eLvHCXMwtV3PS8MwFA66XfTgD1T8TQQPXupK25F6kuo6NhAF9eBtpMsLlrXdaFNw-6968bTb-of5sm7Qm168leSRl5AH35f0ey-EXNvW0OLOHRhSMjCQgQdGIME0ApAmZ8LiwHWicO-NPX-4HV-XyVmL2LWqMhRIkao6EUtFh0pbfd1U1d5sRUg-PVW_1GpN-ATSzlJyefv1qeLoPtf_atptptPPmwjhNgZ8s-8_eK_rYEMeZLtMPyazXXNYw5bu7j_Oao_srAgn9aoI2ScbKj0gs5dRHtHFt9ZQh1TgB8QCKI4BdMRVWURlEZdFwulU90XhiFr6gQYLsZpOsRvPw2VBecoztBJoxifYyhMahRmC32KeqcWcKphFOr2QhugI4S1Gb4fkpuu_P_aM2lIHq4jOBv2O7z0NqtnbR6SRjBM4JhSG4DIxdF3bDZy2aQYQSKQASDykBIc5J-Tq1-FO_2BzRrYsnXiwvPw4Jw2V5nBBNjORX6429gdKDM7t
link.rule.ids 315,782,786,25139
linkProvider İdeal Kültür Yayıncılık
openUrl ctx_ver=Z39.88-2004&ctx_enc=info%3Aofi%2Fenc%3AUTF-8&rfr_id=info%3Asid%2Fsummon.serialssolutions.com&rft_val_fmt=info%3Aofi%2Ffmt%3Akev%3Amtx%3Ajournal&rft.genre=article&rft.atitle=Okul+%C3%B6ncesi+d%C3%B6nemde+aile+kat%C4%B1l%C4%B1m%C4%B1na+y%C3%B6nelik+2013-2021+y%C4%B1llar%C4%B1+aras%C4%B1nda+yap%C4%B1lan+lisans%C3%BCst%C3%BC+tezlerin+incelenmesi&rft.jtitle=Sivas+Cumhuriyet+%C3%9Cniversitesi+E%C4%9Fitim+Bilimleri+Enstit%C3%BCs%C3%BC+Dergisi+%28CEBED%29&rft.au=Deveci%2CEvren&rft.au=Elald%C4%B1%2C%C5%9Eenel&rft.date=2022-01-01&rft.pub=Sivas+Cumhuriyet+%C3%9Cniversitesi&rft.eissn=2822-3675&rft.volume=1&rft.issue=2&rft.spage=173&rft.epage=185&rft.externalDBID=n%2Fa&rft.externalDocID=IDEAL_155715