Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Eğitimde Çizgi Filmin Kullanımına İlişkin Görüşleri

Öğrencilerin çizgi film seçiminde doğru seçimler yapabilmeleri için öğretmenler yol gösterici olmalıdır. Araştırmamızda, fen bilimleri öğretmen adaylarının eğitimde çizgi filmlerin kullanılmasına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenolo...

Full description

Saved in:
Bibliographic Details
Published in:Eskisehir Osmangazi Üniversitesi sosyal bilimler dergisi Vol. 20; pp. 465 - 492
Main Authors: Berber, Asiye, Anilan, Burcu, Odabaş, İzel Nur, Alkan, Dilan
Format: Journal Article
Language:English
Published: Eskisehir Eskisehir Osmangazi University 05-04-2019
Subjects:
Online Access:Get full text
Tags: Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
Description
Summary:Öğrencilerin çizgi film seçiminde doğru seçimler yapabilmeleri için öğretmenler yol gösterici olmalıdır. Araştırmamızda, fen bilimleri öğretmen adaylarının eğitimde çizgi filmlerin kullanılmasına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenolojiden (olgubilim) yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri, görüşme türlerinden yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Öğretmen adayları, çizgi filmlerin seçiminde eğlenceli ve dikkat çekici olmasına, izlenilen çizgi filmlerin alt yaş gruplarında çocuğun dünyası ile onun yaşam şeklinin biçimlendirileceği dikkate alınarak uygun konu, karakter ve davranışları sergilemesi gerektiğine vurgu yapmışlardır.
ISSN:1302-9703
DOI:10.17494/ogusbd.548529