Search Results - "Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE)"
-
1
Kurumsal web sitelerinin sosyal sorumluluk iletişiminde kullanımı: Opet örneği incelemesi
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (01-03-2022)“…Gelişen bilgi ve iletişim teknolojileriyle birlikte yeni iletişim kanalları ortaya çıkmış, mekâna ve zamana olan bağımlılık ortadan kalkmaya başlamıştır…”
Get full text
Journal Article -
2
Reklamlarda yaş ayrımcılığı: Özel gün reklamlarında yaşlılığın temsili üzerine göstergebilimsel bir inceleme
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (01-03-2022)“…Yaş ayrımcılığı meselesi Türkiye’de sosyal bilimler literatürüne yeni girmiş olsa da etrafımızda gördüğümüz ayrımcılık türlerinden birisi olarak uzun yıllardır…”
Get full text
Journal Article -
3
Metaverse evreninde pazarlama: 7P pazarlama karması üzerinden bir değerlendirme
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (01-03-2022)“…Covid-19 pandemisi ile geleneksel yaşam şekilleri ve standartlarında marjinal değişimler meydana gelmiş ve dijital devrimin artan etkisiyle fiziki gerçekliği…”
Get full text
Journal Article -
4
Sosyal medya reklamlarının çevrimiçi satın alma davranışı üzerindeki rolü: Kuşaklar üzerine bir inceleme
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (01-03-2022)“…İnternet teknolojilerinin yükselmesiyle birlikte ortaya çıkan dijital dönüşüm, sosyal medya platformlarının da önem kazanmasına neden olmuştur. Kişisel,…”
Get full text
Journal Article -
5
Lüks markaların dijital platformları kullanıcı deneyimi bağlamında kullanımı: Youtube sanal gerçeklik videoları üzerine bir araştırma
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (01-03-2022)“…Teknolojinin dönüşüm ve gelişimi ile yarışır bir hızda, alışveriş kültürü de değişmektedir. Dijitalleşmenin inkâr edilemez gelişimi, pazarlama 4.0 kavramı ile…”
Get full text
Journal Article -
6
Kuşak teorisi ve marka gençleştirme stratejisi kapsamında markaların dijital reklam uygulamaları üzerinden değerlendirilmesi: Orkid, Coca-Cola, Vichy ve Exxen örnekleri
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (01-03-2022)“…Bu çalışmada, öncelikle, marka gençleştirme kavramı ve süreci tartışılmıştır. Marka gençleştirme, bir markanın özünü ya da “kalbini” aynı tutarak, onu baştan…”
Get full text
Journal Article -
7
Halkla ilişkiler perspektifinden sporda holiganizm ve nefret söylemi: Euro 2020 finaline dair bir inceleme
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (2022)“…Kültürel, sınıfsal, cinsiyetçi, ırksal, dinsel, dilsel, vb. farklılıklar nedeniyle bireylerin diğer bireylere veya topluluklara karşı gerçekleştirdiği hakaret,…”
Get full text
Journal Article -
8
Pazarlamada kampanya yönetimi ve yapay zekâ kullanımı
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (2022)“…Dijital çağın yükselişi ve son yıllarda yapılan başarılı pazarlama çalışmalarının da katkısıyla yapay zekâ teknolojilerinin önemi her geçen gün daha da…”
Get full text
Journal Article -
9
Sponsorluk uygulamalarının kurumsal imaj açısından önemi: Lisansüstü tezler üzerine bir inceleme
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (2022)“…Halkla ilişkiler açısından kurumsal imaj, kuruluşun kendisine kazançlı bir ortam sağlayabilmesi için olmazsa olmaz bir nitelik taşımaktadır. Sponsorluk ise…”
Get full text
Journal Article -
10
Yeni medyanın özellikleri çerçevesinde kurumsal sosyal sorumluluk iletişimi ve sürdürülebilirliğin Instagram özelinde incelenmesi
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (2022)“…Son yıllarda işletmeler, ürün ve hizmetlerinin tanıtım ve reklam faaliyetlerini sosyal medya üzerinden sürdürmeye yönelmektedirler. Bu durumun en önemli…”
Get full text
Journal Article -
11
Reklamlarda insan görseli kullanımı üzerine dikkat düzeyinin ölçümlenmesine yönelik keşfedici bir araştırma: Nöropazarlama yöntemi olarak bir göz takibi çalışması
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (2022)“…İşletmeler; yeni ürün geliştirmek, mevcut ürünlerini iyileştirmek, doğru reklam stratejileri ve kampanyalar oluşturmak vb. hedefler için tüketicilerin geri…”
Get full text
Journal Article -
12
Etkili bir iletişim aracı olarak oyunlaştırmaya yönelik bir alanyazın değerlendirmesi
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (2022)“…Oyunlaştırma sadece bir eğlence değil, iletişim süreçlerinde de çok etkili bir araçtır. Mobil cihazların giderek yaygınlaşmasıyla birlikte giderek daha fazla…”
Get full text
Journal Article -
13
Animasyon filmlerde ürün yerleştirme stratejisinin kullanımı: Evliya Çelebi ve ölümsüzlük suyu üzerinden bir inceleme
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (01-03-2021)“…Günümüzün yoğun rekabet ortamında işletmeler pazar trendleri ile uyumlu inovatif reklam stratejileri aracılığıyla pazarda dinamik kalmayı hedeflemektedir. Bu…”
Get full text
Journal Article -
14
Reklamın metinlerarası doğası
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (01-03-2021)“…Reklamın doğası gereği “metinlerarası” olduğu yaklaşımından hareketle oluşturulan bu çalışma, yazın alanına ait bir yöntem ve yaklaşım olan metinlerarasılığın…”
Get full text
Journal Article -
15
COVID-19’un gölgesinde dijital pazarlama ve yeni yaklaşımlar
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (01-03-2021)“…Dijitalleşen dünyanın insan yaşamında meydana getirdiği köklü değişimler, pazarlama alanında yeni yaklaşımların doğmasını zorunlu kılmıştır. Dijital çağa ayak…”
Get full text
Journal Article -
16
Dijital oyunlar aracılığıyla reklamcılık: Ürün ve hizmet simülasyonlarının ötesine bakmak
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (01-03-2021)“…Oyun alanında çalışan bilim insanı Ilya Vedrashko’ya (2006) göre, dijital oyunların reklam amacıyla kullanımının kökeni 1980’lerin başlarına kadar…”
Get full text
Journal Article -
17
COVID-19 pandemisi sürecinde markaların dijital iletişim faaliyetlerinin diyalojik yaklaşıma dayalı fayda odaklı iletişim ekseninden değerlendirilmesi
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (01-03-2021)“…Pandemi dönemlerinde markaların hedef kitlelerine yönelik sergileyeceği tutum, geliştirdiği iletişim dili son derece önemlidir. Tüketicilerinin duygu ve…”
Get full text
Journal Article -
18
Dijital pazarlama iletişiminde yeni yönelim: Hiper kişiselleştirme
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (01-03-2021)“…Artan müşteri beklentilerini karşılamak için şirketler, dijital pazarlama iletişiminde çeşitli kişiselleştirme yöntemlerine başvurmaktadır. Teknolojik…”
Get full text
Journal Article -
19
1929 Büyük Buhranı’ndan sonra Almanya Komünist Partisi’nin seçim kampanyaları
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (2021)“…Çalışmada 1929 Büyük Buhranı’ndan sonra KPD’nin seçim kampanyalarında ne tür bir temel vaade yöneldiği ve bu temel vaadini ne şekilde sunduğunun ortaya…”
Get full text
Journal Article -
20
Özel sağlık hizmeti sunan kurumların reklamlarının hukuki yönden incelenmesi
Published in Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklam Çalışmaları E-Dergisi (HİRE) (2021)“…Günümüzde sağlıkta dönüşüm programları ile birlikte dünyada ve ülkemizde özel sağlık kurumları oldukça yaygın hale gelmiştir. Sağlık sektöründeki yatırımlar da…”
Get full text
Journal Article