Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi öğrencilerinin klinik araştırmalar hakkındaki bilgi ve görüşlerinin değerlendirilmesi
Amaç: Bu çalışmada, tıp fakültesi öğrencilerinin klinik araştırmalar hakkındaki bilgi ve görüşlerinin değerlendirilmesi, bunlar üzerine etki eden etmenlerin incelenmesi amaçlandı. Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı, kesitsel türde olan araştırma, 30 Mayıs- 30 Eylül 2016 tarihleri arasında Dokuz Eylül Üniv...
Saved in:
Published in: | Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi dergisi Vol. 33; no. 3; pp. 245 - 256 |
---|---|
Main Authors: | , , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınları
01-03-2019
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Amaç: Bu çalışmada, tıp fakültesi öğrencilerinin klinik araştırmalar hakkındaki
bilgi ve görüşlerinin değerlendirilmesi, bunlar üzerine etki eden etmenlerin
incelenmesi amaçlandı.
Gereç ve Yöntem: Tanımlayıcı, kesitsel türde olan araştırma, 30 Mayıs- 30 Eylül
2016 tarihleri arasında Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde okuyan
dönem 1, 3 ve 6 öğrencileri arasında yürütüldü (n=832). Araştırma verileri 4
bölümden oluşan ve öğrencilerin klinik araştırmalar hakkındaki bilgi düzeyi,
düşünceleri ve eğitimlerinin değerlendirildiği anket formu ile toplandı,
tanımlayıcı istatistik, ki-kare, t-testi, ANOVA, Mann-Whitney U, Kruskal Wallis
ve korelasyon analizi ile değerlendirildi.
Bulgular: Öğrencilerin %55,8’i anketi yanıtladı (n=464; yaş: 21,2±2,3; %51,6’sı
kadın). Bilgi düzeyi 33 puan üzerinden 19,8±6,3, olumlu görüş puan ortalaması
9 puan üzerinden 6,2±1,5 olarak bulundu. Bilgi düzeyi puanlarının ortalaması
dönem 3 ve dönem 6 öğrencilerinde ve ileri derecede İngilizce bilen grupta daha
yüksek idi (p<0,05). Bilgi düzeyi ile olumlu görüş puanları arasında pozitif
yönde, orta düzeyde, anlamlı bir korelasyon bulundu (r=0,322, p<0,001).
Öğrencilerin %94,1’i tıp fakültesi öğrencilerinin klinik araştırmalar hakkında
daha fazla bilgi sahibi olmaları gerektiğini, %17,3’ü eğitim müfredatında klinik
araştırmalar ile ilgili verilen bilgilerin yeterli olduğunu düşünüyordu.
Sonuç: Bu çalışma, tıp fakültesi eğitim programında yer alan eğitimlerin ve
yabancı kaynakları kolaylıkla okuyabiliyor olmanın klinik araştırma bilgi
puanını olumlu yönde etkilediğini, ayrıca yüksek bilgi düzeyinin daha fazla
olumlu görüşe neden olduğunu gösterdi. Öğrencilerin bilgilerini geliştirmek,
ileride klinik araştırma yapmalarında öncül olmalarını sağlamak için daha etkin
bir eğitime ihtiyaç vardır. |
---|---|
ISSN: | 1300-6622 |
DOI: | 10.5505/deutfd.2019.19870 |