Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Eğitimde Çizgi Filmin Kullanımına İlişkin Görüşleri
Öğrencilerin çizgi film seçiminde doğru seçimler yapabilmeleri için öğretmenler yol gösterici olmalıdır. Araştırmamızda, fen bilimleri öğretmen adaylarının eğitimde çizgi filmlerin kullanılmasına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenolo...
Saved in:
Published in: | Eskisehir Osmangazi Üniversitesi sosyal bilimler dergisi Vol. 20; pp. 465 - 492 |
---|---|
Main Authors: | , , , |
Format: | Journal Article |
Language: | English |
Published: |
Eskisehir
Eskisehir Osmangazi University
05-04-2019
|
Subjects: | |
Online Access: | Get full text |
Tags: |
Add Tag
No Tags, Be the first to tag this record!
|
Summary: | Öğrencilerin çizgi film seçiminde doğru seçimler yapabilmeleri için öğretmenler yol gösterici olmalıdır. Araştırmamızda, fen bilimleri öğretmen adaylarının eğitimde çizgi filmlerin kullanılmasına ilişkin görüşleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenolojiden (olgubilim) yararlanılmıştır. Araştırmanın verileri, görüşme türlerinden yarı yapılandırılmış görüşme ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Öğretmen adayları, çizgi filmlerin seçiminde eğlenceli ve dikkat çekici olmasına, izlenilen çizgi filmlerin alt yaş gruplarında çocuğun dünyası ile onun yaşam şeklinin biçimlendirileceği dikkate alınarak uygun konu, karakter ve davranışları sergilemesi gerektiğine vurgu yapmışlardır. |
---|---|
ISSN: | 1302-9703 |
DOI: | 10.17494/ogusbd.548529 |