Anatomi Bilgisini Değerlendirmede Kullanılan Uygulama Sınavları

Anatomi mezuniyet öncesi Tıp Eğitimi müfredatının önemli bir ayağıdır. Anatomi öğretme-öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi süreci, bu temel bilim disiplini geniş bir konu olduğundan karmaşık bir iştir. Uygulamada kurumlar arası farklılıklar olmakla birlikte ölçme ve değerlendirme temel olarak üç...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:T.C. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi dergisi Vol. 46; no. 3; pp. 413 - 419
Main Authors: TURAN OZDEMIR, Senem, YILDIZ YILMAZ, Meriç
Format: Journal Article
Language:English
Published: 01-12-2020
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Anatomi mezuniyet öncesi Tıp Eğitimi müfredatının önemli bir ayağıdır. Anatomi öğretme-öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi süreci, bu temel bilim disiplini geniş bir konu olduğundan karmaşık bir iştir. Uygulamada kurumlar arası farklılıklar olmakla birlikte ölçme ve değerlendirme temel olarak üç alanı içerir: teorik bilgi, pratik bilgi ve klinik bilgi. Bu derlemede anatomi pratik bilgisinin ölçülmesinde kullanılan belli başlı uygulama sınav tipleri hakkında bilgi verilmeye çalışılmıştır. Anatomy is an essential pillar of the Medical Education curriculum before graduation. Evaluating anatomy teaching-learning outcomes is a complex task, as anatomy is a broad and fundamental science discipline. Inter-institutional differences in practice, measurement, and evaluation mainly involve three areas: theoretical knowledge, practical knowledge, and clinical expertise. This review tried to give information about the main types of practice exams widely used to measure anatomy practical knowledge.
ISSN:1300-414X
DOI:10.32708/uutfd.773358