Dijital oyunlar aracılığıyla reklamcılık: Ürün ve hizmet simülasyonlarının ötesine bakmak
Oyun alanında çalışan bilim insanı Ilya Vedrashko’ya (2006) göre, dijital oyunların reklam amacıyla kullanımının kökeni 1980’lerin başlarına kadar gidebilmektedir ve hatta dijital oyunların bazı ilk örneklerine 1960’larda ve 1970’lerde rastlamak mümkündür. Ama bu uygulamanın pazarlama endüstrisi tar...
Saved in:
Published in: | Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) Vol. 4; no. 1; pp. 58 - 71 |
---|---|
Main Author: | |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
İstanbul Ticaret Üniversitesi
01-03-2021
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Oyun alanında çalışan bilim insanı Ilya Vedrashko’ya
(2006) göre, dijital oyunların reklam amacıyla
kullanımının kökeni 1980’lerin başlarına kadar gidebilmektedir
ve hatta dijital oyunların bazı ilk örneklerine
1960’larda ve 1970’lerde rastlamak mümkündür. Ama bu
uygulamanın pazarlama endüstrisi tarafından daha fazla
ilgi kazanması ancak 2000 yılında gerçekleşmiştir. www.
advergames.com internet sitesinin domain sahibi olan
Anthony Giallourakis “İnternet tabanlı, etkileşimli gündelik
oyun pazarı, internetteki gündelik oyunlarla ilişkilendirilen
pazarlama ve markalama fırsatlarını şirketlerin göz
ardı edemeyecekleri kadar çekici hale gelecektir” (2011,
para. 1) iddiasında bulunmuştur. |
---|