Ortaokul öğrencileri için STEAM’A yönelik tutum ölçeği geliştirilmesi
Ortaokul öğrencilerine yönelik STEAM’a Yönelik Tutum Ölçeği’nin geliştirilmesi amacıyla planlanan bu araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 öğretim yılında Düzce ilinde öğrenim gören ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Tesadüfi örneklem yöntemiyle belirlenen araştırma grubunda, toplam 1000 ortaok...
Saved in:
Published in: | Anadolu Öğretmen Dergisi Vol. 4; no. 2; pp. 151 - 176 |
---|---|
Main Authors: | , , , , , , , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | English |
Published: |
Naim Uzun
31-12-2020
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Ortaokul öğrencilerine yönelik STEAM’a Yönelik Tutum Ölçeği’nin geliştirilmesi amacıyla planlanan bu
araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 öğretim yılında Düzce ilinde öğrenim gören ortaokul öğrencileri
oluşturmaktadır. Tesadüfi örneklem yöntemiyle belirlenen araştırma grubunda, toplam 1000 ortaokul öğrencisi
çalışmaya katılmıştır. Elde edilen verilerin öncelikli olarak analize uygunluğu incelendikten sonra, açımlayıcı
faktör analizi gerçekleştirilmiştir. AFA bulgularına göre, ölçeğin 40 maddeden oluşan beş boyuta sahip olduğu
belirlenmiştir. Ölçekteki tüm maddeler olumlu ifadelere sahiptir. Ölçeği oluşturan tüm faktörlerin ölçeğin %
47,71 varyansını açıkladığı belirlenmiştir. Ölçeğin alt boyutları, STEAM alanına uygun olarak isimlendirilmiştir.
Daha sonra Doğrulayıcı Faktör analizi yapılarak modelin uygunluğu test edilmiştir. DFA’da elde edilen verilere
göre; RMSEA 0,043; NFI 0,94; GFI 0,97, SRMR 0,049 ve AGFI 0,87 olarak bulunmuştur. Ölçeğin güvenirlik
analizlerine göre tüm ölçeğin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı ise 0,917 olarak belirlenmiştir. Geliştirilen bu
ölçeğin, ortaokul seviyesinde öğrencilerin STEAM’a yönelik tutumlarını ölçmek amacıyla kullanılabileceği
düşünülmektedir. Bu sayede öğrencilerin bu alanlara yönelik tutumlarının belirlenmesiyle farklı amaçlarla
yapılacak çalışmalarda kullanılması önerilmektedir |
---|---|
ISSN: | 2587-1706 |
DOI: | 10.35346/aod.768364 |