Search Results - "Toper, Ozlem"

  • Showing 1 - 14 results of 14
Refine Results
  1. 1

    Effectiveness and acceptability of parent training via telehealth among families around the world by Tsami, Loukia, Lerman, Dorothea, Toper‐Korkmaz, Ozlem

    Published in Journal of applied behavior analysis (01-10-2019)
    “…Teaching parents to conduct functional analyses and to implement functional communication training is an efficacious approach for treating socially maintained…”
    Get full text
    Journal Article
  2. 2

    Effects of toy removal and number of demands on vocal stereotypy during response interruption and redirection by Toper‐Korkmaz, Ozlem, Lerman, Dorothea C., Tsami, Loukia

    Published in Journal of applied behavior analysis (01-10-2018)
    “…Numerous studies have demonstrated the efficacy of response interruption and redirection (RIRD) for reducing vocal stereotypy in children with autism. However,…”
    Get full text
    Journal Article
  3. 3

    Teaching Science Facts to Students with Autism Spectrum Disorders via Telehealth by Kiyak, Uzeyir Emre, Toper, Ozlem

    Published in Journal of behavioral education (01-09-2023)
    “…The interruption in the education of students with autism spectrum disorders (ASD) during the COVID-19 pandemic has necessitated telehealth services offered…”
    Get full text
    Journal Article
  4. 4

    Is Social Story™ an Evidence-Based Practice? A Meta-Analysis and Comprehensive Descriptive Analysis Study by Olçay, Seray, Kıyak, Üzeyir Emre, Toper, Özlem

    “…The findings of our study also demonstrate that dependent variables of research examined the effectiveness of social story were increasing appropriate…”
    Get full text
    Journal Article
  5. 5

    Otizm spektrum bozukluğu ve zihin yetersizliği olan çocuklarda uyku sorunları ve davranışsal müdahale yöntemleri by Toper,Özlem

    “…Yeterli uyku uyuyamama kişilerin gündelik hayatını son derece olumsuz bir şekilde etkilediği gibi, çeşitli sağlık sorunlarını da beraberinde getirebilmektedir…”
    Get full text
    Journal Article
  6. 6

    Explicit and Systematic Scripted Instructional Programs for Students with Autism Spectrum Disorder: An Updated and Extended Review by Sulu, Mehmet D., Martella, Ronald C., Toper, Ozlem, Marchand-Martella, Nancy E., Kiyak, Uzeyir E.

    “…In a recent review of explicit and systematic, scripted instructional programs for students with autism spectrum disorder (ASD), Plavnick et al. ( Review…”
    Get full text
    Journal Article
  7. 7

    Etkili pekiştireçlerin değerlendirilmesinde kullanılan sistematik yöntemler by Toper,Özlem

    “…Olumlu pekiştirme uygulamalı davranış analizinin en sık kullanılan davranış ilkelerinden birini oluşturmaktır ve başarısı ise kullanılan pekiştireçlerin…”
    Get full text
    Journal Article
  8. 8
  9. 9

    Özel eğitim öğretmenlerine piramit modeli aracılığıyla sunulan davranışsal beceri öğretiminin pekiştireç değerlendirme öğretimi üzerindeki etkililiği by Toper,Özlem, Kaya,Gülcan, Genel,Melike, Yıldız Akdemir,Mukaddes

    “…Piramit modeli, özellikle özel eğitim alanındaki mesleki gelişim eğitimlerinde, davranışsal uygulamaların öğretimi amacıyla kullanılmakta olan ve kısa sürede…”
    Get full text
    Journal Article
  10. 10
  11. 11
  12. 12

    Eve Dayalı Olarak Gerçekleştirilen Etkileşim Temelli Erken çocuklukta Müdahale Programının (ETEÇOm) Otizm Spektrum Bozukluğu Tanılı Çocuklar Ve Anneleri Üzerindeki Etkililiği by Korkmaz, Özlem Toper

    Published 01-01-2015
    “…Geçmişten günümüze değin çocuk gelişimi üzerine yapılan araştırmalar, ebeveyn davranışlarının çocuklarının gelişimi üzerinde çok önemli etkileri olduğunu…”
    Get full text
    Dissertation
  13. 13

    Hafif Düzeyde Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Renk İsimlerinin Öğretiminde Eşzamanlı İpucuyla Öğretimin Etkililiği by VURAN, Sezgin, KORKMAZ TOPER, Özlem

    “…Problem Durumu: Zihinsel yetersizlik gösteren çocuklar, normal gelişen çocukların doğal süreç içinde kendiliklerinden edindikleri kavramları sistematik bir…”
    Get full text
    Journal Article
  14. 14

    Hafif Derecede Zihinsel Yetersizliği Olan Öğrencilere Renkleri Söyleme Becerisinin Öğretiminde Eşzamanlı Ipucuyla Öğretimin Etkililiği by Toper, Özlem

    Published 01-01-2006
    “…Bu araştırmada hafif derecede zihinsel yetersizliği olan öğrencilere renkleri söyleme becerisinin öğretiminde eşzamanlı ipucuyla öğretimin etkililiği…”
    Get full text
    Dissertation