Singapur, Japonya ve Türkiye eğitim yönetim sistemlerinin değişik parametrelere göre karşılaştırılarak araştırılması
Bu araştırmada Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından 3 yıllık aralıklarla yapılan PISA’ya (Uluslararası Öğrenci Değerlend5irme Programı) katılan ve başarı gösteren ülkelerden Singapur ve Japonya ile Türkiye eğitim yönetim sistemi karşılaştırılmıştır. Araştırmada ele alınan ülkeleri...
Saved in:
Published in: | Uluslararası Liderlikte Mükemmellik Arayışı Dergisi (ULMAD) Vol. 2; no. 1; pp. 29 - 40 |
---|---|
Main Authors: | , , |
Format: | Journal Article |
Language: | Turkish |
Published: |
Eğitimde Mükemmellik Derneği
2022
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Bu araştırmada Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından 3 yıllık aralıklarla yapılan PISA’ya (Uluslararası Öğrenci Değerlend5irme Programı) katılan ve başarı gösteren ülkelerden Singapur ve Japonya ile Türkiye eğitim yönetim sistemi karşılaştırılmıştır. Araştırmada ele alınan ülkelerin eğitim yönetim sistemlerinin karşılaştırılması yapılırken ülkelerin genel yapısı, eğitim sistemlerinin yapısı, eğitim yönetimi teşkilat yapılanması ve denetim, öğretmen yetiştirme ve atama sistemleri ile derslerin işleniş şekilleri olmak üzere beş parametre kullanılmıştır. Bu bağlamda çalışmanın amacını, Singapur, Japonya ve Türkiye eğitim yönetim sistemlerinin karşılaştırılarak benzerlik ve farklılıklarının belirlenmesi oluşturmaktadır. Araştırma deseni, nitel araştırma yöntemlerinden belge doküman analizi yönteminin kullanılması ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin elde edilmesinde literatür taraması yapılırken ele alınan ülkelerin resmi bakanlık web siteleri ile ilgili makaleler incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, ele alınan üç ülkenin de eğitim basamaklarının ve merkezi eğitim teşkilat yapılanmasının benzerlikler gösterdiği görülürken, farklılıkların denetim sistemlerinde, okul yönetici atama sistemlerinde, öğretmen seçme ve atama sistemlerinde ve öğretmen özerkliklerinde olduğu görülmüştür. Sonuç olarak Singapur ve Japonya'da eğitim politikalarının daha istikrarlı olduğu düşünülürken ülkemizde bu istikrarın sağlanamadığı düşünülmektedir. |
---|