Hemşirelik öğrencilerinin meme kanseri hakkındaki bilgileri ve Meme muayenesini uygulama durumları

Bu araştırma, hemşirelik bölümü öğrencilerinin meme kanseri hakkındaki bilgi düzeyleri ve kendikendine meme muayenesini (KKMM) uygulama durumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarakyapılmıştır. Bu çalışmanın evrenini, 2005 yılında Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık YüksekokuluHemşirelik Bölü...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Pamukkale Medical Journal Vol. 2; no. 1; pp. 15 - 19
Main Authors: Fadime Gök ÖZER, K. Derya (taşcı) BEYDAĞ, ÖZBAY, Canan
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Denizli Pamukkale University, Facutly of Medicine 01-01-2009
Pamukkale Üniversitesi
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu araştırma, hemşirelik bölümü öğrencilerinin meme kanseri hakkındaki bilgi düzeyleri ve kendikendine meme muayenesini (KKMM) uygulama durumlarını belirlemek amacıyla tanımlayıcı olarakyapılmıştır. Bu çalışmanın evrenini, 2005 yılında Pamukkale Üniversitesi Denizli Sağlık YüksekokuluHemşirelik Bölümünde öğrenim gören 137 öğrenci, örneklemini ise araştırmaya katılmayı kabul eden90 kişi oluşturmuştur. Veriler, öğrencilerin demografik özelliklerine ilişkin soru formu ve meme kanserihakkındaki bilgi düzeyleri ve KKMM uygulama durumlarını ölçmeye yönelik veri formuyla toplanmıştır.Verilerin değerlendirilmesinde; ortalama, standart sapma, sayı yüzde hesaplamaları ve ki-kare testlerikullanılmıştır. Araştırma kapsamındaki öğrencilerin yaş ortalaması 20.58 ± 2.12 yıl idi. Öğrencilerin %22.2’si ailesinde kanser öyküsü olduğunu ve % 5.6’sı ise ailesinde meme kanseri olduğunu ifadeetmiştir. Öğrencilerin % 2.2’si memeyle ilgili bir hastalık geçirdiğini ve % 46.7’si KKMM yaptığınıbelirtmiştir. Öğrencilerin sadece % 33.3’ü önceden önlem almak için KKMM yaptığını ifade etmiştir.Öğrencilerin, devam ettikleri sınıf ve KKMM yapma durumu ile meme kanserinin belirti–bulguları veKKMM uygulama yöntemi ile ilgili sorulara verdikleri yanıtlar arasındaki fark anlamlı bulunmuştur
Bibliography:TTIP
ISSN:1309-9833
1308-0865
1308-0865