Dizel enjektör üretimi yapan bir şirket için fabrika içi çekme esaslı tekrarlı dağıtım sistemi tasarımı
Bu çalışmada, dizel enjektör üretimi yapan bir firmada yarı mamullerin fabrika içinde taşınması için çekme esasına dayanan tekrarlı dağıtım sistemi tasarlanmıştır. Öncelikle, üretim alanının fiziksel özellikleri göz önünde bulundurularak araçların geçebileceği yollar ve stok noktaları belirlenmiştir...
Saved in:
Published in: | Endüstri Mühendisliği Vol. 17; no. 3; pp. 2 - 15 |
---|---|
Main Authors: | , , , , , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
TMMOB Makine Mühendisleri Odası
2006
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu çalışmada, dizel enjektör üretimi yapan bir firmada yarı mamullerin fabrika içinde taşınması için çekme esasına dayanan tekrarlı dağıtım sistemi tasarlanmıştır. Öncelikle, üretim alanının fiziksel özellikleri göz önünde bulundurularak araçların geçebileceği yollar ve stok noktaları belirlenmiştir. Stok noktalarını araçlara atayarak rotalar oluşturan bir tam sayılı programlama modeli önerilmiştir. Model, toplam günlük yarı işlenmiş mamul stok maliyetini ve taşıma maliyetini enazlamayı hedeflemektedir. En az maliyeti veren rotanın performansı bir simülasyon modeli ile değerlendirilmiştir. Önerilen dağıtım sistemi, toplam taşıma ve yarı mamul tutma maliyetlerini %66'ya. varan oranda azaltmakta ve daha az araç kullanılmasını sağlamaktadır.
In this study, a pull-based milk run distribution system is designed for transportation of parts within the production area of a firm producing diesel injectors. First, the paths, which the vehicles can pass through, and the stock points are determined according to the physical properties of the production area. A mixed integer programming model, which assigns stock points to vehicles, is proposed to form the routes. The model minimizes the total daily work-in-process inventory cost and the distribution cost. The performance of the route minimizing the total cost is evaluated by using a simulation model. The proposed distribution system improves the total distribution and work-in-process inventory costs by 66% and decreases the number of vehicles used. |
---|---|
Bibliography: | TMUH |
ISSN: | 1300-3410 |