Düzce Orman Ürünleri Sanayi İşletmelerinin Yeşil Pazarlama Konusunda Tutum ve Davranışlarının İncelenmesi
Protection of environment has gained importance increasingly with advent of technology. Due to the growing environmental concerns of people and non-governmental organizations manufacturing companies try to show the customers that they care for environment hoping to get competitive advantage. Thus co...
Saved in:
Published in: | Düzce Üniversitesi bilim ve teknoloji dergisi (Online) Vol. 3; no. 2; pp. 633 - 643 |
---|---|
Main Authors: | , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | English Turkish |
Published: |
Düzce University Journal of Science & Technology
31-07-2015
Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi Düzce University |
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Protection of environment has gained importance increasingly with advent of technology. Due to the growing environmental concerns of people and non-governmental organizations manufacturing companies try to show the customers that they care for environment hoping to get competitive advantage. Thus companies have been increasingly attracted to the green marketing concept. June-May, 2014. Statistical analyses revealed that forest products companies adopting the green marketing activities have succeeded greater customer satisfaction. Companies need to engage in green marketing and allocate financial resources because it offers more credibility
Gelişen teknoloji ile birlikte çevrenin korunmasına verilen önem giderek artmaktadır. Hem bireysel hem de sivil toplum örgütlerinin çevreye karşı duyarlılığının günden güne artması sonucunda üretici konumunda bulunan işletmeler rakiplerinin önüne geçmek için çevreye daha fazla önem verdiklerini faaliyetlerinde tüketicilere yansıtmak istemektedirler. Bu bağlamda işletmelerin yeşil pazarlama kavramına olan ilgileri de günden güne artış göstermektedir. Yapılan bu çalışma Düzce orman ürünleri sanayi işletmelerinin yeşil pazarlama konusunda tutum ve davranışlarını belirlemeye yönelik bir araştırma niteliğindedir. Bu amaç doğrultusunda Ocak-Nisan 2014 döneminde Düzce ilinde Düzce Ticaret ve Sanayi Odasına Kayıtlı 66 orman endüstri işletmesinin anket yardımıyla incelenmesi hedeflenmiştir. İnceleme sonucunda yapılan istatitiksel analizlerle yeşil pazarlama konusunda Düzce orman ürünleri sanayi işletmelerinin yeşil pazarlama kapsamında yaptıkları faaliyetlerle daha yüksek bir tatmine ve müşteri memnuniyetine ulaştıkları belirlenmiştir. Yeşil pazarlama kapsamında işletmelerin daha fazla sorumluluk almaları gerektiği ve bunun sonucunda da daha yüksek finansmana gereksinim duydukları belirtilirken, işletmelerin yeşil pazarlamaya verecekleri önemle güvenilirliklerini arttıracağı görülmüştür. |
---|---|
Bibliography: | http://www.fbedergi.duzce.edu.tr/article/view/5000120962 |
ISSN: | 2148-2446 2148-2446 |