LİBERAL VE ELEŞTİREL PARADİGMANIN REKLAMA BAKIŞ AÇISI: REKLAMDA ÖZNE OLARAK KADIN
Reklamlar, toplumda bulundukları döneme ait kültür değişimlerine yanıt olarak bir toplumsal metin konumundadırlar. Reklam metinleri kültürel modellerimizin ve toplumsal etkileşimlerimizin sembolleri ile oluşturulmaktadır. Reklamların birçoğunda öncelikle göstergeler ilişkilendirilmekte, daha sonra...
Saved in:
Published in: | Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi Vol. 8; no. 22; pp. 333 - 348 |
---|---|
Main Authors: | , |
Format: | Journal Article |
Language: | English Turkish |
Published: |
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi
15-06-2020
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Reklamlar,
toplumda bulundukları döneme ait kültür değişimlerine yanıt olarak bir
toplumsal metin konumundadırlar. Reklam
metinleri kültürel modellerimizin ve toplumsal etkileşimlerimizin sembolleri
ile oluşturulmaktadır. Reklamların birçoğunda öncelikle göstergeler
ilişkilendirilmekte, daha sonra reklamın oluşturmak istediği anlam ortaya
çıkmaktadır. Göstergelerde bulunan anlamlar, göstergenin ve bireyin içinde var
olduğu ideolojiden üretilmektedir. Çalışma kapsamında ilk olarak geleneksel
reklam tanımlarına yer verilmiş ve kitle iletişim araştırmaları alanında
liberal çoğulcu eksende olan ilk çalışmaların ışığında reklam tanımları
incelenmiştir. Daha sonra Marksist kökenli iletişim araştırmaları olarak
bilinen eleştirel paradigmanın reklama bakış açısı anlatılmış ve reklam-kültür
ilişkisi üzerinden yapılan tespitlere yer verilmiştir. Reklam metinlerinde
kullanılan göstergeleri ve “kadın’ın reklamda nasıl kullanıldığı ile ilgili
değerlendirmeler ise; nitel bir araştırma yöntemi olan “göstergebilimsel çözümleme”
temel alınarak açıklanmaya çalışılmıştır. |
---|---|
ISSN: | 2147-2610 2147-2610 |
DOI: | 10.33692/avrasyad.645027 |