Görsel muayenede arama ve karar verme sürecini değerlendirmeye yönelik yeni bir yaklaşım

Tahribatsız muayene, parça yüzeyi ya da içindeki kusurların fiziksel bir hasar vermeden belirlendiği önemli kalite kontrol araçlarından biridir. Kabul-ret kararı, genellikle kalite kontrol elemanı tarafından standart prosedürler ya da deneyime bağlı olarak verilmektedir. Yanlış kararlar sonucu oluşa...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Gazi Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi dergisi Vol. 37; no. 3; pp. 1535 - 1552
Main Authors: EGE, Betül, HAKTANIRLAR ULUTAŞ, Berna
Format: Journal Article
Language:English
Turkish
Published: Gazi Üniversitesi Mühendislik Fakültesi 01-03-2022
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Tahribatsız muayene, parça yüzeyi ya da içindeki kusurların fiziksel bir hasar vermeden belirlendiği önemli kalite kontrol araçlarından biridir. Kabul-ret kararı, genellikle kalite kontrol elemanı tarafından standart prosedürler ya da deneyime bağlı olarak verilmektedir. Yanlış kararlar sonucu oluşan zaman kaybı ve maliyetleri önlemek üzere muayene eğitimi önemlidir. Bu çalışmanın temel amacı, görsel muayene işlemlerinde insan faktörlerinin önemine dikkat çekmektir. Öğrenme Stilleri Anketi, göz takip teknolojisi ve NASA-TLX Anketini kapsayan yeni bir yaklaşım önerilmektedir. Çalışmada görsel muayene görevleri, geometrik tasarımları ve kusur düzeyleri birbirinden farklı üç döküm parçanın muayenesi olarak tanımlanmıştır. Temel tahribatsız muayene eğitimi öncesi ve sonrasında gerçekleştirilen Görsel muayene deneylerinde mobil bir göz takip cihazı kullanılmıştır. 25 katılımcı için, odaklanma sayısı, odaklanma süresi ve tanımlanan alandaki odaklanma sayısına ilişkin veriler kayıt altına alınmıştır. İstatistiksel analiz sonuçları, göz takip teknoloji kullanımının muayene süresi ve doğruluğunu iyileştirmek üzere kullanılabileceğini teyit etmektedir. Eğitimin katılımcıların öğrenme stillerine uygun bir şekilde hazırlanması, eğitim önce ve sonrası için değerlendirilen zihinsel zorlanma göstergeleri arasında anlamlı bir farklılık olmasını sağlamıştır.
ISSN:1300-1884
1304-4915
DOI:10.17341/gazimmfd.874708