Erken Cumhuriyet döneminde umumî mağazacılık

Umumî mağazalar, ticareti geliştirmek ve ticari işlemlerde üreticiye ve tüccara destek olmak amacıyla kurulmuştur. Umumî mağazacılıkla ilgili Dünya’da olduğu gibi Türkiye’de de çeşitli düzenlemeler yapılmıştır. Cumhuriyet dönemi öncesinden başlayan umumî mağazacılık ile ilgili tartışmalar Cumhuriyet...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi Vol. 4; no. 1; pp. 81 - 88
Main Author: Varlı Bînagula,Arzu
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Ardahan Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi 2022
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Umumî mağazalar, ticareti geliştirmek ve ticari işlemlerde üreticiye ve tüccara destek olmak amacıyla kurulmuştur. Umumî mağazacılıkla ilgili Dünya’da olduğu gibi Türkiye’de de çeşitli düzenlemeler yapılmıştır. Cumhuriyet dönemi öncesinden başlayan umumî mağazacılık ile ilgili tartışmalar Cumhuriyet dönemi boyunca da devam etmiştir. Umumî mağazacılığın Türkiye’de tesisi ve gelişmesi için ilk adımlar 1926 yılında Türk Ticaret Kanunu’nda yapılan düzenlemelerle başlamıştır. Ancak yapılan düzenlemelere ve umumi mağazaların açılmasına rağmen Türkiye’de umumî mağazacılık tam anlamıyla uygulanamamış ve kurumsallaşamamıştır. Bu çalışmada, 1923-1950 yılları arasında umumî mağazacılıkla ilgili Türkiye’de yaşanan gelişmeler ve konuyla ilgili yapılan tartışmalar ele alınmaktadır.
ISSN:2148-7154
2757-8542