Hemşirelik öğrencilerinde yalnızlık ve etkileyen faktörler
Giriş: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinde yalnızlığı etkileyen faktörleri incelemek amaçlanmıştır. Yöntem: Araştırmanın evrenini, bir üniversitenin Sağlık Yüksekokulu’nda 2012-2013 eğitim-öğretim yılında hemşirelik bölümünde kayıtlı 352 öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada tamsayım örnekleme yön...
Saved in:
Published in: | Hemşirelik Bilimi Dergisi Vol. 2; no. 2; pp. 18 - 23 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Aydın Adnan Menderes Üniversitesi
01-02-2019
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Giriş: Bu çalışmada hemşirelik öğrencilerinde yalnızlığı etkileyen faktörleri incelemek amaçlanmıştır.
Yöntem: Araştırmanın evrenini, bir üniversitenin Sağlık Yüksekokulu’nda 2012-2013 eğitim-öğretim yılında hemşirelik bölümünde kayıtlı 352 öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmada tamsayım örnekleme yöntemi (census) kullanılmış ve 215 öğrenci örneklemi oluşturmuştur. Araştırma verileri, Kişisel Bilgi Formu, UCLA Yalnızlık Ölçeği, Reddedilme Duyarlılığı Ölçeği ve Sosyal Kaygı (Anksiyete) Ölçeği ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistiksel yöntemlerin (Yüzdelik Hesaplamalar, Ortalama, Standart sapma) yanı sıra analizlerde; t testi, Mann Whitney U Testi, Krusskal Wallish Testi, One Way Anova Testi ve Pearson Korelasyon Analizi kullanılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %74.1'i kız, %25.9'ü erkektir ve yaş ortalamaları 20.13±1.69'dur. Araştırmada öğrencilerin yalnızlık düzeyinin yaş, cinsiyet, anne tutumu, akademik başarı, ruh sağlığı ve kişilerarası ilişkilerden etkilendiği bulunmuştur. Araştırmada öğrencilerin reddedilme duyarlılığı ve sosyal kaygı düzeyleri arttıkça yalnızlık düzeyinin arttığı saptanmıştır.
Sonuç: Araştırmada yaş, cinsiyet, anne tutumu, akademik başarı, ruh sağlığı, kişilerarası ilişkiler, reddedilme duyarlılığı ve sosyal kaygının öğrencilerin yalnızlık düzeyini etkilediği belirlenmiştir. Öğrencilerinin yalnızlık düzeylerinin belirlenerek, ihtiyacı olan öğrencilerin destek almaları için ilgili birimlere yönlendirilmeleri, öğrencilere kişisel gelişimlerine yönelik kursların ve eğitim programlarının düzenlenmesi önerilmektedir. |
---|---|
ISSN: | 2636-8439 |