Search Results - "TOY, Banu YÜCEL"

Refine Results
  1. 1

    Design Thinking in Secondary Education: Required Teacher Skills by Novo, Carolina, Tramonti, Michela, Dochshanov, Alden Meirzhanovich, Tuparova, Daniela, Garkova, Boiana, Eroglan, Fatma, Uğraş, Tuba, Yücel-Toy, Banu, Vaz de Carvalho, Carlos

    Published in Education sciences (01-10-2023)
    “…Design Thinking (DT) is a design process originally used in the conception and validation of innovative and technologically efficient human-centered solutions…”
    Get full text
    Journal Article
  2. 2

    A Thematic Review of Preservice Teacher Education Research in Turkey and Reflections of Teacher Education Policies by Yücel-Toy, Banu

    Published in Egitim ve Bilim (2015)
    “…Purpose of this study is to examine trends in preservice teacher education research in Turkey in terms of topic, purpose and method through thematic content…”
    Get full text
    Journal Article
  3. 3

    Incorporating critical thinking in the pedagogical content of a teacher education programme: does it make a difference? by Toy, Banu Yücel, Ok, Ahmet

    Published in European journal of teacher education (01-02-2012)
    “…Recent educational policies, national reports, and voluminous literature stress that critical thinking (CT) is an essential skill in any stage of schooling for…”
    Get full text
    Journal Article
  4. 4
  5. 5

    Impact of Writing Course Design Based on 5E Learning Model on Writing Skill Instruction and Development by Seçer, Sule Yüksel Ertugrul, Yücel-Toy, Banu

    “…This study aims to investigate the effect of 5E Learning Model-based Essay Writing course design and implementation on the achievement level of 12th grade high…”
    Get full text
    Journal Article
  6. 6

    A qualitative inquiry in the evaluation of a pedagogical course from the prospective teachers' points of view by Toy, Banu Yucel, Ok, Ahmet

    Published in Qualitative report (01-01-2012)
    “…Qualitative inquiry has gained importance in the evaluation of educational settings because it provides in-depth information, shedding light on context,…”
    Get full text
    Journal Article
  7. 7
  8. 8
  9. 9

    Students' question asking process: a model based on the perceptions of elementary school students and teachers by Dogan, Fatma, Yucel-Toy, Banu

    Published in Asia Pacific journal of education (02-10-2022)
    “…The purpose of this study is to examine the perceptions of fourth-grade elementary school students and their teachers regarding students' asking-question in…”
    Get full text
    Journal Article
  10. 10

    Transformation of teachers through a collaborative-reflective training model: A case study on school-based professional development by Altun, Sertel, Yucel-Toy, Banu

    Published in South African journal of education (01-12-2023)
    “…With this study we aimed to evaluate the effectiveness of a collaborative and reflective school-based training model on the teachers’ professional…”
    Get full text
    Journal Article
  11. 11

    Digital Storytelling in Online Elementary Science Education: A Case Study on Science and Technology Club Activities by Korukluoglu, Pinar, Yucel-Toy, Banu

    Published in International journal of science education (22-11-2022)
    “…With the spread of online education due to the COVID-19 pandemic, instructional technologies have gained importance. One of these applications is digital…”
    Get more information
    Journal Article
  12. 12

    Türkiye’deki Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi Araştırmalarının Tematik Analizi ve Öğretmen Eğitimi Politikalarının Yansımaları by Toy,Banu Yücel

    Published in Egitim ve Bilim (01-02-2015)
    “…Çalışmanın amacı, geçmişten günümüze Türkiye’deki hizmet öncesi öğretmen eğitimi araştırmalarındaki eğilimi, konu, amaç ve yöntem açısından tematik içerik…”
    Get full text
    Journal Article
  13. 13

    MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE TASARIM BECERİ ATÖLYELERİ (TBA) ETKİNLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR MODEL ÖNERİSİ by YÜCEL-TOY, Banu, UÇAR, Şeyma

    Published in Milli Eğitim Dergisi (09-05-2022)
    “…Öğrencilerin öğrendiklerinin hayatın içerisinden olduğunu fark etmesi ve günlük hayatlarına uygulayabilmeleri önemlidir. Matematik öğretiminin amaçlarından…”
    Get full text
    Journal Article
  14. 14

    YANSITICI DÜŞÜNMEYE DAYALI ÖĞRETİMİN SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE UYGULANMASI by GÜL, Mustafa, YÜCEL-TOY, Banu

    Published in Milli Eğitim Dergisi (23-08-2021)
    “…Bu araştırmanın amacı yansıtıcı düşünmeye dayalı öğretimin 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersindeki uygulama sürecini, bu uygulamanın öğrencilerin bilişsel ve…”
    Get full text
    Journal Article
  15. 15

    İlk ve ortaokul öğretmenleri ve yöneticilerinin okul temelli mesleki gelişime yönelik görüşleri by Çetintürk,Nihat, Yücel-Toy,Banu

    Published in Kesit Akademi Dergisi (01-01-2021)
    “…Sonu olmayan bir öğrenme döngüsü olarak adlandırabileceğimiz eğitimin önemli unsurlarından birisi olan öğretmenler için, mesleki gelişim çalışmaları kuş-kusuz…”
    Get full text
    Journal Article
  16. 16

    Kalabalık Sınıflarda Öğrenci Merkezli Öğretim Uygulaması Etkinliklerinin Değerlendirilmesi: Öğretimde Planlama Ve Değerlendirme Dersi Örneği by Toy,Banu Yücel, Topbaş,Eriman

    Published in Journal of Turkish Educational Sciences (01-03-2007)
    “…Eğitim Fakültelerinde okutulan öğretmenlik bilgisi derslerinin her biri öğretmen adaylarının etkin olmasını gerektirmektedir. Fakat sınıfların kalabalık olması…”
    Get full text
    Journal Article
  17. 17

    Perceptions of Teacher Candidates Regarding Project-Based Learning by Baysura, Ozge Deniz, Altun, Sertel, Yucel-Toy, Banu

    “…Problem Statement: Project-based learning (PBL) is a learning and teaching approach that makes students search for new knowledge and skills, helps them…”
    Get full text
    Journal Article
  18. 18

    A Qualitative Inquiry in the Evaluation of a Pedagogical Course from the Prospective Teachers' Points of View by Toy, Banu Yucel, Ok, Ahmet

    Published in Qualitative report (01-01-2011)
    “…Qualitative inquiry has gained importance in the evaluation of educational settings because it provides in-depth information, shedding light on context,…”
    Get full text
    Journal Article
  19. 19
  20. 20

    Kalabalık Sınıflarda Öğrenci Merkezli Öğretim Uygulaması Etkinliklerinin Değerlendirilmesi: Öğretimde Planlama ve Değerlendirme Dersi Örneği by TOY YÜCEL, Banu, TOPBAŞ, Eriman

    Published in Türk Eğitim Bilimleri Dergisi (2007)
    “…Eğitim Fakültelerinde okutulan öğretmenlik bilgisi derslerinin her biri öğretmen adaylarının etkin olmasını gerektirmektedir. Fakat sınıfların kalabalık olması…”
    Get full text
    Journal Article