Okul öncesi öğretmenlerinin kaynaştırma eğitimine ilişkin duyguları, tutumları ve kaygılarının incelenmesi

Bu çalışmanın amacı kaynaştırma öğrencilerinin öğretmen verimliliğine etkisinin incelenmesidir. Okul öncesi eğitim kurumlarında kaynaştırma öğrencilerinin öğretmen verimliliğine etkisini incelemek ve karşılaşılan güçlükleri tespit etmek amacı ile bir il genelinde 17 anaokulunda 126 öğretmene kaynaşt...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Kafdağı Vol. 7; no. 2; pp. 54 - 77
Main Authors: Turhan,İmran, Yıldırım,Sait, Gülbetekin,Eda
Format: Journal Article
Language:Turkish
Published: Güneş Vakfı 2022
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Bu çalışmanın amacı kaynaştırma öğrencilerinin öğretmen verimliliğine etkisinin incelenmesidir. Okul öncesi eğitim kurumlarında kaynaştırma öğrencilerinin öğretmen verimliliğine etkisini incelemek ve karşılaşılan güçlükleri tespit etmek amacı ile bir il genelinde 17 anaokulunda 126 öğretmene kaynaştırma eğitimi ile ilgili duygular tutumlar ve kaygılar ölçeği anketi uygulanmıştır. Araştırmadan sağlanan verilerin SPSS v.23 analiz programı kullanılarak yapılan istatistiksel analiz sonuçları verilmiştir. Çalışmada yer alan öğretmenlerin %83,3’ü (105) kadın, %16,7’si (21) erkektir. Öğretmenlerin %79,4’ü (100) il merkezinde, %15,1’i (19) ilçe merkezinde ve %5,6’sı (7) köyde görev yapmaktadır. Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 804, “Tutum” alt boyutunun Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 738 ve “Kaygı” alt boyutunun Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 638 olarak tespit edilmiştir. “Duygu” alt boyutunun puan ortalaması (12,14±3,024), “Tutum” alt boyutunun puan ortalaması (12,73±2,214) ve “Kaygı” alt boyutunun puan ortalaması (13,44±2,787) orta düzeyde olduğu söylenebilir. Öğretmenler genellikle kaynaştırma eğitimine karşı olumsuz tutum göstermektedirler.
ISSN:2458-7923
2687-4024