Çok Kullanımlı Ve Zaman Pencereli Araç Rotalama Problemi İçin Bir Matematiksel Model
Bu çalışmada klasik Araç Rotalama Problemi‟nin (ARP) genelleştirilmiş bir hali olan Çok Kullanımlı ve Zaman Pencereli Araç Rotalama Problemi (ÇK_ZP_ARP) dikkate alınmıştır. ÇK_ZP_ARP‟de klasik ARP‟den farklı olarak araçların birden fazla rotada kullanılmasına izin verilmektedir. ÇK_ZP_ARP ile genell...
Saved in:
Published in: | Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi dergisi Vol. 27; no. 3 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Gazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi
01-09-2012
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu çalışmada klasik Araç Rotalama Problemi‟nin (ARP) genelleştirilmiş bir hali olan Çok Kullanımlı ve Zaman Pencereli Araç Rotalama Problemi (ÇK_ZP_ARP) dikkate alınmıştır. ÇK_ZP_ARP‟de klasik ARP‟den farklı olarak araçların birden fazla rotada kullanılmasına izin verilmektedir. ÇK_ZP_ARP ile genellikle raf ömrünün kısa olduğu ürünlerin dağıtımının yapıldığı ya da dağıtım süresinin kısa olduğu sistemlerde karşılaşılmaktadır. Pratikte sıklıkla karşılaşılan bir problem olmasına rağmen, ÇK_ZP_ARP ile ilgili literatürde çok az sayıda çalışma bulunmaktadır. Bu çalışmada, ÇK_ZP_ARP için bir karma tamsayılı doğrusal programlama modeli önerilmiştir. Önerilen matematiksel model, literatürden türetilen değişik boyutlarda test problemleri üzerinde en iyi çözüme ulaşma zamanı açışından karşılaştırılmış ve sonuçları sunulmuştur. |
---|---|
ISSN: | 1300-1884 1304-4915 |