Search Results - "Sarıkaya, Bünyamin"

Refine Results
  1. 1

    Ortaokul Türkçe ders kitaplarındaki (5, 6, 7 ve 8. sınıf) etkinliklerin değerlendirilmesi by Sarıkaya,Bünyamin

    Published in Turcology Research (01-01-2019)
    “…Bu çalışmada ortaokul (5, 6, 7 ve 8. sınıf) Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin çeşitli açılardan değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda…”
    Get full text
    Journal Article
  2. 2

    Türkçe Öğretiminde Görsel Okuma by SARIKAYA, Bünyamin

    “…Görsel okuma; yazma, okuma, dinleme ve konuşma becerisi gibi Türkçe eğitiminde yer alan temel dil becerilerinden biridir. İlk kez 2005 Türkçe Öğretim…”
    Get full text
    Journal Article
  3. 3

    KKTC Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin Yenilenmiş Bloom Sınıflandırması’na göre incelenmesi: 6. sınıf Türkçe ders kitabı örneği by SARIKAYA, Bünyamin, ŞAKİROĞLU, Yunus

    “…Bu çalışmanın amacı, KKTC Türkçe ders kitaplarındaki etkinliklerin Yenilenmiş Bloom Sınıflandırması’na göre incelenmesidir. Bu amaç doğrultusunda KKTC 6. sınıf…”
    Get full text
    Journal Article
  4. 4

    Sevgi Soysal’ın Öykülerinin Dil - Üslup Ve Cümle Bilgisi Açısından Değerlendirilmesi by Sarıkaya,Bünyamin

    “…Sevgi Soysal (1936-1976) yaşadığı döneme fikirleri ve eserleriyle damga vurmuş önemli bir yazardır. Onun öykücülüğüne bakıldığında ‘Tutkulu Perçem’ eserinde…”
    Get full text
    Journal Article
  5. 5
  6. 6

    Muş ilinde asılan ilanların yazım yanlışları açısından değerlendirilmesi by Sarıkaya,Bünyamin

    “…Birey dünyaya geldiği ilk andan itibaren dille çevrili bir ortamda yaşamaya başlar. Dil, anlaşmayı sağlayan bir iletişim aracı, kültürün bir parçası ve…”
    Get full text
    Journal Article
  7. 7

    Türkçe öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutum ve görüşlerinin belirlenmesi üzerine bir araştırma by Sarıkaya,Bünyamin

    Published in İçtimaiyat (2022)
    “…Bu çalışmada amaç Türkçe öğretmenlerinin mülteci öğrencilere yönelik tutum ve görüşlerini belirlemektir. Çalışma 2021-2022 eğitim öğretim yılında Muş ilinde…”
    Get full text
    Journal Article
  8. 8

    8. sınıf Türkçe ders kitabındaki yazma etkinliklerinin yaratıcı yazmaya uygunluğu bakımından değerlendirilmesi by Sarıkaya,Bünyamin

    “…Bu araştırmada ortaokul 8. sınıf Türkçe ders kitabındaki yazma etkinliklerinin yaratıcı yazmaya uygunluğunun değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışma…”
    Get full text
    Journal Article
  9. 9
  10. 10

    KIRSAL KESİMDE GÖREV YAPAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ (MUŞ İLİ ÖRNEĞİ) by Bünyamin Sarikaya

    “…Türkçe dersi bir bilgi değil beceri dersidir. Bu becerinin de ortaya çıkarılmasında okullarda görev yapan Türkçe öğretmenleri büyük sorumluluk taşır. Türkçe…”
    Get full text
    Journal Article
  11. 11

    Öğretmen adaylarının lisansüstü eğitime yönelik görüşleri: Muş Alparslan Üniversitesi örneği by Sarıkaya,Bünyamin

    Published in EKEV akademi dergisi (2018)
    “…Bilgi çağının yaşandığı, bilim ve teknolojinin hızla gelişmeye devam ettiği çağımızda araştıran, sorgulayan, eleştirel ve yaratıcı düşünen, bilgiyi üreten…”
    Get full text
    Journal Article
  12. 12
  13. 13

    TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN TÜRKÇE DERS KİTAPLARI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ by SARIKAYA, Bünyamin

    Published in Asya Studies (30-12-2023)
    “…Bu çalışmada Türkçe öğretmenlerinin Türkçe ders kitapları (5, 6, 7 ve 8. sınıf) ile ilgili görüş ve düşüncelerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada…”
    Get full text
    Journal Article
  14. 14

    Van Yöresine Ait Halk Masallarının Değer Aktarımı Açısından İncelenmesi by Bünyamin Sarikaya, Süleyman Aydeniz

    “…Bu çalışmanın amacı, Van yöresine ait halk masallarını değer aktarımı açısından incelemektir. Bu bağlamda ilgili masallardaki değerler tespit edilmiş, öğretim…”
    Get full text
    Journal Article
  15. 15

    Türkçe Öğretmeni Adaylarının Web Tabanlı Öğretime Yönelik Tutumları by Yunus Şakiroğlu, Bünyamin Sarikaya

    “…Çalışmanın amacı Türkçe öğretmeni adaylarının web tabanlı öğretime yönelik tutumlarını ortaya koymaktır. Bu amaç kapsamında adayların konuyla ilgili tutumları…”
    Get full text
    Journal Article
  16. 16

    Balkanika Edebiyat Ödüllü Eserlerde Kök Değerler: “Sarı Kahkaha” Örneği by SARIKAYA, Bünyamin, MENGÜLOĞUL, Gürkan

    Published in İçtimaiyat (20-10-2023)
    “…Bu çalışmanın amacı, 2016 yılında Balkanika Edebiyat Ödülü alan Murat Özyaşar’ın “Sarı Kahkaha” adlı eserini 2019 Türkçe Dersi Öğretim Programı’nda yer alan on…”
    Get full text
    Journal Article
  17. 17

    Çocuk Edebiyatında Göstergebilimsel Bir Çözümleme Örneği Olarak Yaşar Kemal’in “Beyaz Pantolon” Adlı Öyküsü by YAMAÇ, Ayşe Ebrar, SARIKAYA, Bünyamin

    “…Araştırmanın amacı Yaşar Kemal’in “Beyaz Pantolon” adlı hikâyesinin göstergebilimsel yaklaşımla anlatısal ve söylemsel düzeyde incelemektir. Alan yazınında,…”
    Get full text
    Journal Article
  18. 18

    İşitme Engelli Öğrencilerin Eğitiminde Yaşanan Sorunlar Ve Çözüm Önerileri: Erzurum İli Örneği by Börekçi,Muhsine, Sarıkaya,Bünyamin

    Published in EKEV akademi dergisi (2016)
    “…Engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştıran en önemli süreçlerden biri de eğitimdir. Ancakengellilerin nitelikli bir eğitim almasında görev üstlenen öğretmen…”
    Get full text
    Journal Article
  19. 19

    The Study intended to Determine the Attitudes and Thoughts of Turkish Teachers about Refugee Students by SARIKAYA, Bünyamin

    Published in İçtimaiyat (29-09-2022)
    “…This study aims to determine the attitudes and thoughts of Turkish teachers about the refugee students. The study was conducted with 51 Turkish teachers…”
    Get full text
    Journal Article
  20. 20

    TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ OKUMA BECERİSİ STRATEJİLERİNİ KULLANIM SIKLIKLARININ BELİRLENMESİ by AYDENİZ, Süleyman, SARIKAYA, Bünyamin, ŞAKİROĞLU, Yunus

    Published in Asya Studies (30-09-2022)
    “…Okuma, duyu organları aracılığıyla çeşitli aşamalardan geçerek beyne ulaşan işlemlerin algılanıp yorumlanması süreci olarak tanımlanabilir. Okuma kavramının…”
    Get full text
    Journal Article