LİBERAL VE ELEŞTİREL PARADİGMANIN REKLAMA BAKIŞ AÇISI: REKLAMDA ÖZNE OLARAK KADIN

Reklamlar, toplumda bulundukları döneme ait kültür değişimlerine yanıt olarak bir toplumsal metin konumundadırlar.  Reklam metinleri kültürel modellerimizin ve toplumsal etkileşimlerimizin sembolleri ile oluşturulmaktadır. Reklamların birçoğunda öncelikle göstergeler ilişkilendirilmekte, daha sonra...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi Vol. 8; no. 22; pp. 333 - 348
Main Authors: YAVUZ, Volkan, GENÇYÜREK ERDOĞAN, Merve
Format: Journal Article
Language:English
Turkish
Published: Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 15-06-2020
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Reklamlar, toplumda bulundukları döneme ait kültür değişimlerine yanıt olarak bir toplumsal metin konumundadırlar.  Reklam metinleri kültürel modellerimizin ve toplumsal etkileşimlerimizin sembolleri ile oluşturulmaktadır. Reklamların birçoğunda öncelikle göstergeler ilişkilendirilmekte, daha sonra reklamın oluşturmak istediği anlam ortaya çıkmaktadır. Göstergelerde bulunan anlamlar, göstergenin ve bireyin içinde var olduğu ideolojiden üretilmektedir. Çalışma kapsamında ilk olarak geleneksel reklam tanımlarına yer verilmiş ve kitle iletişim araştırmaları alanında liberal çoğulcu eksende olan ilk çalışmaların ışığında reklam tanımları incelenmiştir. Daha sonra Marksist kökenli iletişim araştırmaları olarak bilinen eleştirel paradigmanın reklama bakış açısı anlatılmış ve reklam-kültür ilişkisi üzerinden yapılan tespitlere yer verilmiştir. Reklam metinlerinde kullanılan göstergeleri ve “kadın’ın reklamda nasıl kullanıldığı ile ilgili değerlendirmeler ise; nitel bir araştırma yöntemi olan “göstergebilimsel çözümleme” temel alınarak açıklanmaya çalışılmıştır.
ISSN:2147-2610
2147-2610
DOI:10.33692/avrasyad.645027